בלייק קרינגטון

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
בלייק קרינגטון
Blake Carrington
בלייק קרינגטון, בגילומו של ג'ון פורסיית'
בלייק קרינגטון, בגילומו של ג'ון פורסיית'
תוכנית טלוויזיה שושלת (הסדרה המקורית)
שושלת: המפגש
שושלת (אתחול מחודש)
הופעה ראשונה בסדרה המקורית:
עונה 1, פרק 1: "נפט"
באתחול המחודש:
עונה 1, פרק, 1: "בקושי זיהיתי אותך"
הופעה אחרונה בסדרה המקורית:
עונה 9, פרק 22: "מלכוד 22"
באתחול המחודש:
עונה 5, פרק 22: "מלכוד 22"
יוצרים ריצ'רד ואסתר שפירו
גילום הדמות ג'ון פורסיית' (1981-1991)
גראנט שואו (2017-)
מידע
מין זכר
מקצוע אייל נפט
מנכ"ל "דנוור-קרינגטון"
דמויות קשורות
משפחה תומאס "טום" ואלן קרינגטון (הורים)
דומיניק דוורו ובן קרינגטון (אחים)
קריסטל קרינגטון (אישה)
אלקסיס קולבי (גרושה)
אדם, פאלון, סטיבן, אמנדה וקריסטינה קרינגטון (ילדים)
ל. ב. ולורן קולבי ודני קרינגטון (נכדים)
לזלי קרינגטון וג'קי דוורו (אחיינים)

בלייק אלכסנדר קרינגטוןאנגלית: Blake Alexander Carrington) הוא דמות בדיונית, שנוצרה על ידי הזוג ריצ'רד ואסתר שפירו עבור אופרת הסבון "שושלת". דמותו של בלייק קרינגטון גולמה על ידי השחקן ג'ון פורסיית' מתחילת הסדרה בשנת 1981 ועד לסיומה ב-1989. פורסיית' שב לגלם את הדמות במיני-סדרה "שושלת: המפגש" ששודרה בשנת 1991. בשנת 2017, רשת "The CW" אתחלה מחדש את הסדרה, בה דמותו של בלייק מגולמת על ידי גראנט שואו.

בלייק קרינגטון הוא הפטריארך של משפחת קרינגטון, איל נפט בעל הון רב והמנכ"ל הבלעדי של חברת "דנוור-קרינגטון", ואחת מהדמויות הראשיות עליהן נשענת עלילת הסדרה. במקור, דמותו של בלייק הייתה אדם חסר רחמים בכל הנוגע לעסקיו ולמשפחתו כאחד, אך עם כניסתו של פורסיית' לתפקיד, דמותו התרככה והפכה לדמות פטריארכלית סמכותית אך אדיבה בהרבה.

ליהוק[עריכת קוד מקור | עריכה]

השחקן ג'ון פורסיית' גילם את דמותו של בלייק קרינגטון מפרקה הראשון של הסדרה ששודר בשנת 1981 ועד לסיומה ששודר בשנת 1989.[1][2][3] פורסיית' שב לגלם את דמותו של בלייק במיני הסדרה "שושלת: המפגש" ששודר בשנת 1991.[4] פורסיית' היה השחקן הראשי היחיד שהופיע בכל פרקי הסדרה.

במקור, השחקן ג'ורג' פפארד לוהק לגילום דמותו של בלייק, אבל בסופו של דבר, פפארד התקשה להתמודד עם גילום דמותו של בלייק, שאופיינה כלא סימפתית במקצת ולכן הוחלף בפורסיית'.[5]

בסדרה המקורית[עריכת קוד מקור | עריכה]

עונות 1–2[עריכת קוד מקור | עריכה]

