Pivot Stickfigure Animator – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
Yonidebot (שיחה | תרומות)
מ בוט החלפות: הייתה ; קובצי; פרויקט; גרסה;
עדכון
שורה 8: שורה 8:
תאריך שחרור גרסה אחרונה = [[6 בדצמבר]] [[2005]] |
תאריך שחרור גרסה אחרונה = [[6 בדצמבר]] [[2005]] |
מערכת הפעלה = [[Microsoft Windows]] |
מערכת הפעלה = [[Microsoft Windows]] |
סוג רישיון = [[Abandonware|נוטשה]] |
סוג רישיון = [[Creative Commons]] |
קטגוריה = תוכנת אנימציה |
קטגוריה = תוכנת אנימציה |
אתר בית = [http://www.geocities.com/peter_bone_uk/pivot.html האתר הרשמי] |
אתר בית = [http://www.geocities.com/peter_bone_uk/pivot.html האתר הרשמי] |
שורה 20: שורה 20:
התוכנה ידועה בעיקר בשל האנימציות אשר יוצרו באמצעותה והועלו לאתר [[YouTube]] - גורם אשר תרם רבות במשך השנים לצבירת הפופולריות בקרב משתמשים אשר התעניינו בקלות השימוש בתוכנה.
התוכנה ידועה בעיקר בשל האנימציות אשר יוצרו באמצעותה והועלו לאתר [[YouTube]] - גורם אשר תרם רבות במשך השנים לצבירת הפופולריות בקרב משתמשים אשר התעניינו בקלות השימוש בתוכנה.


==רשימת גרסאות==
== נטישת התוכנה ==
* '''"Pivot 1.0"''' - הגרסה המקורית של התוכנה. גרסה זו הכילה מספר באגים. ניתן היה לשמור את האנימציות בגירסה זו בפורמטים PIV או GIF.
יוצר התוכנה, פיטר בון, הפסיק לעבוד עליה מיד לאחר שגירסת הבטא של Pivot 3.1 שוחררה.
* '''"Pivot 2.1"'''

* '''"Pivot 2.2"''' - המהדורה העיקרית השנייה של התוכנה. בגרסה זו התווספו כפתורי "אחורה" ו"קדימה" אשר עוזרות להביא את הדמויות לקידמה מעל לדמויות האחרות או על מנת להציבן מאחורי הדמויות האחרות. זוהי אחת הגרסאות הנפוצות ביותר של התוכנה.
תוכנת Pivot 3.1 Beta הייתה מיועדת במקור רק לבדיקה בקרב חברי קבוצת Pivot ב-MSN, אף על פי כן, גרסה זו הופצה באופן נרחב לאחר שבוון נטש את הפרויקט. <ref name="jjc">[http://assassinationscience.com/jackcostella/pivot ''Pivot 3.1 Beta download at Jack Costella's Pivot Page'']</ref>
* '''"Pivot 2.2.4"''' - גרסה זו, הגיעה כקובץ ההתקנה בכדי להבטיח שהתוכנה תותקן כראוי. תוספות אחרות בגירסה זו כללו סמלים ייחודיים עבור קובצי PIV ו-STK והיכולת להציב תמונות מפורמט JPEG ברקע של האנימציה.

