בחודש התשיעי

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
בחודש התשיעי
כרזת הסרט
כרזת הסרט
כרזת הסרט
בימוי עלי נאסר
הופק בידי עלי נאסר
תסריט עלי נאסר
עריכה טובה אשר
שחקנים ראשיים אשרף ברהום
נסרין פאעור
ג'וליאנו מר
מוזיקה בשארה אלחיל
צילום אמנון סלומון
מדינה ישראלישראל ישראל
הקרנת בכורה 24 באפריל 2003
משך הקרנה 108 דקות
שפת הסרט ערבית
סוגה סרט דרמה עריכת הנתון בוויקינתונים
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

בחודש התשיעי הוא סרט קולנוע ישראלי דובר ערבית משנת 2002 בכתיבה, הפקה ובימויו של עלי נאסר, עם אשרף ברהום, נסרין פאעור, ראידה אדון וג'וליאנו מר בתפקידים הראשיים.

העלילה מתרחשת בכפר עראבה בגליל, כפרו של עלי נאסר ועיקרה הוא אגדה עממית שפשטה בכפרים הערביים בימי הטורקים, ולפיה איש ושמו "נושא ישבנו בסל" מתגנב לסמטאות הכפר בלילות, לבוש גלימה שחורה, חוטף צעירים ומעביר אותם לשירות בצבא הטורקי. האגדה הזאת שונתה בכפרים הערביים במדינת ישראל ו"נושא ישבנו בסל" הוא כעת אדם שמסתובב בכפרים, חוטף ילדים ומוכר אותם ליהודים.

הסרט היה מועמד לשבעה פרסי אופיר בטקס פרסי אופיר לשנת 2002:

הסרט זכה בפרס וולג'ין לסרט הטוב ביותר בפסטיבל הקולנוע ירושלים. הוא הופק בעזרת הקרן לעידוד הסרט הישראלי.

תקציר העלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

מוחמד (אשרף ברהום) עומד ליד קברה של אשתו סמירה (נסרין פאעור) עם "בנו" אמל (ויסאם נאסר) בן העשר ומגלה לו בפעם הראשונה כי הוא אינו אביו.

אחיו חלילי (ג'וליאנו מר) גורש על ידי השב"כ ללבנון בגלל פעילות עוינת. חליל היה נשוי לסמירה ולאחר עשר שנים שלא נשמע ממנו דבר, לוחץ עליה אביה לקבל גט ולהינשא לגבר הראשון שיציע לה.

לאחר עשר שנים מצליח חליל להתגנב לכפר, פוגש במוחמד ומבקש ממנו לעזור לו להיפגש עם סמירה. הכפר מלא במשתפי פעולה עם השב"כ ומוחמד עושה זאת בלילות כשהוא עטוף בגלימה שחורה כדי שלא יתגלה למסוקים הסורקים את הכפר בזרקורים.

מוחמד מוביל את סמירה למערה מחוץ לכפר בו מתגורר חלילי ושם הם מתייחדים. מוחמד מאורס לסנא (ראידה אדון) שאוהבת אותו ורוצה להתחתן אבל כרגע הוא עסוק בחליל ולא מגלה לה זאת. גם לאם (סלווה נאקרה) הוא לא מגלה דבר.

באותו זמן נעלם מהכפר ילד בשם חסן ואביו אבו חסן (עדנאן טראבשה) מאשים את מוחמד כי הוא "נושא ישבנו בסל" שחטף את בנו. מוחמד מובל למסגד הכפר בפני אבו סאלח (בסאם זועמוט) אבל לא מסביר מדוע הוא משוטט מדי לילה בכפר.

מוחמד נפגש עם סוכן שב"כ (עמוס לביא) שמבטיח לעזור לו להעביר את סמירה וחליל ללבנון אבל בתמורה הוא מבקש ממוחמד שיתוף פעולה.

מוחמד מחליט להבריח את סמירה וחליל. סמירה נתפסת וחליל מצליח לברוח. היא מגלה למוחמד כי היא בהריון מחליל. כדי למנוע את רצח סמירה בגלל פגיעה בכבוד המשפחה, מבטל מוחמד את אירוסיו לסנא ומתחתן עם סמירה כדי שתדע שבחודש התשיעי להיריון יהיה לוולד "אבא" (מכאן שם הסרט). זאת הוא יכול לגלות בסתר לאמל רק לאחר מות סמירה.

צוות השחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

שם השחקן/ית שם הדמות הערות
אשרף ברהום מוחמד
נסרין פאעור סמירה
ג'וליאנו מר חליל
ראידה אדון סנא
סלווה נקארה האם
ויסאם נאסר אמל
בסאם זועמוט אבו סלאח
עדנאן טראבשה אבו חסן
עמוס לביא סוכן שב"כ

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]