אנה אולסון

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אנה אולסון
Anna Olson
אנה ומייקל אולסון
אנה ומייקל אולסון
לידה 1968 (בת 56 בערך)
אטלנטה, ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
השכלה אוניברסיטת קווינס, אוניברסיטת ג'ונסון & ויילס עריכת הנתון בוויקינתונים
annaolson.ca
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

אנה אולסוןאנגלית: Anna Olson; נולדה ב-4 במאי 1968) היא שפית קונדיטורית מקנדה, בעלת תוכניות טלוויזיה וספרי בישול פופולריים.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

אנה אולסון נולדה בשנת 1968 באטלנטה, ג'ורג'יה, ארצות הברית. משפחתה היגרה בילדותה לטורונטו שבקנדה. בזכות סבתה היא נחשפה לעולם הבישול והאפייה, והיא זו שלימדה את אנה את רזי השפה הקולינרית.

אולסון מעולם לא חשבה להתמקצע וללמוד את התחום הקולינרי. לאחר לימודי התיכון, למדה לתארים מתקדמים במדעי המדינה וסוציולוגיה בקנדה. לאחר הלימודים עבדה כמנהלת השקעות בשוק ההון, תחום שהיה לה קשה, תובעני ומתיש וכדי להפיג את הלחץ מהעבודה הייתה נכנסת למטבח לבשל ולאפות לוא דווקא כדי לאכול, אלא לשם התאווררות והתרעננות. בהפסקות הצהריים שלה, אולסון הסתובבה בשוק סנט לורנס בטורונטו וחיפשה מרכיבים שונים והשראה לארוחת ערב הבאה שלה. לאחר שלושה חודשי עבודה, החליטה לפרוש מעבודתה בשוק ההון ולהרשם ללימודי בישול ואפייה ברוד איילנד ארצות הברית.

לאחר ניסיונות של כמה שנים בעבודה בתחום הבישול ברחבי ארצות הברית מצאה את מקומה במסעדה שעל גדות מפלי ניאגרה, בצד הקנדי, שם עבדה במשך שבע שנים ושם גם הכירה את בעלה השף מייקל אולסון. בראיונות עמה היא מודה לא אחת על שחוותה זמנים מאתגרים כאשר כמעט ולא נכנסו הזמנות, והקינוחים שלה פשוט התקלקלו. אז העלתה רעיון להעביר קורסים לקהל הרחב שבהם היא יכולה לחלוק את הידע הרב שלה וסודות מהתחום הקולינרי. הקורסים זכו להצלחה רבה.

אולסון פרסמה מעל לשמונה ספרי בישול ואפייה כאשר בשניים מהם השתתף בכתיבה בעלה מייקל. יש יותר משבע תוכניות טלוויזיה בכיכובה ביניהן "אופים עם אנה אולסון" ו"טרי עם אנה אולסון", שמשודרים בשלוחה הקנדית של ערוץ "Food Network" האמריקאי. גם בישראל התוכניות שלה משודרות בערוצי בישול ואפייה בערוצים השונים.

הסדנאות, תוכניות הטלוויזיה והספרים הקנו לה מעריצים ועוקבים רבים ברחבי העולם. ספריה תורגמו לשפות רבות והמתכונים שלה התפרסמו במדורי אוכל במקומות רבים בעולם.

למרות עיסוקה בקונדיטוריה היא דוגלת באורח חיים בריא הכולל תזונה בריאה עם הרבה פירות וירקות והקפדה על אימוני כושר וספורט.

אולסון ביקרה בישראל בשנת 2017 כדי לקדם את התוכנית "אולסון מככבת" בסלקום tv בהנחייתה וגם על מנת ללמוד על מאפי וקינוחי המזרח התיכון.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]