ויקיפדיה:ויקיפדיה צעד אחר צעד/7 – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
מ ביטול גרסה 9937986 של Ido3322 (שיחה)
אין תקציר עריכה
שורה 1: שורה 1:
בס"ד ב. כז. אלול התשע"א . 25.09.11
{{ויקיפדיה:ויקיפדיה צעד אחר צעד/קישורים
*** האדם והמכונית ***
|תוכן=
כשמכונית חדשה שזה רק עכשיו יצאה מקו היצור שלה, היא יוצאת במרץ בכוח וסבל. עם הזמן כשמפסיקים לטפל בה כראוי, היא מתחילה לגנוח מפעם לפעם. וכשמגיעה למצב שכזה, מתחילים לטפל בה כדי שתצא לדרך כבעבר. אבל! עם שמירת השגחה שזה לא יחזור שנית. כשהמכונית מקבלת את הטיפול המסור, היא משרתת את המטפל בה לשביעת רצונו של המטפל. עוברים כמה שנים של נסיעה והשגחה, ומתחיל להתברר כי יש עוד כמה דברים שיש להתייחס אליהם. כמו, עם פרק זמן הארוך שעברה ותלאות הדרך. היא מגיעה למצב שחייבת לעבור ביקורת כללית ושיפוצים, כדי שתוכל להמשיך הלאה בביטחון, וביכולת המתאימה לצורכי המטפל בה. אך עם הזמן הארוך יותר, נוצרים מצבים שאין המכונית יכולה לתפקד כבעבר, היא נכנסת למוסך בזמנים תדירים ולא כמו שבעבר. במוסך, מנסים להאריך את חייה כמה שיותר. וכשהיא יוצאת משם היא לא אותה מכונית כבעבר הרחוק, כשאז הייתה יכולה לגמוע מרחקים וכוח סבל בעליות. כעת היא חייבת לשמור על פרופיל נמוך בנסיעתה. היא חייבת לשמור על כוחותיה ולא להתאמץ. היא צריכה לקבל טיפול מיוחד כדי לתחזק אותה . מפעם לפעם היא צריכה להגיע למוסך כדי לראות את מצבה, ולטפל בה שבהמשך תוכל לתפקד לפחות לפי מצבה המיוחד שנקלעה בו. לאחר מכן נשאר לה להמשיך לתפקד רק אם תקיים את התנאים הנכונים שקיבלה מאת המוסך, כדי לשמור על עצמה. אך!.. אם היא לא תדע לשמור על עצמה! היא עלולה להיכנס למוסך לתקופה ארוכה יותר מבעבר, ועלולה לשבוק חיים. ולבסוף....... להיזרק לגרוטאות.
בקריאת המדריך נחשפתם לנקודות החשובות ביותר בוויקיפדיה, וכעת אתם מוכנים לכתיבה בוויקיפדיה. אם יש דברים לא ברורים או הערות על המדריך אנא ציינו אותם ב[[שיחת ויקיפדיה:ויקיפדיה צעד אחר צעד|דף השיחה]].
ככה הוא האדם מלידתו שמגיע לעולם.


כתב ערך וחיבר משה רצון
מובן שנותר עוד הרבה מה ללמוד. המדריך הוא קצר ככל האפשר כדי לא להלאות ולהרתיע משתמשים חדשים וכיוון שכך הוא אינו כולל את כל המידע על כתיבה בוויקיפדיה. להלן כמה קישורים שעשויים לסייע לכם בהמשך דרככם אם תזדקקו לעזרה נוספת:
*[[עזרה:תפריט ראשי]] - ממנו ניתן להגיע לכל דפי העזרה בוויקיפדיה.
*[[ויקיפדיה:מונחים]] - כולל את המונחים המשמשים את קהילת ויקיפדיה.
*[[ויקיפדיה:דלפק ייעוץ]] - שם ניתן לשאול שאלות ולבקש עזרה.
* [[ויקיפדיה:עקרונות וקווים מנחים]] - תיאור העקרונות והקווים המנחים החשובים בוויקיפדיה.
*[[ויקיפדיה:חממה]] - לחיפוש ויקיפדים ותיקים שיחנכו ויסייעו לכם בראשית דרככם בוויקיפדיה.
}}

גרסה מ־21:24, 14 בנובמבר 2011

בס"ד ב. כז. אלול התשע"א . 25.09.11

      • האדם והמכונית ***

כשמכונית חדשה שזה רק עכשיו יצאה מקו היצור שלה, היא יוצאת במרץ בכוח וסבל. עם הזמן כשמפסיקים לטפל בה כראוי, היא מתחילה לגנוח מפעם לפעם. וכשמגיעה למצב שכזה, מתחילים לטפל בה כדי שתצא לדרך כבעבר. אבל! עם שמירת השגחה שזה לא יחזור שנית. כשהמכונית מקבלת את הטיפול המסור, היא משרתת את המטפל בה לשביעת רצונו של המטפל. עוברים כמה שנים של נסיעה והשגחה, ומתחיל להתברר כי יש עוד כמה דברים שיש להתייחס אליהם. כמו, עם פרק זמן הארוך שעברה ותלאות הדרך. היא מגיעה למצב שחייבת לעבור ביקורת כללית ושיפוצים, כדי שתוכל להמשיך הלאה בביטחון, וביכולת המתאימה לצורכי המטפל בה. אך עם הזמן הארוך יותר, נוצרים מצבים שאין המכונית יכולה לתפקד כבעבר, היא נכנסת למוסך בזמנים תדירים ולא כמו שבעבר. במוסך, מנסים להאריך את חייה כמה שיותר. וכשהיא יוצאת משם היא לא אותה מכונית כבעבר הרחוק, כשאז הייתה יכולה לגמוע מרחקים וכוח סבל בעליות. כעת היא חייבת לשמור על פרופיל נמוך בנסיעתה. היא חייבת לשמור על כוחותיה ולא להתאמץ. היא צריכה לקבל טיפול מיוחד כדי לתחזק אותה . מפעם לפעם היא צריכה להגיע למוסך כדי לראות את מצבה, ולטפל בה שבהמשך תוכל לתפקד לפחות לפי מצבה המיוחד שנקלעה בו. לאחר מכן נשאר לה להמשיך לתפקד רק אם תקיים את התנאים הנכונים שקיבלה מאת המוסך, כדי לשמור על עצמה. אך!.. אם היא לא תדע לשמור על עצמה! היא עלולה להיכנס למוסך לתקופה ארוכה יותר מבעבר, ועלולה לשבוק חיים. ולבסוף....... להיזרק לגרוטאות. ככה הוא האדם מלידתו שמגיע לעולם.

כתב ערך וחיבר משה רצון