מגי רוזוול

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
מגי רוזוול
Maggie Roswell
מגי רוזוול, 2010
מגי רוזוול, 2010
לידה 14 בנובמבר 1952 (בת 71)
לוס אנג'לס, ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-1980
עיסוק מדבבת
בן או בת זוג הל רייל (1987–?) עריכת הנתון בוויקינתונים
https://www.audiornr.com/
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

מגי רוזוול (באנגלית: Maggie Roswell; נולדה ב-14 בנובמבר 1952) היא מדבבת ושחקנית קולנוע וטלוויזיה אמריקאית. ידועה בעיקר על תפקידי הדיבוב שלה בסדרת האנימציה "הסימפסונים" של רשת FOX, בהם דיבוב הדמויות מוד פלנדרז, הלן לבג'וי ומיס הובר; על עבודתה בסדרה קיבלה מועמדות לפרס אמי ולפרס אנני.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

רוזוול החלה את דרכה כשחקנית בשנות ה-80, בסרטים "Midnight Madness"‏ (1980), "אבודים באמריקה" (1985) ו"יפה בוורוד" (1986). ב-1983 דיבבה את קולה של טיגרה בסרט אש וקרח. כן השתתפה בתפקידי אורח בסדרות כגון "רמינגטון סטיל", "Masquerade" ו"ימים מאושרים", ובתוכנית הבידור של טים קונווי. במקביל הופיעה במספר הצגות תיאטרון. ב-1989 דיבבה לראשונה מספר תפקידים קטנים במסגרת העונה הראשונה של "הסימפסונים", ובעונה השנייה הפכה למדבבת קבועה של דמותה של מוד פלנדרז (אשתו של נד פלנדרז).

ב-1994 עברה מלוס אנג'לס לדנוור עם בעלה הל רייל ובתם, ושם הקימו את חברת "Roswell 'n' Rayle", שיצרה פרסומות מדובבות עבור חברות שונות. בתקופה זו טסה רוזוול מדנוור פעמיים בשבוע ללוס אנג'לס להקלטת קולה בפרקי "הסימפסונים". הדבר הוביל לבקשתה להעלאת שכרה ב-1999; פוקס סירבה לבקשה והיא התפטרה מעבודתה. ב-2002 חזרה לסדרה אחרי שהוסכם כי היא תקליט את קולה לסדרה בביתה בדנוור.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא מגי רוזוול בוויקישיתוף