אסקייפ רום: השלב הבא

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אסקייפ רום: השלב הבא
Escape Room: Tournament of Champions
כרזת הסרט בישראל
כרזת הסרט בישראל
כרזת הסרט בישראל
בימוי אדם רוביטל
הופק בידי ניל ה. מוריץ
תסריט ויל הונלי
מריה מלניק
דניאל טוץ'
אורן עוזיאל
בראגי פ. שוט(רעיון ודמויות)
עריכה סטיבן מירקוביץ'
פיטר פאב
שחקנים ראשיים טיילור ראסל
לוגן מילר
אינדיה מור
הולנד רודן
תומאס קוקקרל
קרליטו אוליברו
מוזיקה בריאן טיילר
ג'ון קארי
צילום מארק ספייסר
מדינה ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
חברת הפקה סרטי קולומביה
Original Film
חברה מפיצה סרטי סוני
שיטת הפצה הפצה לאולמות הקולנוע עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה אוסטרליהאוסטרליה 1 ביולי 2021
ישראלישראל 15 ביולי 2021
ארצות הבריתארצות הברית 16 ביולי 2021
משך הקרנה 88 דקות
שפת הסרט אנגלית
סוגה אימה
מותחן פסיכולוגי
תקציב 15 מיליון דולרים[1]
הכנסות 44.9 מיליון דולרים[2][3]
הכנסות באתר מוג'ו escaperoom2
סרט קודם "אסקייפ רום" (2019)
www.escaperoom.movie
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

אסקייפ רום: השלב הבאאנגלית: Escape Room: Tournament of Champions; בתרגום מילולי: חדר בריחה: טורניר האלופים) הוא סרט אימה-מתח פסיכולוגי אמריקאי, שבוים על ידי הבמאי אדם רוביטל ונכתב על ידי התסריטאים ויל הונלי, מריה מלניק, דניאל טוץ' ואורן עוזיאל. הסרט הוא המשך לסרט "אסקייפ רום" משנת 2019, בו כיכבו טיילור ראסל ולוגן מילר ששבו לגלם את דמויותיהם מהסרט הראשון, לצדם של אינדיה מור, הולנד רודן, תומאס קוקקרל וקרליטו אוליברו.

הסרט עלה לאקרנים באוסטרליה ב-1 ביולי 2021, ובארצות הברית ב-16 ביולי 2021, תחת הפצתה של סרטי סוני; בישראל, הסרט עלה לאקרנים ב-15 ביולי 2021.

לסרט קיימת גרסה נוספת שיצאה לראשונה בארצות הברית בגרסה דיגיטלית (21 לספטמבר 2021) ובבלו-רי (ב-5 באוקטובר 2021). גרסה זו ארוכה ב-8 דקות מהגרסה הקולנועית, אך למעשה כוללת שינוי עלילה משמעותיים וכ-26 דקות שונות לגמרי מהמקור (כולל תחילה וסוף הסרט).

עלילת הסרט[עריכת קוד מקור | עריכה]

לאחר אירועי הסרט הקודם, זואי (טיילור ראסל) מוצגת במהלך פגישה עם פסיכולוגית, בה היא מביעה את תסכולה מכך שהפסיכולוגית אינה מאמינה לסיפוריה על החוויות שעברה בארגון "מינוס", ומנגד, הפסיכולוגית טוענת שהיא פשוט מנסה לעזור לה להתגבר על פחד הטיסה שלה. הפסיכולגית שואלת את זואי מה יידרש לה על מנת לעלות סוף סוף לטיסה במטוס לאחר מספר ניסיונות כושלים, וזואי משיבה לה שזה לא יקרה עד שהיא תביס את "מינוס".

זואי נפגשת עם בן (לוגן מילר), ולבסוף השניים מחליטים לנסוע לניו יורק על מנת לאתר את מיקומו של "מינוס". בניו יורק, השניים מגיעים לקואורדינטות בהם הארגון ממוקם לכאורה, אך מוצאים במקום זאת בניין נטוש, שם הם נתקלים בהומלס שגונב את שעון הכיס של אמה של זואי ונמלט. בן וזואי רודפים אחרי ההומלס אל הרכבת התחתית, אך זה האחרון מרמה אותם ומשאיר אותם תקועים על הרכבת.

