את לי לילה (סרט)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
את לי לילה
בימוי אסף קורמן
הופק בידי חיים מקלברג
אסתי יעקב מקלברג
משה אדרי
לאון אדרי
תסריט לירון בן-שלוש
עריכה אסף קורמן
שחקנים ראשיים דאנה איבגי
לירון בן-שלוש
יעקב זדה-דניאל
צילום עמית יסעור
מדינה ישראל
הקרנת בכורה 3 בספטמבר 2014
משך הקרנה 90 דקות
שפת הסרט עברית
סוגה סרט דרמה עריכת הנתון בוויקינתונים
תקציב 2,127,678 ש"ח[1]
הכנסות 1,778,562 ש"ח
(מהקרנות בבתי קולנוע בארץ במהלך 2015 בלבד)[2]
פרסים פרס אופיר לשחקנית המשנה הטובה ביותר - דאנה איבגי
האתר הרשמי
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

את לי לילה הוא סרט מסוגת דרמה ישראלית בכיכובן של לירון בן-שלוש ודאנה איבגי. בוים על ידי אסף קורמן ונכתב על ידי לירון בן-שלוש ויצא למסכים ב-3 בספטמבר 2014. נתמך על ידי קרן גשר לקולנוע רב תרבותי. עלילת הסרט מתרחשת בחיפה ובמרכזה גיבורת הסרט אשר מנסה להתמודד עם גידול אחותה הסובלת ממוגבלות שכלית התפתחותית והניסיון לתמרן בין גידול האחות לבין רומן אשר מתפתח לה במקביל עם מורה להתעמלות בבית הספר שבו היא עובדת.

הסרט זכה לרוב בביקורות חיוביות ונחשב לקשה לצפייה. איבגי זכתה לביקורות משבחות על הופעתה בסרט, עליו קיבלה את פרס אופיר לשחקנית המשנה הטובה ביותר. הסרט זכה בפרס קרן תרבות חיפה לסרט ישראלי עלילתי במסגרת פסטיבל הסרטים הבינלאומי חיפה[3].

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסרט מספר על קשר בין שתי אחיות, שהצעירה בהן, גבי (דאנה איבגי) היא בעלת מוגבלות שכלית התפתחותית, והגדולה, חלי (לירון בן שלוש), מקדישה את חייה לטיפול בה, עד שהיא נאלצת להפסיק לעשות זאת והאיזון בחייה מופר.

שחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • חלי (לירון בן-שלוש): אחותה הגדולה של גבי האחראית עליה, המעדיפה לטפל בה בבית, ולא לשלוח אותה למעון יום, המתאים לה. היא עובדת כמאבטחת בבית ספר תיכון ושם מכירה את זהר, מורה לספורט וביניהם מתפתחת מערכת יחסים רומנטית. קשייה בהתמודדות עם הטיפול בגבי משתלטים על חייה ומעיבים על חיי האהבה שלה. עקב כך, היא מחליטה לבסוף לקחת את גבי למעון יום, ובכל זאת היא לא רגועה בשעות שהיא שם. זמן מה לאחר שגבי החלה לשהות במעון מדי יום, חלי מחליטה להוציא אותה משם, ואז היא מגלה שגבי בהיריון - מה שמסבך את מערכת יחסיה עם זהר.
  • גבי (דאנה איבגי): בחורה בעלת מוגבלות שכלית התפתחותית קשה. אחותה הקטנה של חלי. לגבי דפוסי התנהגות ילדותיים ונטולי עכבות. היא נוהגת להרוס חפצים בבית, לדפוק את ראשה ברצפה ולהתפשט, לעיתים גם בפומבי. לאור קשייה של חלי בטיפול בה, היא מכניסה אותה למסגרת יומית במעון יום; במהרה מתברר לחלי שדאגותיה לא פחתו, ולא עוד אלא שהיא מגלה שאחותה בהריון.
  • זוהר (יעקב זדה-דניאל): מורה מחליף להתעמלות, בהמשך בן זוגה של חלי. פוגש אותה בעבודתו בבית הספר, שם היא מועסקת כמאבטחת. זוהר מגיע לביתה של חלי, שם הוא פוגש את אחותה. הוא גר עם אימו, אך כשמתהדקים יחסיו עם חלי, הוא מחליט לעבור לגור איתה ועם אחותה.
  • סבטה (סופיה אוסטריצקי): המנהלת/מטפלת במעון היום.
  • (ורדה בן חור): אימו של זוהר.

הקרנות בבתי קולנוע בארץ[עריכת קוד מקור | עריכה]

על פי ספר הקולנוע הישראלי צפו בסרט זה 59,472 צופים בבתי הקולנוע ברחבי הארץ.

לקריאה נוספת[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • פבלו אוטין, שיעורים בקולנוע - שיחות עם יוצרות ויוצרים ישראלים, הוצאת אסיה, 2017, הפרק "את לי לילה / שיחה עם לירון בן-שלוש ואסף קורמן", עמ' 124–151.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ביקורות

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ על פי ספר הקולנוע הישראלי
  2. ^ על פי דו"ח שפרסם אמציה סמקאי, יו"ר עמותת "בצדק".
  3. ^ אורון שמיר, עכבר העיר, הסרט "את לי לילה" זכה בפסטיבל חיפה 2014, באתר הארץ, 18 באוקטובר 2014