בלארד מקדונלד

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
בלארד מקדונלד
Ballard MacDonald
אין תמונה חופשית
אין תמונה חופשית
לידה 15 באוקטובר 1882
פורטלנד, ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
פטירה 17 בנובמבר 1935 (בגיל 53)
קווינס, ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
מוקד פעילות ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
שפה מועדפת אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

בלארד מקדונלדאנגלית: Ballard MacDonald; ‏ 15 באוקטובר 1882 - 17 בנובמבר 1935) היה ליריקן אמריקני שהיה חלק מסמטת טין פאן.

חייו[עריכת קוד מקור | עריכה]

מקדונלד נולד בפורטלנד שבאורגון. לאחר שסיים את לימודיו באוניברסיטת פרינסטון, הוא החל לכתוב מילים לשירים ללהקות וודוויל נודדות. עבודתו בתחום הוודוויל הובילה אותו לבסוף אל ברודוויי, שם הוא עבד כליריקן וכלברתן בהפקות שונות בהן: Ziegfeld’s 9 O’clock Frolic, Love Birds, The Battling Butler, Sweetheart Time, Ziegfeld’s Midnight Frolic (1919), George White’s Scandals of 1923 ו-Thumbs Up!

אמנם את עיקר פרסומו קנה מקדונלד כמי שכתב את המילים לשיר "Beautiful Ohio", השיר הרשמי של מדינת אוהיו, אך הוא נודע גם בשיתוף פעולה עם גדולי מלחינים של זמנו ביצירת שירים פופולריים רבים בהם: “Rose of Washington Square”, “Second Hand Rose”, “Parade of the Wooden Soldiers”, “Back Home in Indiana”, “The Trail of the Lonesome Pine”, “Play That Barbershop Chord”, “Clap Hands, Here Comes Charlie!”, “Somebody Loves Me”, “Bend Down, Sister”, “Down in Bom Bombay”, “On the Mississippi” ו-She is the Sunshine of Virginia.

מקדונלד עבד בין היתר עם המלחינים הארי קרול, קון קונרד, ג'וזף מאייר, זיגמונד רומברג, הלברט פון תיצלר, ג'ורג' גרשווין, ג'סי גריר, ג'יימס הנלי, ויקטור הרברט, לואיס מיור ווולטר דונלדסון.

בנוסף, מקדונלד כתב מילים למספר סרטים הוליוודיים, בהם: "Our Dancing Daughters", "Somebody Loves Me" ועוד.

מקדונלד היה מהחברים המייסדים של האגודה האמריקנית למלחינים, סופרים ומו"לים (ASCAP) ב-1914. הוא מת בפורסט הילס, שכונה ברובע קווינס שבניו יורק, ב-17 בנובמבר 1935.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]