מכבי הוד השרון

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
מכבי הוד השרון
מידע כללי
תאריך ייסוד 1967
מדינה ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
אולם ביתי עתידים, הוד השרון (400 מושבים)
ליגה ליגה הארצית צפון
בעלים אייל המי
יושב ראש עופר סלומון
מנכ"ל אייל המי
מנהל מקצועי מתן חרוש
תלבושת
מדי בית וחוץ של מכבי הוד השרון
תלבושת תלבושת בית
צבעי הקבוצה
תלבושת בית
תלבושת תלבושת חוץ
צבעי הקבוצה
תלבושת חוץ
http://www.hhbb.co.il/
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

מכבי הוד השרון היא קבוצת כדורסל ישראלית מהעיר הוד השרון, המשחקת בליגה הארצית צפון.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בוגרים[עריכת קוד מקור | עריכה]

המועדון נוסד באמצע שנות ה-60 והשתתף בליגה ג', בעונת 1986/1987 זכתה הקבוצה בגביע האיגוד. בתום עונת 1987/1988 העפילה הקבוצה לליגה הארצית, ובנוסף זכתה בגביע האיגוד בפעם השנייה ברציפות[1]. ובתחילת שנות ה-90 העפילה לראשונה בתולדותיה לליגה הלאומית, אך ירדה חזרה בתום עונת 1996/1997.

בתחילת עונת 2003/2002 מונה כדורסלן העבר גלעד כץ למאמן[2], בתום עונת 2004/2005 חזרה הקבוצה לליגה הלאומית, ובעונתה הראשונה סיימה במקום ה-9. בעונת 2006/07 הקבוצה נבנתה על ידי המנהל המקצועי של האגודה, ישראל לב, שאימן קבוצות רבות בליגת העל. לקבוצה הוחתם עמי נאווי בעונתו הראשונה על הקווים כמאמן ראשי. הקבוצה הוכתרה כאחת הקבוצות המפתיעות של הליגה לאחר שסיימה במקום ה-6 (מתוך 14) ונכנסה לפלייאוף העליון.

גם בעונה הבאה, 2007/2008 נבנתה הקבוצה על ידי עמי נאווי וישראל לב. מהעונה הקודמת נשארו 3 שחקנים - גיל בש, אייל אנגל ודניאל גור אריה. אליהם הצטרף גיא קנטור הוותיק. סביב קנטור הובאו שחקנים צעירים כשהמטרה היא לשרוד בליגה. במהלך העונה הוחזר הזר מהעונה הקודמת, סטייסי מורייני. כמו כן, פפי תורג'מן ואוהד הירש הצטרפו לקבוצה, והקבוצה סיימה את העונה באמצע הטבלה.

לקראת עונת 2008/2009 הוחלט על שינוי קונספט במועדון. המנהל המקצועי והמאמן לא המשיכו, במקומם מונה לתפקיד המאמן נתי כהן הצעיר, שקצר הצלחות רבות בתור מנהל מחלקת הנוער ומאמן קבוצת הנוער בגליל העליון. כהן, ביחד עם עוזר המאמן שמינה - עודד וולפסון, שחקן עבר במועדון, בנו קבוצה חדשה כמעט מההתחלה, כשרק שני שחקנים המשיכו מהעונה הקודמת, אייל אנגל ומוטי מוסקוביץ'. אליהם צורפו מלב השרון אסף ליפשיץ' וניר גולן, ומראש העין שי נחום וליעד כהנא. הרכז הצעיר עודד ברנדווין הוחתם בקבוצה מרמלה, וכמוהו גם הגבוה ייבגני ליוטרין שהגיע מבנימינה. לבסוף צורפו לקבוצה אורן מנסקי - עולה חדש מארצות הברית, והאמריקאי בלייק המילטון שהגיע לאחר כמה עונות ברחבי יבשת אירופה. עונה זו, הייתה עונת השיא של הקבוצה שסיימה את העונה בחצי גמר הפלייאוף של הליגה הלאומית, שם התמודדה מול ברק נתניה שעלתה בעונה זו לליגת העל.

עונה לאחר מכן, 2009/2010, הוחלט על קיצוץ של כ-40% בתקציב הקבוצה. הקבוצה, שאומנה על ידי איתי ברקן שגדל במועדון, החלה את העונה טוב אך לקראת סוף הסיבוב הראשון החלה להסתבך בתחתית הליגה. במהלך חודש מרץ הוחלט לראשונה בתולדות הקבוצה לזעזע את המערכת ולהיפרד מברקן. חי דוידי, שאימן את קבוצת הנערים של מחלקת הנוער נקרא לעזור לבוגרים ולהשאירה בליגה. לאחר סדרת ניצחונות משכנעים הקבוצה נשארה בליגה כשהיא מסיימת הרחק מהקו האדום.

לאור ההצלחה הגדולה במשימת ההישארות בליגה, המשיך חי דוידי על הקווים כשהוא מצרף תחתיו את אורי חייטין לעמדת עוזר המאמן. הקבוצה הפתיעה כשהחתימה את גרי גנדל, ישראלי בכיר, שזכה עונה לפני כן באליפות הליגה הלאומית. במהלך כל הסיבוב הראשון הקבוצה דורגה בחלק העליון של הטבלה. כמו בעונה שעברה, הקבוצה החלה להסתבך עם שרשרת הפסדים, ומחזור לפני סיום הליגה הסדירה הוחלט לזעזע את המערכת, להיפרד מדוידי, ולהחליפו בעוזרו. הקבוצה הגיעה למשחק גורלי במסגרת המחזור האחרון של הפלייאוף התחתון מול הפועל בארי, שהמפסידה מביניהן תרד לליגה הארצית. המשחק, שצפו בו כ-550 צופים, היה מותח לכל אורכו והסתיים בניצחון דרמטי של הוד השרון 74:76, ובהישארות עונה נוספת בליגה הלאומית.

