ג'ו-און: הטינה 2

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ג'ו-און: הטינה 2
呪怨2じゅおん2
בימוי טאקאשי שימיזו
הופק בידי שינייה אוגואנה
טאגאסי איצ'י
קוניו קוואקמי
יושיהורי קומוזווה
הוריקו מאטסושיטה
הירוקי נומטה
תסריט טאקאשי שימיזו
עריכה נובויוקי טאקאהשי
שחקנים ראשיים נוריקו סאקאי
שינגו קאטסוראיימה
צ'הרו נייאמה
אמי יאמאמוטו
מוזיקה שירו סאטו
צילום Tokushō Kikumura עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה יפן
חברת הפקה Nikkatsu, Pioneer LDCE עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 16 במאי 2003 עריכת הנתון בוויקינתונים
משך הקרנה 95 דק' עריכת הנתון בוויקינתונים
שפת הסרט יפנית
סוגה אימה, על טבעי
הכנסות ¥1.1 מיליארד (יפן)
$1,790,687 (ארצות הברית)
סרט קודם ג'ו-און: הטינה
סרט הבא ג'ו-און: רוח שחורה
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

ג'ו-און: הטינה 2 (ביפנית: 呪怨2じゅおん2) הוא סרט אימה יפני וההמשך לסרט ג'ו-און: הטינה. הסרט יצא לאקרנים ביפן בשנת 2003 וכמו קודמו, גם הוא נכתב ובוים על ידי טאקאשי שימיזו. הסרט הכניס ביפן כ-1.1 מיליארד יין,[1] וכמעט 2 מיליון דולר בארצות הברית.[2]

כמו בשאר הסרטים, העלילה אינה ליניארית ומחולקת לפרקים. גם סרט זה עוקב אחר הקללה שרובצת בבית משפחת סא'אקי שבטוקיו, יפן. הקללה נוצרה לאחר שטאקאו סא'אקי רצח את אשתו קיאקו ואת חתול המשפחה מר. לאחר מכן, קיאקו חוזרת כרוח נקמנית ההורגת את בנם טושיו וכן את טאקאו ומאז רוחותיהם של בני המשפחה הורגות את כל מי שנכנס אל ביתם או את אלו ששהו בקרבת אנשים שביקרו בבית. בסרט זה, קאיסוקה, במאי תוכנית טלוויזיה שמתעסקת בעל טבעי מצלם פרק בתוכנית על רצח משפחת סא'אקי ולאחר מכן כל מי שמעורב בהפקה נדבק בקללה השוררת בבית.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

העלילה המוצגת בסרט אינה ליניארית, אך פה היא תוצג לפי הסדר.

השחקנית ההרה קיוקו הרסה וארוסה מאסאשי אישיקורה נוהגים חזרה לביתם לאחר שקיוקו השתתפה בצילומי פרק בתוכנית העוסקת בעל טבעי. השניים עוברים תאונה לאחר שהם מבחינים ברוחו של טושיו סא'אקי בתוך רכבם ובעקבות התאונה מאסאשי נכנס לתרדמת וקיוקו עוברת הפלה. בזירת התאונה, קיוקו נתקלת ברוחו של טושיו המניחה את ידה על בטנה של קיוקו ונעלמת. קיוקו מספרת לאמה שהיא חושבת שרוחו של טושיו היא בעצם רוחו של בנה המת. שלושה חודשים לאחר מכן, קיוקו מופתעת לגלות שהיא בחודש השלישי להריונה. בזמן הזה אמה של קיוקו מתה בפתאומיות.

קיוקו חוזרת לאתר הצילומים במטרה לצלם פרק נוסף לתוכנית, המתרחשת בבית משפחת סא'אקי המקולל. צוות התכנית כולל את הבמאי קאיסוקה אוקוני, מנחת התכנית טוקומה מיורה והמלבישה מאגומי אובייאשי. הצילומים מתקדמים טוב מלבד כמה הפרעות טכניות שנגרמות על ידי רוחה של קיאקו. בזמן שהוא במשרד, קאיסוקה נרדם ומפספס אירוע על טבעי שמוצג במוניטור בזמן הצילומים. בחדר ההלבשה, מאגומי לפתע נופלת לרצפה, גופה משתתק והיא נהרגת על ידי קיאקו.

טומוקה שומעת רעשי דפיקות על הקיר בביתה בכל לילה בשעה 12:27. בן זוגה של טומוקה, נוריטאקה יאמאשיטה הולך לביתה של טומוקה בערב לאחר הצילומים. כשטומוקה חוזרת לביתה, היא רואה את גופתו של נורטיאקה תלויה בעזרת שיער שחור ארוך ואת טושיו דוחף את גופתו לכיוון הקיר, מה שיוצר את רעש הדפיקות שטומוקה שומעת. קיאקו תולה למוות את טומוקה בדיוק בשעה 12:27 בלילה (מה שיוצר לולאת זמן שבה טומוקה בעבר שומעת את גופתה נטרקת כנגד הקיר בעתיד). בינתיים, מאסאשי מתעורר מהתרדמת, הפך לאילם ומתנייד בעזרת כיסא גלגלים. מאסאשי מנסה לתקשר עם קיוקו ולספר לה שהעובר שבבטנה לא שלהם וכן להזהיר אותה מהרוחות, אך לא מסוגל בגלל מצבו.

