שיחה:פיתוח שמיעה

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ערך זה נכתב או הורחב במסגרת תחרות הכתיבה
הערך השתתף בתחרות הכתיבה "מקצרמר למובחר"
ערך זה נכתב או הורחב במסגרת תחרות הכתיבה
הערך השתתף בתחרות הכתיבה "מקצרמר למובחר"

כתיבת הערך[עריכת קוד מקור]

הערך מבוסס ברובו על תרגום הערך מוויקיפדיה האנגלית. Take the 'A' train - שיחה 13:07, 23 במאי 2016 (IDT)תגובה

ערך זה נכתב במסגרת הקורס האקדמי „שפות ואוריינות בהקשרי חינוך וחברה”, במסגרת התוכנית ללימודי תעודת הוראה, בית הספר לחינוך, אוניברסיטת תל־אביב.


הערכת עמיתים[עריכת קוד מקור]

מאחר ואינני מתמצא בתחום, אני שואל שאלת הדיוט - האם אין מקום לצרף קבצי מוזיקה אשר יסבירו את המושגים התיאורטיים-צליל אחד שווה אלף מילים? ראשי הפרקים לא נראה כמתפתחים עם סדר לוגי אלאל זו רשימה של נקודות הקשורים לפיתוח שמיעה. למרות כי הרבה מתתי הנושאים בערך זה נמצאים בערכים אחרים, היתרון של הערך הזה שהוא כולל מידע אינטגרטיבי של הרבה ערכים ומאפשר לראות תמונה מלאה. *ישנם ערכים רבים בויקיפדיה המתייחסים לערך פיתוח שמיעה ואינם מקושרים אליו לדוגמא: סולפג', תורת המוזיקה וכדומה. הערך מאוד מסודר וברור יש בו החלוקה מאוד ברורה ונכונה. הערך מעניין ומרתק מלמד גם הדיוטות כמוני. אני מאמין שיש לערך תרומה חשובה לווקיפדיה. (Avishamir - שיחה 21:59, 24 במאי 2016 (IDT))תגובה

ברצוני להצטרף לדבריו של אבי, להרחיב מעט, ולהוסיף מספר דברים: לדעתי חסרה כותרת ראשית עם הסבר כוללני קצר, שמאגדת את כל ראשי הפרקים שלכם, אשר מתחתיה הם יופיעו. את הכותרות "לקריאה חיצונית" ו"הערות שוליים" השארתם ריקות. לדעתי ב"לקריאה חיצונית" יש מקום להוסיף הפנייה לספר אותם אתם מזכירים: "ספר ״החוויה ההרמונית״ מאת ו.א. מת׳יו". בהערות שוליים יש מקום להתייחס לאקדמיה הנורווגית למוזיקה, לגרו שטאליג ולארון האנט, וכמו כן למחבר הספר. התרגום טוב מאוד, אם כי ישנן מספר טעויות קטנות. למשל:
  • יש לתקן את הפיסוק בכל פעם שמופיע צירוף כגון: "גבהי- צליל", "תת- תבניות" וכו' - עליכם לכתוב כך: "גבהי-צליל", "תת-תבניות" - ללא רווח בין המילה לבין המקף, או לוותר על המקף. מופיע לאורך כל הערך בצירופים שונים.
  • בפסקה "זיהוי גובה צליל באופן יחסי" בשורה 5 יש לתקן את המילה "המובוסס" ל- "מבוסס". כמו כן יש להוסיף קישור פנימי למילה "קונסרבטוריונים".
  • באותה פסקה אתם כותבים "כמה יתרונות". לדעתי זה לא בשפה גבוהה, ועדיף לכתוב "מספר יתרונות", וכמו כן, אתם לא מציינים מהם היתרונות. כנ"ל לגבי "כמה חסרונות". בנוסף אתם משתמשים במושג "עמימות טונאלית" - חסר קישור פנימי אליו.
  • גם בפסקה "זיהוי מרווחים" לדעתי יש לשנות "כמה שירים" ל"מספר שירים".
  • בפסקה "פיתוח שמיעה מיקרוטונאלית" -לדעתי יש להרחיב מעט לגבי גרו שטליג ולגבי ארון האנט - שלגביו כלל לא מצויין מיהו.
  • בפסקה "זיהוי קצב" אתם משתמשים במילה "קצב", ובשורה האחרונה במילה "טמפו". אני סבורה כי יש לציין בסוגריים שטמפו הוא קצב, וכמו כן להוסיף קישור פנימי.
  • בפסקה "זיהוי גווני צליל" במשפט "פריטה עם על מיתרי הכינור עם האצבעות" - לדעתי נפלה טעות. מניחה שהכוונה היא ל- "פריטה על כל..."
  • בפסקה "תוכנות מחשב..." בשורה השנייה במשפט שמתחיל ב- "תכנות מקצועיות" - יש להוסיף ו' למילה "תכנות". בהמשך המשפט מופיע: "קונסרבטוריונים ואקדמיות למוזיקה רוכשות..." - יש לתקן ל- "רוכשים". בשורה הרביעית במשפט "התוכנה Sebastian היא..." - יש רווח כפול אחרי המילה התוכנה. במשפט "רוב התוכנות לפיתוח שמיעה מבוססות על MIDI, ומספקות למשתמש הדמיה של גווני צליל מכלי נגינה שונים, ואפילו לקבל קלט ממקלדת אלקטרונית" - לדעתי יש להוסיף את המילה "מאפשרות" בין המילים "ואפילו לקבל...". במשפט האחרון "אפליקציות מובייל לפיתוח שמיעה זמינות לכל בחנויות האפליקציות: ל-App Store ול- Google Play יש כמה אפליקציות לiOS ולאנדרואיד..." יש להוסיף רווח ב- "ל-App Store" כפי שמופיע ב- "ול- Google Play", וכמו כן את המילה "בהתאמה" אחרי המילה "אנדרואיד".

