אולה בייך

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אולה בייך
Ole Beich
אין תמונה חופשית
אין תמונה חופשית
לידה 1 בינואר 1955
אסביירג, דנמרק
פטירה 16 באוקטובר 1991 (בגיל 36)
סנקט יורגנ'ס, קופנהגן, דנמרק
מקום קבורה אסביירג, דנמרק
מוקד פעילות ממלכת דנמרק עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות 19791989 (כ־10 שנים)
עיסוק מוזיקאי
סוגה הארד רוק והבי מטאל
כלי נגינה גיטרת בס וגיטרה
חברת תקליטים קלאופטרה רקורדס עריכת הנתון בוויקינתונים
חלק מההרכבים המוזיקליים Rock Nalle & The Flames, Mercyful Fate, L.A. Guns, Guns N' Roses ו-Forgotten Child
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

אולה בייך (1 בינואר 1955 - 16 באוקטובר 1991) היה מוזיקאי ובסיסט דני, אשר התפרסם בעיקר כבסיסט המקורי של להקות הרוק המצליחות "L.A. Guns"‏ ו-"Guns N' Roses".

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בייך נולד בעיר אסביירג בדנמרק בשנת 1955. בצעירותו, היה חבר בלהקת Rock Nalle & The Flames, איתה הוציא לאור אלבום בשם Rock 'N'alle Roll, אשר הקנה לו תהילה בקרב מוזיקאים ומעריצים מקומיים.

בשנת 1981 היה חבר בלהקת ההבי מטאל "מרסיפול פייט" לזמן קצר, לפני שהחליט לעבור ללוס אנג'לס במטרה לפתח את הקריירה המוזיקלית שלו.

1983-1985: L.A. Guns[עריכת קוד מקור | עריכה]

להקת L.A. Guns הוקמה בשנת 1983 על ידי טרייסי גאנז ורוב גרדנר. ההרכב המקורי של הלהקה כלל את בייך כבסיסט, גאנז כגיטריסט, גרנדר כמתופף ומייקל ג'אגוז כסולן. שנה לאחר מכן, ההרכב הקליט מיני אלבום אחד בשם "Collector's Edition No. 1" (שיצא לאור בשנת 1985). זמן קצר לאחר מכן, עזב ג'אגוז את הלהקה בגלל מעצרו שהתרחש עקב קטטה בבר. את תפקידו תפס סולן להקת "Rapidfire" לשעבר והסולן הנוכחי של להקת "Hollywood Rose" אקסל רוז, אשר עזב לאחר שבועיים עקב סיום מעצרו של הסולן הקודם. באותם שבועיים, הספיק ביילי להשתתף בחמש הופעות של הלהקה. בשנת 1985 הוחלף בייך במיק קריפס.

1985: Guns N' Roses[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – Guns N' Roses

במרץ 1985, להקות L.A. Guns ו-Hollywood Rose התאחדו ללהקה אחת, ואלה בחרו את השם Guns N' Roses, הלחם של שמות הלהקות המקוריות. ההרכב כלל את ביילי (שבאותה תקופה שינה את שמו לאקסל רוז), גאנס, בייך, גרדנר והגיטריסט איזי סטראדלין. לאחר שתי חזרות בלבד, פוטר בייך מהלהקה, וזה הוחלף על ידי דאף מק'אגן. לא עבר זמן רב ושאר חברי L.A. Guns המקוריים נטשו את הלהקה.

מותו[עריכת קוד מקור | עריכה]

בייך מת ב-16 באוקטובר 1991 לאחר שטבע באגם סנקט יורגנ'ס בקופנהגן. משפחתו האמינה כי נכנס לדיכאון לאחר שפוטר מהלהקה, ובעקבות זאת הדרדר לשימוש בסמים ואלכוהול לפני שחזר לדנמרק שלוש שנים אחר כך. קיימות טענות המציעות כי הופעת להקת Guns N' Roses בקופנהגן, אשר התקיימה חודשיים לפני כן, השפיעה על מצבו הנפשי אף יותר. בניתוח הגופה, נמצאו הרואין ואלכוהול בדמו. המנתחים הסיקו כי נפטר כתוצאה ממנת יתר, אך משפחתו סבורה כי הטביעה הייתה ניסיון התאבדות.

דיסקוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

אלבומי אולפן[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • Rock 'N'alle Roll (1979)

מיני אלבומים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • Collector's Edition No. 1 (1985)

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]