כשהרכבת עוזבת את התחנה, זואי מבחינה שהקרון שלהם מתנתק משאר הרכבת ומועבר למסלול אחר. לבסוף, הרכבת עוצרת בתחנה נטושה והם מבינים שלא רק שהם נמצאים בעוד אחד מחדרי הבריחה של "מינוס", אלא שארבעת הנוסעים האחרים הנמצאים איתם שיחקו גם הם בעבר ושרדו. כשהרכבת מתחשמלת, הנוסעים נאלצים למצוא את האותיות החסרות על כרזות ברחבי הרכבת כדי להרכיב את המשפט המתאים, מה שמעניק להם אסימונים לפתיחת פתח מילוט. כולם נפגעים אך מסוגלים להימלט למעט אחד הנוסעים, שלו יש שני מכשירי שמיעה, שנופל בטעות ומתחשמל.

הניצולים מוצאים את עצמם במעלית דמוית כלוב, ומבינים שלא ידעו מהו שמו של המת, ובעקבות כך מציגים את עצמם – נייט (תומאס קוקקרל), העוסק בכמורה; בריאנה (אינדיה מור), משפיענית ברשתות חברתיות, ורייצ'ל (הולנד רודן), אישה שאינה יכולה לחוש כאב. הניצולים מחליטים להמשיך ומוצאים את עצמם בבנק עם רצפה בנויה מאריחי שחם ורק 10 דקות להגיע לכספת בצד השני; כשהאריחים הלא-נכונים מפעילים לייזרים קטלניים. הניצולים עוקבים אחר הרמזים כדי למצוא את ההוראות לחצות את הרצפה בבטחה, ונייתן, שמאבד את סבלנותו, מחליט לחצות את החדר ללא הרמזים שיורו על האריחים הנכונים. נייתן משתמש באמונתו ככומר, ממשיך את רוב הדרך אך מפעיל שוב את הלייזרים ומתחמק, לפני שנפל ומאבד את הכרתו. האחרים מצליחים לגרור אותו מהלייזרים ולשאת אותו, בעוד זואי פותרת את השביל הבטוח לחציית החדר, והחבורה בורחת לחדר הסמוך.

כשהם נמצאים בחדר שבנוי כחוף ים, החבורה משתמשת בגלאי מתכות על מנת למצוא עוגן שפותח את הדלת לחדר הבא, אך משיכת העוגן הופכת את הרצפה לחול טובעני. רייצ'ל נמשכת תחתיה ונייתן קושר חבל סביב עצמו לפני שצולל פנימה על מנת להציל אותה. החבורה מחלצת את רייצ'ל וכמעט שמצליחים לחלץ גם את נייט, אך החבל נקרע והוא נבלע. האחרים פותרים את החידות ומוצאים את היציאה, ואילו זואי מטפסת על מגדלור ומוצאת מנהרה אחורית מאחורי הירח המזויף. היא ורייצ'ל יוצאות דרך המנהרה האחורית, בעוד בריאנה יוצאת דרך היציאה המקורית, אך בן נופל ונבלע על ידי החול.

זואי ורייצ'ל מאמינות שהצליחו לברוח, אך מגלות שהן נמצאות בחדר אחר שנבנה כרחוב ניו יורקי. בריאנה מופיעה, לאחר שנחשף כי שתי המנהרות הובילו לאותו מקום, מסבירה כי חומצה מומטרת על השוהים בחדר לפרקי זמן מסוימים ועליהן להבין כיצד למצוא מחסה. שלוש הנשים מתחבאות מתחת לסכך ואז מצליחות להיכנס לתא טלפון, באמצעותו יוכלו לפתוח מונית נעולה, אך רק זואי נכנסת למכונית לפני שהדלת נטרקת. רייצ'ל ובריאנה מתחבקות כשהן נשרפות למוות על ידי החומצה וזואי מושלכת לחדר חדש.

