אולריק מונטר

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אולריק מונטר
Ulrik Munther
אולריק מונטר, 2011
אולריק מונטר, 2011
אולריק מונטר, 2011
לידה 18 בפברואר 1994 (בן 30)
קונגסבקה
מוקד פעילות שוודיה עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-2009
עיסוק זמר ו-פזמונאי
סוגה רוק, פופ, בלדה
שפה מועדפת שוודית עריכת הנתון בוויקינתונים
כלי נגינה גיטרה, פסנתר, תופים ומפוחית פה
חברת תקליטים יוניברסל מיוזיק גרופ עריכת הנתון בוויקינתונים
האתר הרשמי של אולריק מונטר
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

ינס אולריק מונטרשוודית: Jens Ulrik Munther, נולד בקונגסבקה (מחוז הלנד), שוודיה, ב-18 בפברואר 1994), הוא אמן שוודי החתום בחברת התקליטים יוניברסל מיוזיק גרופ.

ילדותו,Lilla Melodifestivalen / MGP Nordic[עריכת קוד מקור | עריכה]

כבר בגיל צעיר הצטרף אולריק ללהקת רוק באזור גטבורג. לאחר כמה זמן הוא החל לעלות שירים שלו ליוטיוב ואף השתתף בכמה תוכניות טלוויזיה שוודיות. בגיל 15 הוא השתתף בתוכנית לילה מלודיפסטיבלן שהיא מעין גרסה לצעירים של המלודיפסטיבלן, תחרות שוודית לאומית לזמרים צעירים שבה בשנה זאת המנצח העפיל לתחרות MGP הנורדית שהופסקה שנה אחר כך בגלל אירוויזיון הילדים. אחרי שזכה בתחרות השוודית עם שירו "En Vanlig Dag " ("יום רגיל"), הוא נסע לתחרות MGP הנורדית וניצח מקום ראשון מול מתמודדים מדנמרק, נורווגיה ופינלנד.

קריירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

שנה לאחר הניצחון בתחרות הנורדית, הוא השתתף בMetro Music Challenge שוב עם שירו "Life" שהגיע למקום השני. מפיק בשם יוהאן אברג ראה את הפוטנציאל והחל שיתוף פעולה מוזיקלי.

אחרי שהשיר "Boys Don't Cry" הודלף לאינטרנט, מספר סניפי חברות תקליטים בינלאומיות יצרו איתו קשר. בספטמבר 2010 חברת ההקלטות יוניברסל ריקורדס שוודיה החתימה אותו. הוא גם ביקר בארצות הברית, בריטניה וביבשת אירופה. הוא גם מוכר מהביצוע שלו לשיר של ליידי גאגא "Born This Way" לאחר שפרז הילטון פרסם את הווידאו באתרו. לאחר מכן הוא השתתף במספר רב של תוכניות שביניהן נמצאת בין השאר "אולסונג פו סקאנסן" שהיא תוכנית שירה בציבור המצולמת בפארק סקאנסן שבסטוקהולם.

ב-24 באוגוסט 2011, הוא הוציא אלבום בכורה בשם "Ulrik Munther" שהגיע ישר למקום 1# במצעד האלבומים השוודי בשבוע של שחרורו. האלבום הוקלט בסטוקהולם, וחלק בביתו.

וב-6 במרץ 2013, הוא הוציא אלבום השם הנקרא "Rooftop" על שם אחד השירים באלבום, האלבום הגיע למקום הרביעי במצעד האלבומים השוודים.

מלודיפסטיבלן[עריכת קוד מקור | עריכה]

2012[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 2012 אולריק מונטר השתתף בחצי הגמר השני של מלודיפסטיבלן 2012 בגטבורג עם שירו "Soldiers". הוא היה המקום השני אותו הערב כאשר המקום הראשון הוא זמר הפופ דויד לינגרן, אולריק הגיע לגמר שהתקיים בגלובן ארנה שבסטוקהולם לאחר שלושה שבועות. הוא הגיע למקום השלישי אחרי לורין ודני סאוסדו.

2013[עריכת קוד מקור | עריכה]

שנה לאחר מכן אולריק מונטר השתתף בחצי הגמר הרביעי של מלודיפסטיבלן 2013 במאלמה עם שירו "Tell The World I'm Here" שנכתב על ידי אולריק ושניים מהכותבים המפורסמים בשוודיה תומאס ג:סון ופיטר בוסטרום. בחצי הגמר הוא ניצח כאשר במקום השני נמצא זמר הרוק ראלף גילנהמר. בגמר הוא הגיע למקום השלישי שנה שנייה ברציפות אחרי רובין חוינברה ויוהיו.

דיסקוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

אלבומים[עריכת קוד מקור | עריכה]

סינגלים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • 2011: "Boys Don't Cry", "Sticks And Stones",ו-"Je t'ai menti"(שיתוף פעולה עם קרולין קוסטה)
  • 2012: "Soldiers"
  • 2013: "Tell The World I'm Here", "Requiem" ,"San Francisco Says Hello"

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא אולריק מונטר בוויקישיתוף