בבכורת הסדרה, אייל הנפט העשיר המתגורר בדנוור, בלייק קרינגטון, נושא לאישה את מזכירתו לשעבר, קריסטל ג'נינגס, אך נישואיהם של השניים מקבלים ממד רגיש וחסר נוחות לאחר שקריסטל מגלה אי שביעות רצונה מצדו האכזרי של בלייק, במיוחד בענייני עסקים; ולאחר שבלייק כופה את עצמו על קריסטל לאחר שהיא מסרבת לקיים איתו יחסי מין. במקביל, בלייק נאלץ להתמודד מול התנהגותה המופקרת של בתו, פאלון, ומול ההומוסקסואליות של בנו, סטיבן. לאחר שהוא תופס את בנו בחברת גבר אחר, בלייק נתקף בהתקף זעם ומפריד ביניהם פיזית, מה שמוביל לנפילתו של מאהבו של סטיבן ולמותו. בעקבות כך, בלייק נעצר ומואשם ברציחתו. בסיום העונה מגיע עדה מסתורית לבית המשפט, ופאלון מזהה את העדה כאמה, אלקסיס, שנעדרה שנים ארוכות.

בעונה השנייה, אלקסיס קרינגטון, אשתו לשעבר של בלייק ואמם הביולוגית של פאלון וסטיבן, מעידה בבית המשפט על מזגו האלים של בלייק. בלייק נמצא אשם, אך משוחרר על תנאי. בזמן שבלייק נאבק להציל את חברת "דנוור-קרינגטון" מצרות פיננסיות, הוא נרגש ללמוד שקריסטל נמצאת בהריון, אך זאת האחרונה מפילה את תינוקם לאחר תאונת רכיבה על סוסים שנגרמה על ידי אלקסיס. בלייק מציע לקריסטל להיפגש עם חברו, הפסיכיאטר ניק טוסקני, בעודו אינו מודע לכך שניק מעוניין לנקום בו. מאוחר יותר, בלייק מתעוור לאחר שהמאפיונר לוגן ריינווד מלכד את המכונית שלו באמצעות פצצה. גם לאחר שהוא נרפא וראייתו שבה אליו, בלייק ממשיך להעמיד פני עיוור על מנת לרגל אחר קריסטל לאחר שהוא חושד בכך שהיא מנהלת רומן עם ניק מאחורי גבו. בסיום העונה, בלייק מתעמת עם ניק, וניק יוצא כשידו על העליונה והוא משאיר את בלייק חסר ההכרה למות על הר מרוחק.

עונות 3–5[עריכת קוד מקור | עריכה]

בתחילת העונה השלישית, קריסטל מצליחה לאתר את בלייק ולחלץ אותו מההר. מאוחר יותר, בלייק לומד כי בנה של פאלון שנקרא על שמו, ליטל בלייק קולבי, נחטף, והוא ואלקסיס מארגנים משדר טלוויזיוני בבקשה להשיב להם את נכדם. במהלך המשדר, אלכסס מתוודה על סוד חשאי מעברם: בנם הבכור, אדם, נחטף בינקותו והיא מעולם לא התאוששה מכך. בעקבות האירוע, בלייק ואלקסיס הסתירו את עובדת קיומו מפאלון וסטיבן. שבועות לאחר מכן, עורך דין בשם מייקל טורנס מבילינגס, מונטנה, טוען בפני בלייק שהוא אדם, בנו האבוד. על אף שאלקסיס ממהרת להאמין לו, בלייק מסרב להכיר בכך, אך בסופו של דבר משנה את דעתו. במקביל, בלייק וקריסטל מגלים שגירושיה של קריסטל מבעלה הראשון מעולם נחתמו כראוי, והדבר מוביל להתדרדרות יחסיהם, עד שלבסוף הם מתגרשים. בהמשך העונה, סטיבן נעדר לאחר הפצצת בית קידוח ונחשב למת, אך בלייק מסרב להאמין בכך שבנו מת. כאשר אשתו לשעבר של סטיבן, סאמי ג'ו, שהיא גם אחייניתה של קריסטל, מופיעה עם תינוק שלטענתה שייך לסטיבן, בלייק מציע לשמור על הילד. מאוחר יותר, בלייק לומד שסטיבן עודנו חי, והוא טס לסינגפור כדי לשכנע אותו לחזור לדנוור, אך כשהוא מגלה שסטיבן הוא חי עם גבר אחר, הוא מחליט לתבוע משמורת על נכדו.

