אליצור גבעתיים (כדורסל)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אליצור גבעתיים
מידע כללי
תאריך ייסוד 1964
2010
מדינה ישראל
אולם ביתי תיכון תלם, גבעתיים (488 מושבים)
מיקום סמטת צביה 6, גבעתיים
ליגה ליגה א'
בעלים גיא מלכין
יושב ראש עו"ד אריאל אבייט
מנהל מקצועי יהונתן מלכין
מאמן תומר רובין
צבעי תלבושת כחול ולבן
תלבושת
מדי בית וחוץ של אליצור גבעתיים
תלבושת תלבושת בית
צבעי הקבוצה
תלבושת בית
תלבושת תלבושת חוץ
צבעי הקבוצה
תלבושת חוץ
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

אליצור פתח תקווה/גבעתיים היא קבוצת כדורסל ישראלית מהעיר גבעתיים המשחקת בליגה א'.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הקבוצה הקומה בשנת 1964 והגיעה בשיאה עד לליגה א', אך בסוף שנות ה-90 חדלה מלפעול והתפרקה. בשנת 2010 הוקמה הקבוצה מחדש על ידי גיא מלכין ופיני לנדאו כמיזם ספורטיבי-חברתי. במהלך שנות פעילותה שיחקו בקבוצה מספר כדורסלני עבר בולטים, ביניהם ניר ריכליס, יוני בנטל, שרון שרקזי, דורון שפר וגילי מוסינזון.

העשור השני של שנות ה-2000[עריכת קוד מקור | עריכה]

עונת 2010/2011 - עונת ההקמה המחודשת[עריכת קוד מקור | עריכה]

עונת ההקמה המחודשת של הקבוצה בה הצטרפו לקבוצה שחקנים בולטים כמו ניר ריכליס, יוני בנטל, שרון שרקזי ורגב פנאן. בעונה זו התבססה הקבוצה במרכז הטבלה, כשהיא מסיימת אותה במקום ה-5 של ליגה ב' מחוז דן.

עונת 2011/2012[עריכת קוד מקור | עריכה]

לאחר עונת ההיטמעות הראשונית במחוזות ליגה ב', התחזקה אליצור גבעתיים בצוות מקצועי בכיר בראשותו של המנהל המקצועי אלעד חסין והמאמן דרור פקץ'. בעונה זו כשלה הקבוצה במאמצי העלייה מול בית"ר/ת"א נווה אליעזר, נותרה ללא הכרטיס לליגה הבכירה יותר וסיימה במקום השני בליגה.

עונת 2012/2013[עריכת קוד מקור | עריכה]

עונה נוספת אותה סיימה אליצור גבעתיים בצמרת טבלת מחוז דן של ליגה ב'. בעונה זאת הצטרפו מספר שחקנים מוכרים בכדורסל הישראלי, לרבות אנדריי זלינבבא (לשעבר במכבי תל אביב ואליצור קריית אתא/מוצקין), ניר ארואסטי ואחרים. מאמן הקבוצה בעונה זאת היה שמעון שטראוס. על אף רצף ניצחונות לאורך מרבית שלבי העונה, הפסד כפול מול היריבה על הכרטיס לליגה א', מכבי דרום/ת"א, השאיר את הקבוצה בליגה ב'.

2013/2014[עריכת קוד מקור | עריכה]

במהלך עונה זו אליצור גבעתיים צירפה לשורותיה את דורון שפר שלבש את מדי הקבוצה במשך מספר משחקים, אך נאלץ לפרוש לאלתר מכדורסל פעיל לאחר חודשים ספורים בשל פציעה. הקבוצה סיימה את העונה במקום השלישי תחת הדרכתו של המאמן שמעון שטראוס.

עונת 2014/2015 - עלייה לליגה א'[עריכת קוד מקור | עריכה]

אחרי 4 עונות, הצליחה אליצור גבעתיים בהדרכתו של המאמן עדי פסח, לעלות לליגה א'. לקבוצה נוספו מספר שחקני עבר כדוגמת עופר גולדברג, דני סירקיס ורום שרמן. השחקנים הובילו את הקבוצה לזכייה באליפות ליגה ב' מחוז דן, לראשונה בתולדותיה. בנוסף רשמה אליצור גבעתיים עונת שיא גם במפעל גביע האיגוד של ליגה ב', בו נעצרה רק במשחק הגמר שהתפרס על פני שני משחקים והסתיים בהפסד על חודה של נקודה מול מכבי נתניה.

