מפלגת העם ההודית – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
Superzohar (שיחה | תרומות)
יצירת דף עם התוכן "'''מפלגת בהאראטיה ג'נאטה''' ("המפלגה העממית ההודית") (הינדו: भारतीय जनता पार्टी) ה..."
 
Superzohar (שיחה | תרומות)
אין תקציר עריכה
שורה 1: שורה 1:
'''מפלגת בהאראטיה ג'נאטה''' ("המפלגה העממית ההודית") ([[הינדו]]: भारतीय जनता पार्टी) היא [[מפלגה פוליטית]] ב[[הודו]], אחת משתי המפלגות הגדולות ב[[פוליטיקה של הודו|מערכת הפוליטית ההודית]], האחרת הינה [[הקונגרס הלאומי|מפלגת הקונגרס הלאומי]]. מפלגת העם ההודי נוסדה ב-1980.
'''מפלגת בהאראטיה ג'נאטה''' ("המפלגה העממית ההודית") ([[הינדו]]: भारतीय जनता पार्टी) היא [[מפלגה פוליטית]] ב[[הודו]], אחת משתי המפלגות הגדולות ב[[פוליטיקה של הודו|מערכת הפוליטית ההודית]], האחרת הינה [[הקונגרס הלאומי|מפלגת הקונגרס הלאומי]]. מפלגת העם ההודי נוסדה ב-1980. ראש המפלגה הינו [[נרנדרה מודי]]


==היסטוריה==
==היסטוריה==

גרסה מ־19:14, 11 באפריל 2014

מפלגת בהאראטיה ג'נאטה ("המפלגה העממית ההודית") (הינדו: भारतीय जनता पार्टी) היא מפלגה פוליטית בהודו, אחת משתי המפלגות הגדולות במערכת הפוליטית ההודית, האחרת הינה מפלגת הקונגרס הלאומי. מפלגת העם ההודי נוסדה ב-1980. ראש המפלגה הינו נרנדרה מודי

היסטוריה

שורשיה של מפלגה זו מפלגת בהאראטיה גא'נה סאנה (Bharatiya Jana Sangh) שהייתה מפלגה שהתקיימה בין 1951 ל-1977 ושהייתה בעצמה הזרוע הפוליטית של ה"ראשטריה סוואימסבאק סאנה" (Rashtriya Swayamsevak Sangh, RSS), ארגון פארא-צבאי ימני לאומני.

אידיאולוגיה

המפלגה מזוהה עם ההינדוטבה, מושג המציין לתיאור האידאולוגיה של הלאומנות ההינדית ותנועות לקידום האידאולוגיה הזו. המונח נטבע על ידי וינאיאק דמודאר סבארקאר בשנת 1923 בכתב עת שבבעלותו, דרך הכותרת "הינדוטבה: מיהו הינדי?". המפלגה טוענת כי האידיאולוגיה שלה מתבססת על עיקרון ההומניזם האינטגרלי, שמתבסס על ספר שנכתב ב-1965 על ידי דינדאיאל אופאדהיהיה. המפלגה נחשבת לימנית ומזוהה עם לאומיות הודית. המפלגה תומכת בשמרנות סוציאלית, הסתמכות עצמית פרי גישתה של תנועת סוואדשי (Swadeshi movement) שהיתה חלק מתנועת העצמאות ההודית. כמו כן תומכת המפלגה בנקיטת מדיניות חוץ המבוססת על עקרונות לאומיים.