דנזל

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
דנזל
Danzel
לידה 9 בנובמבר 1976 (בן 47)
בוורן, בלגיה עריכת הנתון בוויקינתונים
שם לידה Johan Waem
שם במה Danzel עריכת הנתון בוויקינתונים
מוקד פעילות בלגיהבלגיה בלגיה
תקופת הפעילות מ-2003 עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה מוזיקת פופ עריכת הנתון בוויקינתונים
www.danzel.be
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

יוהאן וואם (Johan Waem; נולד ב-9 בנובמבר 1976), המוכר בשם הבמה דנזלצרפתית: Danzel), הוא זמר בלגי שביצע מספר שירים שהפכו ללהיטים.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

יוהאן וואם נולד בעיר בוורן שבפלנדריה המזרחית, בלגיה. בגיל 15 הוא הקים להקה בה ניגן על גיטרת בס ושר. הוא השתתף בגמר תוכנית טלוויזיה "בלגיאן איידול" בשנת 2003.

בשנת 2003 הוא הוציא תחת שם במה "דנזל" את הסינגל הראשון שלו, "You Are All of That". הוא הגיע למקום ה-69 במצעדי סינגלי ואלבומי הדאנס הבריטיים.

בשנת 2004 דנזל הוציא את הסינגל השני שלו, "Pump It Up!" שהיה רמיקס של שיר שבוצע בשנת 1998 על ידי Black & White Brothers. השיר זכה להצלחה גדולה והגיע למצעד הפזמונים במספר מדינות. בהונגריה הוא הגיע למקום הראשון. היקף המכירות בבלגיה ובצרפת הגיע לרמה של אלבום זהב. בסך הכול נמכרו כ-500 אלף העתקים מהסינגל ברחבי העולם[1]. בישראל השיר הגיע למקום ה-22 במצעד הפזמונים השנתי של 2004.

בשנת 2005 הוא הוציא את השיר "Put Your Hands Up in the Air!" שגם הוא היה רמיקס של שיר שהוצא על ידי Black & White Brothers. השיר זכה להצלחה בעיקר בבריטניה בה הגיע למקום השישי במצעדי סינגלי ואלבומי הדאנס הבריטיים. בבלגיה הוא הגיע למקום השני.

בשנת 2006 דנזל הוציא את הסינגל הרביעי שלו, "My Arms Keep Missing You" שהיה קאבר לשירו של ריק אסטלי משנת 1988. השיר הגיע למצעד הפזמונים במספר מדינות באירופה ובבלגיה דורג במקום ה-14.

שירים נוספים שבוצעו על ידי הזמר זכו להצלחה מוגבלת אך הגיעו למצעד הפזמונים בבלגיה.

בנוסף לסינגלים דנזל הוציא אלבום המוזיקה The Name of the Jam בשנת 2004 ואלבום המוזיקה Unlocked בשנת 2008. הם לא זכה להצלחה מסחרית ולא הגיעו למצעדים.

בשנת 2009 דנזל ערך סבב הופעות בפולין.

לאחר הפסקה של מספר שנים, הוא הוציא בקיץ 2022 את הסינגל "Time Marchines".

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]