זואי מוצאת את עצמה בחדר המעוצב כחדר שינה לילדים, ולהפתעתה של זואי אמנדה (דברה אן וול) מגיחה מהארון, ומסבירה לה שכשהיא "מתה" במהלך אירועי הסרט הראשון, היא למעשה נחטפה על ידי "מינוס", שאילצו אותה לעצב עבורם חדרי בריחה, תמורת שלום בתה שנחטפה על ידם. אמנדה מתחננת בפני זואי שתצטרף ל"מינוס" כדי שלא יפגעו בה יותר, וכשזאת מסרבת, בן מופיע בקצה השני של החדר מאחורי דלת זכוכית, שם חדרו מתחיל להתמלא במים. בסירובה להיכנע, זואי שוברת צינור גז, מכוונת אותו אל הזכוכית שנשברת מעוצמת החום, ומשחררת את בן. יחד, השלושה מצליחים לפרוץ דרך אחד הקירות אל מנהרת שירות ולהימלט לרחוב.

מאוחר יותר, זואי ובן מגיעים אל תחנת המשטרה, לאחר שסוף סוף הצליחו לעצור את "מינוס" עם כל הראיות שהגישו נגדם, שם זואי צופה בדיווח חדשותי המציג את ההומלס שנעצר קודם לכן, ובשדרן החדשות המאשר כי "מינוס" נחשף ושנתגלו גופותיהם של הניצולים, ושם סוכן FBI מחזיר לה את שעון הכיס של אמה.

זואי ובן עולים על המטוס חזרה הביתה. עם זאת, חשדותיה של זואי גוברים כשהיא מבחינה באישה במטוס שנראית בדיוק כמו הפסיכולוגית שלה. זואי מבחינה אמנם שלא מדובר באותה אישה, אך שיש לה בדיוק את אותם הפריטים, ומבינה באיחור ש"בריחתם" עם אמנדה וחקירת המשטרה היו תכסיסים שנועדו לגרום לה להאמין שהם עצרו את "מינוס", ושהיא סוף סוף נמצאת היכן שהארגון רצה שתהיה – בחדר הבריחה שלו הבנוי כמטוס שהופיע בסוף הסרט המקורי.

שינויים בעלילה על פי הגרסה הביתית[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסרט מתחיל בסצנה המציגה את הנרי, מתכנן חדרי הבריחה של חברת מיינוס, אשתו סוניה והבת שלהם קלייר. לאחר שסוניה מאיימת לעזוב את הנרי ולקחת את קלייר, היא מתה באופן מסתורי לאחר שהסאונה בה הייתה בביתם מתגלה למעשה כחדר בריחה.

המשך עלילת הסרט נצמד למקור עד לרגע המוות של רייצ'ל ובריאנה כשהן נשרפות למוות על ידי החומצה וזואי מושלכת לחדר חדש.

בחדר החדש זואי לא פוגשת את אמנדה (שלמעשה ככל הנראה אכן מתה בסרט הראשון, ע"פ גרסה זו). היא פוגשת למעשה את קלייר, המתגלה כמתכננת האמיתית של חדרי הבריחה של חברת מיינוס. אביה נעל אותה בחדר בריחה, ממנו היא אינה יכולה לצאת לבד, ולמעשה מציג את הרעיונות שלה כשלו.

כשזואי משוחחת עם קלייר, מתגלה כי קלייר בנתה חדר נוסף (מתחת לחול התובעני) בכדי להציל את בן. בדיוק כשקלייר מראה לזואי שבן חי, אנשי מיינוס, שמגלים עוד קודם את השינויים שקלייר ביצע, נכנסים לחדר לוקחים את בן ומשליכים אותו לחדר הבריחה הסופי שתוכנן. אותה סאונה שבה מתה אמא של קלייר. אם כי הפעם החידה שונה.

קלייר משכנעת את זואי לעזור לה לברוח מהחדר, בטענה שהיא יכולה לסייע לבן. לאחר שקלייר משתחרר הן גוברות על הנרי ונועלות אותו בחדר הבריחה שבו הייתה קלייר. זאת הם עושות יחד עם גבר נוסף שהופקד לשמור על קלייר ובגד במיינוס. לאחר שגברו על הנרי, קלייר וזואי מצליחות לעצור את המלכודת בסאונה ובכך להציל את בן.

