בילי סאמרס

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
בילי סאמרס
Billy Summers
מידע כללי
מאת סטיבן קינג
שפת המקור אנגלית
סוגה פשע, דרמה
הוצאה
הוצאה צ'ארלס סקריבנר ובניו עריכת הנתון בוויקינתונים
הוצאה בשפת המקור Scribner
תאריך הוצאה אוגוסט 2021
מספר עמודים 528
הוצאה בעברית
הוצאה הוצאת מודן
סדרה
ספר קודם אחר כך
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

בילי סאמרס הוא רומן פשע מאת סטיבן קינג, שפורסם ב-3 באוגוסט 2021 בהוצאת סקריבנר[1]. הסיפור עוקב אחר רוצח שכיר בשם בילי סאמרס, שמקבל עבודה אחרונה לפני הפרישה. במהלך ההכנות לביצוע ההתנקשות, בילי יוצר זהות בדויה של סופר שמגיע לעיירה קטנה כדי להתמקד בכתיבה שלו. המשרדים שהוא שוכר נמצאים בזווית שמאפשרת לו להתנקש במטרה שלו בקלות לכשזה יגיע לבית המשפט המקומי לעמוד למשפט. קינג כתב את הספר ב-2020 וזמן התרחשות הספר הייתה אמורה להיות זהה, אולם בשל התפרצות מגפת הקורונה העולמית, והעובדה שהעלילה בספר לא מתייחסת למגפה כלל, הוא שינה את שנת ההתרחשות ל-2019 עם אזכורים קלים לכך שחצי שנה לאחר תום הסיפור העולם ייכנס לסחרור המגפה העולמית[2].

רקע[עריכת קוד מקור | עריכה]

קינג הזכיר לראשונה את הספר בראיון שנתן באפריל 2020 שם התייחס לנושא שינוי השנה שבה הסיפור מתרחש שנה קודם לכן בשל התפרצות מגפת הקורונה[2], לאחר חודש קינג הזכיר את הספר "בילי סאמרס" שוב בשיחה עם הסופר ג'ון גרישם בלייב סטרימינג, ושם סיפר שזה הולך להיות סיפור על מתנקש[3]. המגזין "אנטרטיימנט וויקלי" הכריז רשמית על "בילי סאמרס" ב-28 בינואר 2021, ועל תאריך היציאה לאור הרשמי שלו - 3 באוגוסט 2021.

עיבוד טלוויזיוני[עריכת קוד מקור | עריכה]

בפברואר 2022, דווח שהספר יעובד לסדרת טלוויזיה על ידי חברת ההפקות של ג'יי ג'יי אברהמס, "Bad Robot", כשאברהמס, קינג, אד זוויק ומארשל הרשקוביץ מיועדים להיות המפיקים בפועל של הסדרה.

ביקורות[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • בילי סאמרס, באתר OCLC (באנגלית)

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ clark collis, Read a killer excerpt from Stephen King's new novel Billy Summers, EW.com, ‏28 בינואר 2021
  2. ^ 1 2 Terry Gross, Stephen King Is Sorry You Feel Like You're Stuck In A Stephen King Novel, Fresh Air, ‏8 באפריל 2020
  3. ^ John Grisham and Stephen King in conversation, סרטון בערוץ "Stephen King", באתר יוטיוב (אורך: 1:03:25)