נוגה הירח

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
נוגה הירח
Brilliance of the Moon
מידע כללי
מאת ליאן הרן
שפת המקור אנגלית
סוגה פנטזיה
הוצאה
הוצאה Headline Publishing Group עריכת הנתון בוויקינתונים
תאריך הוצאה 2004
הוצאה בעברית
הוצאה כנרת זמורה ביתן
תאריך 2007
תרגום ג'וד שבא
סדרה
סדרת ספרים סיפורי האוטורי
ספר קודם שלג על עצי הדובדבן
הספר הבא צריחת האנפה
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

נוגה הירח (באנגלית: Brilliance of the Moon) הוא הרומן השלישי בסדרת סיפורי האוטורי מאת ליאן הרן, אשר יצא בשנת 2004. ספר זה מתאר את האירועים במהלך החודשים לאחר נישואיהם של טקאו וקאדה בסופו של הספר השני, שלג על עצי הדובדבן. הסיפור מתרחש במהלך תקופה של כשמונה חודשים, בין האביב עד החורף שלאחריו, ובו טקאו מגיע לכדי העימות המצופה עם המצביא אראי דאיצ'י. 

תקציר עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

מיד לאחר נישואיהם של טקאו וקאדה, מגיעים לטריאמה שליחים מהדודים שלו משבט האוטורי, בליווי איום ועם ראשו הכרות של איצ'ירו, מורו הזקן, להמחשה. הצבא האוטורי אורב לו, אז טקאו מוביל את הצבא שאסף אל מעבר להרים. סגנו הוא הנזיר ההומוסקסואל מאקוטו; למאקוטו ביקורת רבה לגבי שיטותיו הלא-אורתודוקסיות של טקאו, אך הוא מאוד נאמן לו. לאחר קרב קטן עם חבורת שודדים, הם מגיעים למרויאמה, חבל הארץ שהיה של ליידי מרויאמה ושאותו היא הורישה לקאדה. חתנה של ליידי מרויאמה, אידה נריאקי שהוא בן-דודו של אידה סדאמו, הגיע עם כוחות משלו למקום צעד לפני צבאו של טקאו, אך מצא את עצמו לכוד בין שני צבאות - חייליו של טקאו מצד אחד, וכוחות מרויאמה מצד שני, והוא מובס. כך מנצח טקאו את הקרב הראשון על פי הנבואה. טקאו הופך את מרויאמה לבסיס שלו, והוא וקאדה עובדים על שיקום הטריטוריה.

בינתיים, שיזוקה וקונדו קיצ'י מגיעים לכפר מוסתר של בית מוטו, ופוגשים שם את קנג'י ואת שני בניה של שיזוקה. שיזוקה פוחדת מן ההשלכות כאשר יתגלה דבר נישואיהם של קאדה וטקאו, ולכן קונדו יוצא למשימה באראי, כדי לבדוק את פני הדברים, לאמוד את תגובתו של אראי לנישואים ולבדוק מה רגשותיו כלפי בניו משיזוקה. קנג'י מספר לשיזוקה שבתו, יוקי, אולצה להתאבד באמצעות כמוסת רעל אחרי שנולד בנה מטקאו, מאחר שעלו נגדה חשדותיהם של בני הקיקוטה, והילד גדל לבדו על ידי אקיאו. קנג'י החליט לעזוב את הקיקוטה מרוב צער על מות בתו, ובכך לפצל את האחווה. הוא גם התחרט על בגידתו בשיגרו, וניסה לגייס את המשפחות האחרות של האחווה להתייצב מאחורי טקאו.

במרויאמה, עבודת הבנייה מחדש מתקדמת, אך חברי האחווה המקומיים מאיימים על טקאו. בעזרת הרשומות של שיגרו, הוא מזהה מי חלק מהארגון הסודי, מבצע מעצרים ומוציאם להורג. המטרה הבאה שלו היא פלישה לעיר האגי דרך הים והריגת דודניו, הלורדים של אוטורי שניסו להתנגש בשיגרו באמצעות שינטרו לפני שנה. הוא נוסע לאי אושימה לבקר את חבר ילדותו טראדה פומיו אשר הוא ומשפחתו הפכו לשודדי ים, כדי לכרות עמם ברית על רקע יריבותם הישנה ללורדי האוטורי. 

בינתיים, קאדה רוכבת לשירקאווה ומגלה שם שפוג'יווארה לקח את אחיותיה כבנות ערובה. המומה, היא מסתירה את הרשומות על האחווה במקדש מקומי, ואז מתעמתת עם פוג'יווארה ודורשת שיחזיר את אחיותיה. במקום זאת, פוג'יווארה חוטף אותה, מצהיר שנישואיה לטקאו אינם תקפים וכופה עליה להינשא לו. הנישואים אינם ממומשים מינית: הוא לא מעוניין בה בתור אישה, אלא כאוצר שאותו הוא רוצה לאסוף ולהסתיר מאחורי מנעול. אחת מבנות דודיה של שיזוקה מצליחה להעביר לקאדה הודעות במשך זמן מה עד שפוג'יווארה מגלה אותה, ומוציא אותה להורג.

