רביב אולמן

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
רביב אולמן
אין תמונה חופשית
אין תמונה חופשית
לידה 24 בינואר 1986 (בן 38)
אילת, ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
שם במה Ricky Ullman עריכת הנתון בוויקינתונים
שם לידה רביב אולמן עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-1997 עריכת הנתון בוויקינתונים
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

רביב אולמןאנגלית: Raviv Ullman; נולד ב-24 בינואר 1986) הוא שחקן ישראלי-אמריקאי, שהופיע בעבר תחת שם הבמה ריקי אולמן (Ricky Ullman). בתפקידו הגדול ביותר עד כה שיחק את פיל דיפי בסדרת הנוער "תקועים בזמן".

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

אולמן נולד באילת שבישראל לזוג הורים יהודים-אמריקאים. אביו ואימו הם בריאן אולמן ולאורה ארנקרנץ. סבו, מצד אמו, ג'וזף ארנקרנץ היה רב בסטמפורד, קונטיקט. אחרי יום הולדתו הראשון, עברה משפחתו לעיר פיירפילד שבקונטיקט, ארצות הברית. אולמן דובר עברית ומנגן בתופים.

קריירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

תפקידו הראשון של אולמן במסגרת מקצועית היה במחזה "אנה ומלך סיאם". בהמשך שיחק במחזות רבים. בשנת 2004 קיבל את התפקיד הראשי בסדרה "תקועים בזמן" המשודרת בערוץ דיסני האמריקאי. בסדרה הוא משחק נער משנת 2121 המשוגר לימינו. תפקידו בסדרה הביא לו מעריצים רבים בקרב בני נוער וצעירים.

כמו כן, הוא שיחק גם בסרט "פיקסל פרפקט" (Pixel Perfect), גם הוא של ערוץ דיסני, את רוסקו, הדמות הראשית.

בנוסף הופיע אולמן במספר סרטי טלוויזיה ובהופעות אורח בסדרות כמו "האוס" ו"חוק וסדר", וכן כיכב בסרט "הכינור" (The Violin), סרט קצר של הבמאית הישראלית ענבר גלבוע, שהוקרן בפסטיבל חיפה בשנת 2006, תחת השם "מיתר של תיל". בשנים 2008–2009 רביב שיחק בסיטקום האמריקאי "ריטה רוק". בשנת 2010 שיחק בסרט "איך לעשות אהבה עם אישה". בשנת 2011 התארח בסדרה "מחשבות פליליות".

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא רביב אולמן בוויקישיתוף