כוח ההגנה של בחריין

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
הכוחות המזוינים של בחריין
זרועות
הצבא המלכותי של בחריין
חיל האוויר המלכותי של בחריין
חיל הים המלכותי של בחריין
המשמר המלכותי

כוח ההגנה של בחריין (BDF) הוא הכוח הצבאי של ממלכת בחריין. כוח ההגנה של בחריין נמצא תחת פיקוד ישיר והנהגה של מפקד בעל דרגת פילדמרשל. שר הביטחון מטעם הממשלה האחראי על ייצוג ה-BDF בקבינט. החל משנת 2018 בתפקיד זה מכהן עבדאללה בן חסן אל-נעימי.

הוא מונה כ-18,000 איש[1] ומורכב מחיל האוויר המלכותי של בחריין, הצבא המלכותי של בחריין, הצי המלכותי של בחריין והמשמר המלכותי. מלבד ה-BDF, קיימים גם כוחות הביטחון הציבור ומשמר החופים אשר מדווחים למשרד הפנים.

תמיכת GCC[עריכת קוד מקור | עריכה]

בחריין, ביחד עם שותפיה למועצת שיתוף הפעולה של מדינות המפרץ (GCC), עברה לשדרג את ההגנה שלה בתגובה לאיום הנשקף ממלחמת איראן–עיראק ומלחמת המפרץ.

תמיכת ארצות הברית[עריכת קוד מקור | עריכה]

לאחר מלחמת המפרץ, בחריין קיבלה תמיכה צבאית נוספת מארצות הברית, כולל מכירת 54 טנקי M60, וכן 12 מטוסי F-16C/D ו-14 מסוקי קוברה. תרגילים משותפים של חיל הים, האוויר והצבא תוכננו ובוצעו כדי להגביר את המוכנות ברחבי המפרץ הפרסי. בחריין וארצות הברית חתמו על הסכם לשיתוף פעולה ביטחוני באוקטובר 1991, המעניק לכוחות אמריקאים גישה למתקני בחריין ומבטיח את הזכות להציב כלים מראש למשברים עתידיים. בשנת 2003, ג'ורג' בוש קבע את בחריין כבעלת ברית עיקרית שאינה בנאט"ו. מאז 2003, בחריין קיבלה למעלה מ-100 מיליון דולר במימון צבאי זר לתשלום עבור מערכות נשק בעלות פרופיל גבוה.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא כוח ההגנה של בחריין בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ "Bahrain". The 2011 US Department of State Background Notes. United States Department of State. נבדק ב-2 במרץ 2012. The Bahrain Defense Force (BDF) numbers about 113,000 personnel. {{cite web}}: (עזרה)