כשטקאו חוזר ושומע את החדשות על החטיפה, הוא צועד עם צבאו לכיוון שיראקאווה, שם הוא מגלה לא רק את כוחותיו של פוג'יווארה, אלא גם את צבא אראי. אלה גוברים על טקאו, אבל הוא מצליח לחלץ משם את כוחותיו. הם נסוגים אל החוף, שם הוא מקווה לפגוש את פומיו ולהתפנות משם בספינתו, אך הלה מתעכב בשל מזג אוויר סוער. מרויאמה נכנעת לאראי שמשתלט על המקום. טקאו נאלץ להיכנע לאראי, אבל במקום להרוג אותו אראי מבקש ליצור עמו ברית נגד לורדי האוטורי. קנג'י מגיע ואומר לטקאו שכל משפחות האחווה, למעט בני הקיקוטה, מציעות לו את תמיכתן. פומיו מגי, ולפני שהם יוצאים לפלישת האגי הוא מראה לטקאו המצאה חדשה, אקדח, שנלקח בפשיטה פיראטית מידי ברברים לבנים. 

כחלק מתוכנית האיגוף להשתלטות על האגי צבא אראי צועד צפונה בזמן שטקאו מפליג אליה. יחד עם קנג'י וטאקו, בנם הצעיר של אראי ושיזוקה, הם מסתננים לטירה והורגים את האדונים ובני משפחותיהם. אך כאשר מגיע צבא אראי, הוא בוגד בטקאו; תוכניתו לאורך כל הדרך הייתה להשתמש בו להיפטר ממנהיגי האוטורי, ולסלול את דרכו לשליטה מוחלטת בשלוש הארצות. בזעמו, טקאו מאיים להרוג את בנו הבכור של אראי, זנקו, אך הדבר לא מאט את צעדיו של אראי והוא מתכונן לעבור את הגשר עם צבאו הישר לכיוון טקאו והאיכרים שתמכו בו והיו חסרי נשק. באותו רגע, פומיו יורה באראי למוות עם נשקו החדש, ואז פורצת רעידת אדמה לכל רוחב שלוש הארצות. הגשר מתמוטט, אראי וכל צבאו מחוסלים, וכך גם כל ביתו של פוג'יווארה בשירקאווה. באותו זמן, קונדו קיצ'י באקט אחרון של נאמנות לקאדה, מקריב את עצמו כדי להחזיק בפוג'יווארה בבית הבוער וכך מאפשר לה להימלט. בדרכה החוצה, שיערה המשומן עולה באש. 

המאסטר מבית קיקוטה, קוטארו, מתגנב לביתו של טקאו כדי לרצוח אותו כמו שעשה לאביו אחרי שנטש את האחווה וברח למינו לפני שנים. טקאו, בעזרתם של טאקו וקנג'י מביס אותו, אך מאבד שתי אצבעות מידו במאבק. הוא מתחיל להזות, מכיוון שהיה רעל על הסכין. כשהוא מחלים, הוא יוצא לדרך למרות תחילת החורף כדי לגלות מה עלה בגורלה של קאדה. הם מגיעים למקדש - אותו מקדש שבו הסתירה קאדה את התיעוד לגבי האחווה ומוצא אותה שם, יחד עם שיזוקה וד"ר אישידה שהספיקו להתחתן מאז האסון. שיערה של קאדה מגולח ויש לה כוויות נוראיות על הצוואר; בעדינות, טקאו מכסה את הצלקות שלה עם ידו הפצועה. כאשר מתחיל לרדת השלג, טקאו מתפלל שהאביב יביא ריפוי לארצו.

אחרית דבר[עריכת קוד מקור | עריכה]

אפילוג קצר, המתרחש 15 שנה אחרי אירועי הספר, סוגר את הטרילוגיה, ומכין את הקרקע לספר ההמשך, "צריחת האנפה". טקאו וקאדה הם שליטי שלוש הארצות מזה 15 שנים והצליחו להביא לשגשוג ועושר בכל הנחלות. לשניהם שלוש בנות, אחת בכורה ושתי תאומות, שלפי המסורת מקוללות מכיוון שנולדו ביחד. טקאו עדיין לא סיפר לקאדה על בנו עם יוקי, הוא יודע שגורלו למות מידיו, ושאין דבר שהוא יכול לעשות למנוע את זה.

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]