בקיץ יולי-אוגוסט 2011, נחתם בין מכבי חיפה לבין המועדון הסכם על שיתוף פעולה לעונה הקרובה, בו חיפה תשתתף עם הוד השרון בחלק מעלותם של 2 זרים ו-5 מתאזרחים, שנבחנו במחנה שנערך בפלורידה של הבעלים של ג'ף רוזן. במקביל, המנהל המקצועי של המועדון, ישראל לב הצליח להפתיע כשהחתים לעונה הקרובה את המאמן המוערך ביותר בליגה, רמי הדר. לעומת העונות האחרונות, בקבוצה שמו למטרה לתפוס מקום בפלייאוף העליון של הליגה הלאומית, דבר שאכן קרה, והקבוצה אף העפילה לגמר הפלייאוף בסדרה מול נס-ציונה. בסדרה הזו הוד השרון הפסידה בתוצאה 3:1 (בסדרה של הטוב מ-5), ובכך לא הצליחה להעפיל בפעם הראשונה בתולדותיה לליגה הבכירה. משחק זכור במיוחד מהסדרה הוא משחק אשר בו התקיימו 4 הארכות, בטרם ניצחה לבסוף נס ציונה, בסופו של מותחן אדיר. במשך כל הסדרה היה האולם הביתי של הוד השרון מלא עד אפס מקום באוהדים ותושבי העיר אשר באו לתמוך בקבוצתם. בסוף עונת 2013/2014 בכדורסל סיימה הוד השרון במקום ה-14 והאחרון בליגה הלאומית וירדה לליגה הארצית. בשנה לאחר מכן חזרה הוד השרון לליגה הלאומית.

בעונת 2016/17 סיימה הקבוצה במקום ה-8 והאחרון בפליאוף העליון של הליגה הלאומית והצליחה להעפיל לחצי הגמר לאחר שהפתיעה וניצחה 0–2 בסדרת רבע הגמר את האלופה מכבי עירוני רעננה, הוד השרון הודחה בחצי הגמר לאחר הפסד 1–3 לעירוני נס ציונה.

בעונת 2017/18 שיחקה הקבוצה בפליאוף התחתון לאחר שסיימה את העונה הסדירה במקום ה-13 אך במשחקי הפלייאוף התחתון עלתה הקבוצה למקום ה-11 ונשארה בליגה.

בעונת 2018/19 שיחקה הקבוצה פעם נוספת בפליאוף התחתון לאחר שסיימה את העונה הסדירה במקום ה-11 והבטיחה את מקומה בליגה לפני סיום משחקי הפלייאוף התחתון.

בעונת 2019/20 סבלה הקבוצה מחוסר יציבות, כאשר ניצחה מספר משחקים ברציפות ומיד לאחר מכן ספגה רצף הפסדים, בסיום העונה הייתה הקבוצה במקום ה-6 עם מאזן של 12 ניצחנות ו-10 הפסדים.

ביוני 2019 הודיעה הקבוצה על מינוי אלון שטיין למאמן הקבוצה במקומו של נתי כהן.[3]

בסיום עונת 2021/2022 ירדה הקבוצה לליגה הארצית אחרי 18 שנה בליגה הלאומית, אחרי שסיימה במאזן 26-2. את הקבוצה אימן איתי לוי.

בעונת 2022/2023 מונה יוסי בן אקן לאמן את קבוצת הבוגרים, ובעקבות פציעות, הקבוצה נשארה בקושי בליגה הארצית. באותה עונה גם כן מונה מתן חרוש להיות המנהל המקצועי של המועדון.

מחלקת נוער[עריכת קוד מקור | עריכה]

באמצע שנות ה-2000, הוחלט על שינוי קונספט בפן הניהולי והמקצועי של מחלקת הנוער. השינוי הוחלט לאחר שהמחלקה, שפיגרה אחר מחלקות הנוער השכנות, סבלה מעזיבת שחקנים אינטנסיבית והישגים דלים. לאחר שבוצע שינוי מקיף במבנה ההנהלה, נבחר ישראל לב, תושב העיר, בעל עבר מפואר בכדורסל הישראלי, לתפקיד המנהל מקצועי.

לאחר מספר שנים, של היאבקות על העפלה לליגה הלאומית בגיל הנוער ובגיל הנערים, זכתה בעונת 2009/2010 קבוצת הנערים באליפות מחוז השרון והעפילה לראשונה לליגת הנערים לאומית. עונה לאחר מכן, זכתה קבוצת הנוער באליפות מחוז השרון ועלתה לראשונה מזה עשור לליגת הנוער הבכירה בישראל, נוער לאומית. גם בשכבת הילדים זכתה מחלקת הנוער להרבה כבוד, כשקבוצת הילדים א' לאומית סיימה את העונה האחרונה בחצי גמר אליפות המדינה ובחצי גמר גביע המדינה לילדים. לאור ההישגים הרבים והשדרוג המתמיד של מחלקת הנוער, נפסקה כמעט לחלוטין עזיבת השחקנים, ובמקום זאת מצטרפים מידי עונה שחקנים ממחלקות הנוער המתחרות באזור.

כיום, מחלקת הנוער מיוצגת בכל הליגות הבכירות בכדורסל הנוער בישראל, והיא מונה 17 קבוצות וכ-270 שחקנים ושחקניות מגיל הקט-סל ועד לגיל הנוער. בית הספר לכדורסל שמנוהל על ידי אייל המי, בוגר המועדון, משחקים כיום כ-350 שחקנים ברחבי העיר.

שחקן מכבי הוד השרון על רקע הקהל הביתי, הוד השרון, 2017

תארים והישגים[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]