בסצנת הסיום קלייר חוזרת לשוחח עם אביה הנרי. אז מתגלה שקלייר למעשה אינה דמות תמימה כלל, ועוד מצעירותה נהגה לפגוע באמא ולגנוב. אמא של קלייר שניסתה לעזור לה בסוף מוצאת את מותה על ידי קלייר בחדר הבריחה, בניגוד למחשבה שהאב הוא זה שעשה זאת, מאחר שסוניה רצתה לעזוב אותו. הנרי מנסה לשכנע את קלייר לשחרר אותו, בטענה שיחד הם יובילו ויבנו חדרי בריחה וימשיכו את המשחק. קלייר מסרבת ואומרת לו כי מעתה הוא וסוניה יהיו גאים בה על מה שהיא הולכת לעשות בהמשך. קלייר לוחצת שלוש פעמים קוד שגוי בחדר בו נעול הנרי (בדומה למספר הפעמים המקסימלי שהוא אפשר לה לנסות בכדי לברוח) ובכך למעשה מובילה למותו, בשל זרימת החמצן מהחדר.

שחקנים ודמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

שם השחקן/נית שם הדמות אודות הדמות הערות
טיילור ראסל זואי דייוויס
לוגן מילר בן מילר
אינדיה מור בריאנה
הולנד רודן רייצ'ל
תומאס קוקקרל נייט
קרליטו אוליברו דרק
דברה אן וול אמנדה הרפר אינה מופיעה בגרסה הביתית
איזבל פורמן קלייר מופיעה בגרסה הביתית
ג'יימס פרין הנרי אביה של קלייר
סוניה אמא של קייר ואשתו של הנרי

הפקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

פיתוח[עריכת קוד מקור | עריכה]

בפברואר 2019, נמסר כי סרט המשך לסרט "אסקייפ רום" נמצא בפיתוח, כאשר הבמאי אדם רוביטל עתיד לשוב להפקת סרט ההמשך, יחד עם התסריטאי בראגי פ. שוט והמפיק ניל ה. מוריץ.

באפריל 2019, הצהיר רוביטל במהלך ריאיון כי אחד האתגרים שניצב בפני צוות ההפקה במהלך פיתוח הסרט היה להבין כיצד לעצב חדרי בריחה חדשים שיתעלו על החדרים שהוצגו במהלך הסרט המקורי.[4] רוביטל הוסיף כי הפקת הסרט נמצאת בשלב מתקדם, ושצוות התסריטאים שוקד על רעיונות כיצד לחבר את הטוויסט שניתן במהלך סוף הסרט המקורי, בו הוצג חדר בריחה המסווה למטוס חטוף, לעלילת הסרט הנוכחי ולאפשר לצופים להבין כי "מינוס", הארגון העומד מאחורי חדרי הבריחה הקטלניים, עשוי להיות חזק ומרושע יותר ממה שחשבו בעבר.[4]

שמו הרשמי של הסרט, "Escape Room: Tournament of Champions", הוכרז במהלך מסיבת עיתונאים שנערכה ב-20 במאי 2021.[5]

ליהוק[עריכת קוד מקור | עריכה]

באוקטובר 2019, דווח על ידי "קולידר" כי איזבל פורמן לוהקה לצוות השחקנים, לצדם של טיילור ראסל ולוגן מילר, שישובו לעלילת סרט ההמשך.[6] בשלהי אוקטובר 2019, דווח כי הולנד רודן, תומאס קוקקרל, אינדיה מור וקרליטו אוליברו לוהקו לצוות השחקנים של הסרט.[7]

הפצה[עריכת קוד מקור | עריכה]

במקור, הסרט התעתד לעלות לאקרנים ב-17 באפריל 2020.[8] מאז, תאריך עלייתו לאקרנים נדחה מספר פעמים[9] – במאי 2020, נמסר כי הסרט עתיד לעלות לאקרנים ב-1 בינואר 2021;[10] באוקטובר 2020, דחו סרטי סוני את הפצת הסרט לשלהי 2021;[11] בינואר 2021, הוכרז כי הסרט יעלה לאקרנים ב-7 בינואר 2022;[12] בשלב מאוחר יותר, הוחלט להקדים את עלייתו לאקרנים ל-16 ביולי 2021.[13] הסרט עלה לראשונה לאקרנים באוסטרליה ב-1 ביולי 2021.[14]

