חבילת הרחבה – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
Yonidebot (שיחה | תרומות)
מ בוט: החלפת קט'
WJ (שיחה | תרומות)
אין תקציר עריכה
שורה 12: שורה 12:


{{קצרמר|מחשבים}}
{{קצרמר|מחשבים}}

[[קטגוריה:משחקי וידאו]]
[[קטגוריה:משחקי וידאו]]

[[en:Expansion pack]]

גרסה מ־05:57, 17 באוקטובר 2008

חבילת הרחבה היא משחק מחשב או תוסף למשחק מחשב אשר מרחיב את חווית המשחקיות של משחק מחשב קודם. חבילת הרחבה מבוססת על טכנולוגיה של המשחק אותו היא מרחיבה, ויכולה להוסיף עליו מבחינת תוכן או תיקוני באגים. היא יכולה לחייב התקנה של המשחק אותו היא מרחיבה כתנאי-קדם להפעלתה, או להיות עצמאית.

רוב חבילות ההרחבה מתומחרות במחיר מופחת לעומת משחק מלא, ומכילות פחות תוכן ממנו.

היסטוריה

חבילות הרחבה החלו במשחקי פעולה מבוססי שלבים, כגון טומב ריידר, בהם כל חבילה הוסיפה מספר שלבים נוספים למשחק המקורי. מאוחר יותר התרבו חבילות ההרחבה במשחקי תפקידים, בהם נוספו לעתים דמויות, אזורי חקירה ואף מערכות שלמות למשחק המקורי. אחד ממשחקי הניהול הפופולריים בעשור האחרון הוא הסימס, בו השחקן ניהל חיי פרברים למספר דמויות. המשחק זכה למספר גדול במיוחד של חבילות הרחבה, כל אחת הוסיפה תוכן מצומצם יחסית של מקצועות ורכוש לדמויות המנוהלות.

תגובות הקהל לחבילות ההרחבה

אף על פי שחבילות ההרחבה זולות לעומת ייצור משחק חדש, בהסתמכן על טכנולוגיה מוכחת, פעמים רבות הן סבלו ממכירות נמוכות יחסית למשחק המקור בשל תגובות קהל ומבקרים. עיקר הביקורת הופנה לכמות התוכן לעומת מחיר, אך גם להתיישנות מנועים גרפיים וטכנולוגית משחק. עם זאת, מספר מצומצם של חבילות הרחבה התקבלו בברכה על ידי הקהל ויצרו חווית משחק שנחשבה בידי מבקרים כטובה מהמקור. דוגמה אחת לחבילת הרחבה כזו היא Hordes of the Underdark, של המשחק נוורווינטר נייטס, שתיקנה באגים רבים ושיפרה משמעותית את מנוע המשחק, והכילה מערכה לשחקן-יחיד שנחשבה טובה ומקיפה יותר מזו של משחק המקור. דוגמה אחרת היא חבילת ההרחבה למשחק דאנג'ן סיג', שהכילה תוכן ברמה של משחק עצמאי, לא דרשה את המשחק המקורי כדרישת-קדם להפעלה, וצורף לה המשחק המקורי במבצע אחד+אחד.

ערך זה הוא קצרמר בנושא מחשבים. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.