קונסטנטין רייקין

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
קונסטנטין רייקין
Константин Райкин
לידה 8 ביולי 1950 (בן 73)
סנקט פטרבורג, ברה"מ עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ברית המועצות, רוסיה עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-1971 עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום לימודים
  • D. K. Fadeev Academic Gymnasium (1967)
  • המכון לתיאטרון על שם בוריס שצ'וקין (1971) עריכת הנתון בוויקינתונים
בן או בת זוג
  • ילנה בוטנקו
  • בפסקה זו רשומה אחת נוספת שטרם תורגמה עריכת הנתון בוויקינתונים
צאצאים פולינה ראיקינה עריכת הנתון בוויקינתונים
פרסים והוקרה
http://www.satirikon.ru/theatre/konstantin_raikin/
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

קונסטנטין רייקיןרוסית: Константин Аркадьевич Райкин; ‏ נולד ב-8 ביולי 1950) הוא שחקן תיאטרון וקולנוע סובייטי-רוסי ממוצא יהודי. רייקין לא מזכיר את מוצאו היהודי באף פורום ומתרחק ממוסדות יהודים ברוסיה. במהלך שנות ה-90, רייקין אף המיר את דתו לנצרות-אורתודוקסית. הוא בעל תואר אמן העם וזכה פעמיים בפרס הפדרציה הרוסית. לקונסטנטין רייקין הוענקו מספר עיטורים רוסים ופרסים רבים בתחום התיאטרון

קורות חיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

קונסטנטין רייקין נולד בלנינגרד. אביו היה שחקן התיאטרון ואומן הסטנד-אפ ארקדי רייקין. בשנת 1967 לאחר סיום בית הספר הוא המשיך ללמוד משחק. בשנת 1971 קונסטנטין רייקין סיים את בית הספר למשחק ליד תיאטרון וכטנגוב והוזמן על ידי גלינה וולצ'ק להרכב תיאטרון סוברמניק. על במת תיאטרון זה רייקין שיחק בתפקידים שונים כ-10 שנים.

בשנת 1981 קונסטנטין רייקין חזר ללנינגרד והחל לעבוד בתיאטרון של אביו. בשנת 1982 התיאטרון עבר למוסקבה. במשך שנים השחקן הופיע בהצגות התיאטרון לצד אביו. בשנת 1988 הוא התמנה למנהל אמנותי של התיאטרון. בתקופה זו התיאטרון שינה את האופי שלו - מתיאטרון סאטירי בו מועלות הצגות בהם משתתפים 2-3 שחקנים הוא הפך לתיאטרון בו מועלות הצגות שונות בעיקר של מחזאים קלאסיים.

החל משנת 2001 מלמד רייקין בבית הספר למשחק ליד התיאטרון האמנותי של מוסקבה.

במקביל לעבודה בתיאטרון הצטלם רייקין לסרטי קולנוע. ההופעה הראשונה הייתה בסרט של שנת 1969 בתפקיד קטן. בשנים 1972 ו-1974 הוא צולם בתפקידים מרכזיים במספר סרטים מוזיקליים וזכה לפופולריות ברחבי ברית המועצות. הפופולריות שלו גדלה עוד יותר לאחר שהצטלם בתפקיד ראשי בסרט לפי מחזה משרתם של שני אדונים. בהמשך הוא השתתף בסרטים נוספים ובסך הכול הצטלם בכ-25 סרטים.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא קונסטנטין רייקין בוויקישיתוף