אלן צ'רץ'

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אלן צ'רץ'
Ellen Church
אין תמונה חופשית
אין תמונה חופשית
לידה 22 בספטמבר 1904
קרסקו, ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
פטירה 22 באוגוסט 1965 (בגיל 60)
טרה האוט, ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
השכלה אוניברסיטת מינסוטה עריכת הנתון בוויקינתונים
פרסים והוקרה
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

אלן צ'רץ'אנגלית: Ellen Church;‏ 22 בספטמבר 190422 באוגוסט 1965) הייתה דיילת האוויר הראשונה. אחות וטייסת. צ'רץ' רצתה להטיס מטוסים מסחריים, אך משרות אלו לא היו פתוחות לנשים. מכיוון שרצתה לטוס, צ'רץ' היא שכנעה את חברת בואינג תעבורה אווירית ששימוש באחיות כדיילות יגביר את הבטיחות ויעזור לשכנע את הנוסעים שהטיסה בטוחה. הטיסה הראשונה שלה המריאה ב-15 במאי 1930.[1]

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

צ'רץ' נולד בקרסקו, איווה, ארצות הברית. לאחר סיום לימודיה בתיכון קרסקו, צ'רץ' למדה סיעוד ועבדה כאחות בבית חולים בסן פרנסיסקו. היא הייתה טייסת ואחות מוסמכת. סטיב סטימפסון, מנהל משרד התחבורה האווירית בסן פרנסיסקו (BAT), לא שכר אותה כטייסת, אבל כן העביר את הצעתה להכניס אחיות למטוסים כדי להרגיע את הפחד של הציבור מטיסות. בשנת 1930, משרד התחבורה האווירית בסן פרנסיסקו שכר את צ'רץ' כדיילת ראשית, והיא גייסה שבע אחרות לתקופת ניסיון של שלושה חודשים.

הדיילות, או "בנות השמיים" כפי שכונו, היו חייבות להיות אחיות מוסמכות, "רווקות, צעירות מגיל 25; משקלן פחות מ -52 ק"ג; וגובהן פחות מ-1.63 מ'". בנוסף לטיפול בנוסעים, ציפו מהן לסייע בעת הצורך בהובלת מזוודות, תדלוק וסיוע לטייסים לדחוף את המטוס להאנגרים. עם זאת, השכר היה טוב לאותה תקופה: 125 דולר לחודש. צ'רץ' הפכה לדיילת הראשונה שטסה (אם כי לא הדיילת הראשונה, שכן היינריך קוביס הגרמנייה הקדימה אותה ב-1912). ב-15 במאי 1930, היא עלתה על מטוס בואינג 80 A לטיסה של 20 שעות מאוקלנד /סן פרנסיסקו לשיקגו עם 13 עצירות ו-14 נוסעים. לפי מקור אחד, הטייס היה חלוץ תעופה אחר, אלריי בורח ג'פסן.[2]

החידוש זכה להצלחה מסחררת – חברות התעופה האחרות הלכו בעקבות הדוגמה של BAT במהלך השנים הבאות – אך פציעה מתאונה סיימה את הקריירה של צ'רץ' לאחר 18 חודשים.

היא השיגה תואר ראשון בחינוך סיעודי מאוניברסיטת מינסוטה וחידשה את הקריירה שלה כאחות. בשנת 1936, היא הפכה למפקחת על רפואת ילדים בבית החולים של מחוז מילווקי. במהלך מלחמת העולם השנייה, צ'רץ' שירתה בחיל האחיות של הצבא כקפטן ואחות טיסה וזכתה במדליית אוויר. היא עברה לטרה הוט, אינדיאנה, שם הפכה למנהלת סיעוד ואחר כך למנהלת בבית החולים יוניון.

ב-1964 היא נישאה ללאונרד בריגס מרשל, נשיא הבנק הלאומי Terre Haute First. תאונת רכיבה על סוסים שמה קץ לחייה בשנת 1965.

הוקרה[עריכת קוד מקור | עריכה]

שדה התעופה העירוני של קרסקו, איווה נקרא אלן צ'רץ' (KCJJ) על שמה.

חברת יונייטד מקיימת עד היום טקסים לזכרה ומחלקת פרסי הצטיינות על שמה. מרכז ההדרכה שלהם קרוי על שמה ומוקדש לה.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא אלן צ'רץ' בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Haynes, Danielle (25 במאי 2020). "First female flight attendant took maiden trip 90 years ago". UPI (באנגלית). נבדק ב-2020-05-15. {{cite news}}: (עזרה)
  2. ^ Baird, Cary (בפברואר 2007). "New Book Marks Jeppesen's 100th Birthday". airportjournals.com. אורכב מ-המקור ב-27 ביוני 2012. נבדק ב-25 באוגוסט 2012. {{cite web}}: (עזרה)