קאיסוקה מסיע את קיוקו חזרה לביתה והשניים רואים את רוחה של מאגומי נכנסת אל ביתה של קיוקו ונותנת לה את היומן של קיאקו. קאיסוקה מספר לקיוקו על ההיסטוריה של הבית ולוקח את היומן במטרה לשכפל ממנו עותקים. הוא מותקף על ידי קיאקו, אך מצליח לברוח. בחזרה בבית המקולל, קיוקו חווה צירי לידה וחוזה בצ'הירו (שהופיעה בסרט הקודם בתור אחת מחברותיה של איזומי), נערה מתבגרת שבעצת חברתה הירומי, אחותו של אחד מצלמי התכנית הסכימה להשתתף בתור ניצבת. בזמן שהיא בבית משפחת סא'אקי, צ'הירו מותקפת על ידי קיאקו ובבריחתה נשאבת לתוך לולאת זמן מתמשכת שבה היא קופצת מחוץ ואל תוך בית משפחת סא'אקי עד שלבסוף היא מתה בזרועותיה של הירומי.

קאיסוקה מגיע לבית המקולל, רואה את צ'הירו המבוהלת ואת קיוקו חסרת ההכרה. הוא לוקח אותה לבית החולים ושם היא יולדת. בזמן הזה מתרחשת מהומה בחדר: מאסאשי מפיל עצמו למוות מגג בית החולים, טושיו מופיע בזמן הלידה והצוות הרפואי מת בפתאומיות מפחד. קאיסוקה נכנס לחדר הלידה ורואה את קיאקו זוחלת החוצה מרחמה של קיוקו והורגת אותו. קיוקו מתעוררת ורואה על ידיה את התינוק שנולד ומחבקת אותו.

כמה שנים לאחר מכן, קיוקו הולכת ברחוב עם בתה, הדומה מאוד לקיאקו. הילדה דוחפת את קיוקו למוות מגשר ולאחר מכן פונה לעתיד לא ידוע עם היומן של קיאקו בידה.

שחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

שחקן/שחקנית דמות
נוריקו סאקאי קיוקו הרסה
שינגו קאטסוראיימה קאיסוקה אוקוני
צ'יהרו נייאמה טומוקה מיאורה
אמי יאמאמוטו מאגומי אובאיאשי
קאי הורי נוריטקה יאמאשיטה
יואי איצ'יקאווה צ'הירו
איומו סאיטו מאסאשי אישיקורה
אריקה קורוישי הירומי
קאורו מיזוקי אקי הרסה
שינובו יוקי קאורו אישיקורה
טאקאקו פוג'י קיאקו סא'אקי
יויה אוזקי טושיו סא'אקי

המשכיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • צ'הירו, אחת מחברותיה של איזומי שביקרו אותה בסרט הקודם מוצאת את מותה בסרט הזה.
  • קיאקו נולדת מחדש בתור בתה של קיוקו, הורגת את אמה ופונה לעתיד לא ידוע.

טריוויה[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • גם בסרט הזה הקללה משפיעה על מרחב הזמן והחלל פעמיים: בפעם הראשונה טומוקה שומעת רעשי דפיקות בקיר ולאחר מכן מתברר שזאת גופתה שלה, אותה טושיו דוחף כנגד הקיר. בפעם השנייה, צ'הירו משוגרת על ידי קיאקו אל תוך ומחוץ לבית המקולל עד שהיא מתה על ידה.
  • באחד מרגעי הסרט, קיאקו וטושיו מופיעים בצורות האנושיות שלהם.
  • זהו הסרט האחרון בסדרת סרטי "ג'ו-און" המקורית. הסרטים שיצאו לאחר מכן עוסקים בקללה שלא קשורה למשפחת סא'אקי וכן באתחול מחדש של הסדרה.
  • עלילת הסרט לא עובדה לגרסה אמריקאית.
  • טאקאו פוג'י, שגילמה את דמותה של קיאקו חוזרת לגלם את דמותה גם בסרט זה והיא השחקנית היחידה שהופיעה בכל סרטי הסדרה.

הפצה ביתית[עריכת קוד מקור | עריכה]

גרסת ה-DVD שוחררה ב-18 בינואר 2005.

גרסת ה-DVD הכילה שני תקליטורים ותוספות כגון קדימונים, צילומים מאחורי הקלעים, ראיונות עם שחקני הסרט וסצנות שהוסרו בעריכה.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]