עונת 2015/2016[עריכת קוד מקור | עריכה]

עונתה הראשונה של הקבוצה בליגה א' שוחקה במחוז שרון. כחלק מעונת הסתגלות לליגה נאלצה הקבוצה תחת הדרכתו של המאמן/שחקן, אנדריי זלינבבא, להיאבק בתחתית. בסיום העונה סיימה הקבוצה במקום ה-9 שהשאיר אותה בליגה א'.

2016/2017[עריכת קוד מקור | עריכה]

שחקן עבר נוסף של הקבוצה, משה (מושיק) שור הוחתם לתפקיד המאמן. את העונה סיימה הקבוצה במקום ה-6 בליגה א'.

2017-2021[עריכת קוד מקור | עריכה]

בעונת 2017/2018 הקבוצה צירפה מספר שחקנים: מאיר טפירו (שחקן נבחרת ישראל וליגת העל לשעבר), ליאור לוי, תומר אטלס ואנדריי זלינבבא (כשחזר כשחקן) וכן הוחתם תומר רובין לתפקיד המאמן.

הקבוצה סיימה את העונה במקום השני בליגה א׳ מחוז מרכז, שהקנה לה מקום בפלייאוף העלייה לליגה הארצית.

במשחקי פלייאוף העלייה לליגה הארצית אליצור גבעתיים גברה על הקבוצות: אליצור רמלה מליגה ארצית מחוז דרום ועוצמה מודיעין מליגה א׳ מחוז דרום וזכתה בכרטיס העלייה לליגה הארצית.

בסיום עונת 2018/19 נשרה הקבוצה לליגה א', ובעונה שלאחר מכן לא הצליחה הקבוצה לחזור לליגה הארצית, על אף שמנהלי הקבוצה הצהירו על כוונתם לחזור מהר ככל הניתן.

העשור השלישי של שנות ה-2000[עריכת קוד מקור | עריכה]

עונת 2020/2021 - עלייה לליגה הארצית[עריכת קוד מקור | עריכה]

את עונת 2020/2021 פתחה הקבוצה בליגה א'. מאמן הקבוצה היה תומר רובין ועוזרו היה יהלי ברזילי. סגל הקבוצה כלל את מתן איש רן, תומר אטלס, יניב גרין, תומר סדן, אביב אלוני, ניב שגב, מאיר טפירו, ישראל שיינפלד, ליאור לוי, מורן רוט, דני סירקיס, יובל וקסלר, עידן ברסלבסקי ורואי נחום. בעונה זו הקבוצה התמודדה על הכרטיס היחיד שהקנה עם סיום העונה את הזכות לעלות לליגה הארצית. לקראת הפלייאוף הוחתם מורן רוט בקבוצה, והעמיד ממוצעים דו ספרתיים במשחקי הסיום, כשבשיא משחק בו קלע 25 נקודות מול הפועל תל אביב עודפים. בסיום העונה הקבוצה שמרה על המקום הראשון והעפילה לליגה הארצית.

בסיום עונת 2021/2022 סיימה הקבוצה במקום ה-12 בליגה הארצית ונשרה לליגה א', אך לבסוף נשארה בליגה עקב התפרקות מכבי אשדוד.

עונת 2022/2023 - ירידה לליגה א' דן[עריכת קוד מקור | עריכה]

בסיום עונת 2022/2023 נשרה הקבוצה לליגה א', לאחר שהפסידה במבחני המבחן.

עונת 2023/2024 - ליגה א' דן[עריכת קוד מקור | עריכה]

את עונת 2023/2024 פתחה הקבוצה במחוז דן של ליגה א'. בקבוצה הושקעו משאבים רבים והיא הצליחה להעמיד קבוצה חזקה שתתמודד על עלייה חזרה לליגה הארצית. בעונה זאת סגל הקבוצה כלל את אורי אטיאס, אילי פארן, איתי שוריאן, אלישי כדיר, אלמוג חדד, גיא שינדלר, דור וכנר, דין פיניקה, הראל יוגב, ים בן צבי, יניב גרין ותומר אטלס. מאמני הקבוצה הם תומר רובין וארז דגן. לאחר עשרה מחזורים מוקמה הקבוצה במקום ה-1 בליגה לאחר שהשיגה 10 ניצחונות, וללא הפסד.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]