* '''"Pivot 2.2.5"''' - בגירסה זו באג ה-"insert frame" מגרסה 2.25 תוקן וקובץ ההתקנה שוחרר כקובץ Exe במקוםMSI . גרסה זו נחשבת לגירסה הרשמית האחרונה של התוכנה ששוחררה.
תוכנת Pivot 3.1 Beta כללה מספר תכונות ויכולות חדשות. היא כללה גם תכונות אשר עבודת הפיתוח שלהם לא הושלמה, כגון האפשרות לייצא את האנימציה לפורמט [[AVI]].
* '''"Pivot 3.1 Beta"''' - גרסה זו הייתה מיועדת במקור רק לבדיקה בקרב חברי קבוצת Pivot ב-MSN. לאחר שמפתח התוכנה פיטר בון הודיע שיפסיק לפתח את התוכנה הודלפה לרשת האינטרנט גירסת הבטא על ידי מקורות לא רשמיים שונים והופצה בהמשך באופן נרחב. גירסת הבטא הכילה שיפורים בתכונות הקיימות לצד מספר תכונות ויכולות חדשות. היא כללה גם תכונות אשר עבודת הפיתוח שלהם לא הושלמה, כגון האפשרות לייצא את האנימציה לפורמט AVI. כמו כן, ממשק המשתמש בגירסהה זו שופר והכיל סמלים חדשים בגירסה היה ניתן לראשונה להשתמש במספר רקעים בכל אנימציה. משום שהמפתח הפסיק לעבוד על הפרויקט לפני שחרור הגירסה הסופית של בטא 3.1, אף פעם לא יצא גירסה הסופית של גירסה 3.1.

* '''"XPivot 3.5"''' - גרסה זו נוצרה על ידי Surfoleon ונערכה על ידי Pyrotic אשר ביצע מספר שינויים נחוצים בממשק התוכנית. גירסה זו הפכה זמינה החל מה-20 באוגוסט 2009. גרסה זו פותחה על בסיס גירסת ה- 3.1 בטא של התוכנה והכילה מספר שינויים קוסמטיים אשר בוצעו באמצעות עורך דלפי (ReSH) והוסיף תמיכה בפורמט X2p. גירסה זו שוחררה תחת רישיון Creative Commons (שלא בדומה לגירסאות הקודמות של התוכנה).
לפני שבון נטש את הפרויקט הוא ציין כי היו לו תוכניות לפתח אפשרויות שונות בגרסאות העתידיות של התוכנה, כגון שילוב של קול לקובצי האנימציה והיכולת לייצא את האנימציה למגוון פורמטים של וידאו.


== דוגמאות ==
== דוגמאות ==
שורה 36: שורה 36:
קובץ:CO test with animation.gif
קובץ:CO test with animation.gif
</gallery>
</gallery>

==הערות שוליים==
<references />


== קישורים חיצוניים ==
== קישורים חיצוניים ==
* [http://www.geocities.com/peter_bone_uk/pivot.html Pivot Stickfigure Animator] - האתר הרשמי של התוכנה
* [http://www.geocities.com/peter_bone_uk/pivot.html Pivot Stickfigure Animator] - האתר הרשמי של התוכנה

==הערות שוליים==
<references />


{{קצרמר|מחשבים}}
{{קצרמר|מחשבים}}

גרסה מ־17:22, 24 בספטמבר 2009


שגיאות פרמטריות בתבנית:תוכנה

פרמטרים ריקים [ לוגו, תיאור צילום מסך ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

פרמטרים [ אתר בית, צילום מסך ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

פרמטרים ריקים [ 1 ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

Pivot Stickfigure Animator
מפתח "פיטר בון"
גרסה אחרונה 3.1 בטא (6 בדצמבר 2005)
מערכת הפעלה Microsoft Windows
נכתבה בשפות אובג'קט פסקל עריכת הנתון בוויקינתונים
סוג רישיון Creative Commons
קטגוריה תוכנת אנימציה
pivotanimator.net
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

Pivot Stickfigure Animator (או בקיצור: Pivot) היא תוכנה למערכת ההפעלה Microsoft Windows אשר מאפשרת למשתמשים ליצור אנימציות פשוטות המורכבת מקווים. את האנימציות ניתן לשמור בפורמט GIF מסוג אנימציה לצורך שימוש בדפי אינטרנט.