כשהוא נשאל על זמינותו של הסרט בשירותי הזרמת המדיה במקביל להפצתו בבתי הקולנוע עבור צופים שעוד חוששים מהשפעות התפרצות מגפת הקורונה, רוביטל הצהיר כי שאיפתו היא להפיץ את הסרט בבתי הקולנוע ללא אפשרות אלטרנטיבית בשירותי הזרמת המדיה, מכיוון שהוא מאמין שהחושך באולמות הקולנוע הסטנדרטיים יאפשרו לצופים לחוות את הסרט בצורה המפחידה והאפקטיבית ביותר.[15]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Anthony D'Alessandro, Anthony D'Alessandro, ‘Black Widow’ Captures Record Tuesday At Domestic Pandemic B.O.; MCU Title Expected To Reign Over ‘Space Jam 2’ – Update, Deadline, ‏2021-07-14 (באנגלית אמריקאית)
  2. ^ Escape Room: Tournament of Champions, Box Office Mojo
  3. ^ Escape Room: Tournament of Champions (2021) - Financial Information, The Numbers
  4. ^ 1 2 Topel, Fred (April 19, 2019). "Escape Room Director Talks Sequel Rooms, Mythology and Returning Stars". Bloody Disgusting. Archived from the original on April 20, 2019. Retrieved February 12, 2021.
  5. ^ Mendelson, Scott (May 20, 2021). "Box Office: Can The Multiplex Survive With A 45-Day Theatrical Window?". Forbes. Archived from the original on May 22, 2021. Retrieved May 22, 2021.
  6. ^ Sneider, Jeff (October 3, 2019). "Exclusive: Isabelle Fuhrman Joins Taylor Russell, Logan Miller in Escape Room 2". Collider. Archived from the original on January 9, 2020. Retrieved November 3, 2019.
  7. ^ N'Duka, Amanda (October 18, 2019). "Escape Room 2: Sony Sets Lead Cast for Sequel". Deadline Hollywood. Archived from the original on December 28, 2019. Retrieved December 21, 2019.
  8. ^ D'Alessandro, Anthony (February 25, 2019). "Escape Room 2 Construction Underway At Sony For 2020 Bow – Update". Deadline Hollywood. Archived from the original on November 22, 2019. Retrieved February 25, 2019.
  9. ^ Pearson, Ben (March 2, 2020). "Paramount Feels the Need For Speed and Moves Up 'Top Gun: Maverick' Release Date; Escape Room 2 Delayed Until December". /Film. Archived from the original on April 22, 2020. Retrieved April 14, 2020.
  10. ^ Kennedy, Michael (April 25, 2020). "Everything We Know So Far About Escape Room 2". Screen Rant. Archived from the original on April 6, 2020. Retrieved May 2, 2020.
  11. ^ Tartaglione, Nancy; D'Alessandro, Anthony (October 5, 2020). "Monster Hunter Officially Dated Stateside For December; Escape Room 2 Flees To 2021 – Update". Deadline Hollywood. Archived from the original on October 5, 2020. Retrieved October 5, 2020.
  12. ^ D'Alessandro, Anthony (January 26, 2021). "'Escape Room 2' To Open Doors In Early 2022". Deadline Hollywood. Archived from the original on January 26, 2021. Retrieved January 26, 2021.
  13. ^ D'Alessandro, Anthony (April 26, 2021). "Sony Moves Up 'Escape Room 2' To Summer, Lands On Same Date As Studio's 'Cinderella'". Deadline Hollywood. Archived from the original on April 27, 2021. Retrieved April 27, 2021.
  14. ^ "Escape Room: Tournament of Champions". Flicks.com.au. Retrieved June 19, 2021.
  15. ^ O'Connell, Sean (May 24, 2021). "Escape Room 2 Reveals New Title, Official Plot And Exclusive First-Look Images". CinemaBlend. Retrieved June 17, 2021.