לדעתי הערך תורם לויקיפדיה. נהניתי לקרוא את הערך ולהרחיב את השכלתי המוזיקלית הדלה. תודה, יעל. Yael gilboa - שיחה 09:03, 25 במאי 2016 (IDT)תגובה

לאבי ויעל, תודה רבה על המשוב והביקורת הבונה. חלק ניכר מהמשוב יושם וסייע לנו לתקן טעויות תכניות והן לשוניות ומבניות. בנוסף ברצוננו להגיב על מספר הערות:
  • את ראשי הפרקים אמנם תרגמנו כפי שהם מופיעים בערך באנגלית, עם זאת אנו מוצאים בהם סדר לוגי בבחינת מהקל לכבד. למשל, להתחיל בצלילים בודדים דרך מרווחים (שני צלילים) ועד אקורדים (לרוב שלושה צלילים ויותר)
  • טמפו אינו קצב, התרגום של המילה טמפו הוא מפעם, והיא מובחנת לחלוטין, על כן הובהר ההבדל הסמנטי בצירוף קישור פנימי לערך "מפעם" בויקיפדיה העברית.

בתודה, יונתן Yonatan1267 - שיחה 21:07, 4 ביוני 2016 (IDT)תגובה

הערכת סגל הקורס[עריכת קוד מקור]

שלום רב, יופי של ערך! ניכר שהפנמתם את עקרונות הכתיבה האנציקלופדית בוויקיפדיה עליהם דיברנו הסמסטר. כבר תיקנתי כמה דברים קטנים, אך בסך הכל עבודה יפה. בהצלחה בהמשך! Shani - שיחה 21:40, 23 ביולי 2016 (IDT)תגובה

נמצאו קישורים חיצוניים שצריכים תיקון (אוקטובר 2022)[עריכת קוד מקור]

שלום עורכים יקרים,

מצאתי קישור חיצוני אחד או יותר בפיתוח שמיעה שזקוק לתשומת לב. אנא קחו רגע כדי לבדוק את הקישורים שמצאתי ולתקן אותם בערך אם נדרש. מצאתי את הבעיות הבאות:

כאשר תסיימו לערוך את השינויים הנדרשים, אנא בקרו בדף השו"ת למידע נוסף לתיקון בעיות עם הקישורים לעיל.

הודעה זו תופיע רק פעם אחת לקישורים אלו.

בידידות.—InternetArchiveBot (דווח על באג) 18:31, 14 באוקטובר 2022 (IDT)תגובה

נמצאו קישורים חיצוניים שצריכים תיקון (יוני 2023)[עריכת קוד מקור]

שלום עורכים יקרים,

מצאתי קישור חיצוני אחד או יותר בפיתוח שמיעה שזקוק לתשומת לב. אנא קחו רגע כדי לבדוק את הקישורים שמצאתי ולתקן אותם בערך אם נדרש. מצאתי את הבעיות הבאות:

כאשר תסיימו לערוך את השינויים הנדרשים, אנא בקרו בדף השו"ת למידע נוסף לתיקון בעיות עם הקישורים לעיל.

הודעה זו תופיע רק פעם אחת לקישורים אלו.

בידידות.—InternetArchiveBot (דווח על באג) 08:08, 16 ביוני 2023 (IDT)תגובה