קלמוספונדילוס

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
קריאת טבלת מיוןקלמוספונדילוס
תקופה
קרטיקון תחתון 130 מיליון שנה לפני זמננו
מיון מדעי
ממלכה: בעלי חיים
מערכה: מיתרניים
על־מחלקה: בעלי ארבע רגליים
מחלקה: זוחלים
סדרה: בעלי אגן דמוי לטאה
סוג: קלמוספונדילוס
מין: Calamospondylus oweni
שם מדעי
Calamospondylus
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

קלמוספונדילוס (שם מדעי: Calamospondylus; מילולית: "חוליות קולמוס") הוא סוג של דינוזאור תרופוד שהתקיים באנגליה של הקרטיקון התחתון שלפני 130 מיליון שנה מזמננו.

הממצאים של דינוזאור זה התגלו ותוארו ב-1866 בידי וויליאם פוקס (אנ') בתצורות וסקס (אנ') שבאי וייט, מדרום לאנגליה. הסוג הכיל מין בודד - Calamospondylus oweni.

הממצאים כללו רק שרידי עצם העצה ובסיס אגן ירכיים חלקי באורך של 6 ס"מ שדמה לזה של תרופודים קטנים ודו-רגליים מממשפחת הקומפסוגנתוסיים כמו האריסטוסוכוס, כאשר מספר חוקרים רואים בו מין של אריסטוסוכוס. חוקרים רבים רואים בסוג זה מוטל בספק מאחר שטיב הממצאים הבודדים לא מתאים לקביעת סיווגו והוא נחשב למין של אריסטוסוכוס.

ואולם מחקר של החוקר נאיש (Naish,‏ 2002) הציג הבדלים גדולים בין מבנה הכסל והעצה של האריסטוסוכוס לממצאי המין ומוכיח שהממצאים הראשונים היו של דגימה נפרדת שאינה שייכת לאותו הסוג, כך שהסוג עדיין לגימיטי[1][2].

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Naish, D. (2002). The historical taxonomy of the Lower Cretaceous theropods (Dinosauria) Calamospondylus and Aristosuchus from the Isle of Wight. Proceedings of the Geologists' Association 113: 153-163
  2. ^ Naish, D. 2011. Theropod dinosaurs. In Batten, D. J. (ed.) English Wealden Fossils. The Palaeontological Association (London), pp. 526–559