אנימציות רבות שנוצרו עם התוכנה הועלו ל-YouTube. ישנם גם אתרי אינטרנט המאפשרים שיתוף קבצים שנוצרו בעזרת התוכנה. [דרוש מקור]

מפתח התוכנה, פיטר בון, החליט לנטוש את המשך העבודה על התוכנה לאחר שיצאה גירסת הבטא 3.1 של התוכנה בשנת 2005. למרות שהפיתוח על התוכנה הופסק בשנת 2005, לאורך השנים התוכנה הפכה לאחת מתוכנות האנימציה החינמיות הפופולריות ביותר.[דרוש מקור]

התוכנה ידועה בעיקר בשל האנימציות אשר יוצרו באמצעותה והועלו לאתר YouTube - גורם אשר תרם רבות במשך השנים לצבירת הפופולריות בקרב משתמשים אשר התעניינו בקלות השימוש בתוכנה.

רשימת גרסאות

  • "Pivot 1.0" - הגרסה המקורית של התוכנה. גרסה זו הכילה מספר באגים. ניתן היה לשמור את האנימציות בגירסה זו בפורמטים PIV או GIF.
  • "Pivot 2.1"
  • "Pivot 2.2" - המהדורה העיקרית השנייה של התוכנה. בגרסה זו התווספו כפתורי "אחורה" ו"קדימה" אשר עוזרות להביא את הדמויות לקידמה מעל לדמויות האחרות או על מנת להציבן מאחורי הדמויות האחרות. זוהי אחת הגרסאות הנפוצות ביותר של התוכנה.
  • "Pivot 2.2.4" - גרסה זו, הגיעה כקובץ ההתקנה בכדי להבטיח שהתוכנה תותקן כראוי. תוספות אחרות בגירסה זו כללו סמלים ייחודיים עבור קובצי PIV ו-STK והיכולת להציב תמונות מפורמט JPEG ברקע של האנימציה.
  • "Pivot 2.2.5" - בגירסה זו באג ה-"insert frame" מגרסה 2.25 תוקן וקובץ ההתקנה שוחרר כקובץ Exe במקוםMSI . גרסה זו נחשבת לגירסה הרשמית האחרונה של התוכנה ששוחררה.
  • "Pivot 3.1 Beta" - גרסה זו הייתה מיועדת במקור רק לבדיקה בקרב חברי קבוצת Pivot ב-MSN. לאחר שמפתח התוכנה פיטר בון הודיע שיפסיק לפתח את התוכנה הודלפה לרשת האינטרנט גירסת הבטא על ידי מקורות לא רשמיים שונים והופצה בהמשך באופן נרחב. גירסת הבטא הכילה שיפורים בתכונות הקיימות לצד מספר תכונות ויכולות חדשות. היא כללה גם תכונות אשר עבודת הפיתוח שלהם לא הושלמה, כגון האפשרות לייצא את האנימציה לפורמט AVI. כמו כן, ממשק המשתמש בגירסהה זו שופר והכיל סמלים חדשים בגירסה היה ניתן לראשונה להשתמש במספר רקעים בכל אנימציה. משום שהמפתח הפסיק לעבוד על הפרויקט לפני שחרור הגירסה הסופית של בטא 3.1, אף פעם לא יצא גירסה הסופית של גירסה 3.1.
  • "XPivot 3.5" - גרסה זו נוצרה על ידי Surfoleon ונערכה על ידי Pyrotic אשר ביצע מספר שינויים נחוצים בממשק התוכנית. גירסה זו הפכה זמינה החל מה-20 באוגוסט 2009. גרסה זו פותחה על בסיס גירסת ה- 3.1 בטא של התוכנה והכילה מספר שינויים קוסמטיים אשר בוצעו באמצעות עורך דלפי (ReSH) והוסיף תמיכה בפורמט X2p. גירסה זו שוחררה תחת רישיון Creative Commons (שלא בדומה לגירסאות הקודמות של התוכנה).

דוגמאות

הערות שוליים


קישורים חיצוניים

ערך זה הוא קצרמר בנושא מחשבים. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.