בעונה הרביעית, בלייק מפסיד במאבק שלו לקבלת המשמורת על הנכד כאשר סטיבן חוזר ונושא לאישה את קלאודיה בלייזדייל. עם זאת, השניים מתפייסים כאשר בלייק נושא לאישה בשנית את קריסטל. כשהיא עדיין מחפשת נקמה, אלקסיס מגייסת את עזרתו של ראשיד אחמד במטרה לחבל בעסקה שעשה עם בלייק, אך לחיבול בעסקה ישנן תוצאת לא צפויות כשהיא מובילה לכאורה למותה של פאלון.

בעונה החמישית, בלייק מצליח להציל את החברה שלו, אך מתאבל על מותה של פאלון בהתרסקות המטוס. במקביל, הוא מגלה שיש לו אחות חורגת בשם דומיניק דוורו, והוא מסכים לקבל אותה לחיק המשפחה לאחר שאביו, טום קרינגטון, מתוודה על ערש דווי שהיא בתו. מספר חודשים מאוחר יותר, בלייק לומד שלאלקסיס נולדה בת נוספת בשם אמנדה לאחר שהתגרשו. על אף שבתחילה אלקסיס מכחישה שהוא אביה של אמנדה, בהמשך היא מתוודה בפניו שאמנדה היא אכן בתו הביולוגית. במהלך חג המולד, קריסטל יולדת את תינוקה המשותף שלה ושל בלייק, קריסטינה. עם זאת, קנאתו של בלייק גדלה בעקבות ידידותה של קריסטל עם הפלייבוי דניאל רייס ובמקביל, ליידי אשלי מיטשל מנסה לפתות אותו. לאחר שאלמוני שולח תמונות של בלייק עם אשלי ושל קריסטל עם דניאל, כל תמונה לבן זוג אחר בהתאמה, בלייק וקריסטל מכריזים על אהבתם אחד לשנייה. בסיום העונה החמישית, משפחת קרינגטון משתתפת בחתונתה של אמנדה עם הנסיך מייקל ממולדביה, אך מורדים מקומיים מסתערים על הכנסייה ומתקיפים את הנוכחים בפנים.

עונות 6–7[עריכת קוד מקור | עריכה]

בתחילת העונה השישית, בלייק ומשפחתו מצליחים לשרוד את ההתקפה. עם שובו לדנוור, בלייק סוגר עסקה עם ג'ייסון קולבי, והוא מזועזע לגלות שפאלון עדיין חיה כשהיא כעת סובלת מאמנזיה ונשואה לבנו של ג' ייסון, מיילס. בינתיים, קריסטל נחטפת על ידי ג'ואל אבריגור ומוחלפת באישה זהה בשם ריטה לזלי, שמרעילה את בלייק באיטיות על פי פקודותיו של ג'ואל. בריאותו של בלייק מתדרדרת עד שהוא נותר כמעט חסר יכולת לחלוטין. עם זאת, סאמי ג'ו מגלה שקריסטל נחטפה ועוזרת לה לברוח, ולאחר מכן ג'ואל וריטה נעלמים. לאחר מכן, בלייק זועם כאשר אחיו, בן, חוזר לדנוור ובעצה אחת עם אלקסיס, תובע את חלקו באחוזה של אביהם המנוח. בלייק ממשכן את ביתו ונכסיו, בציפייה להשתלט על "קולביקו", אך בזכות התערבותום של בן ואלקסיס, הוא מאבד את הכל, כולל את חכירת הנפט הימית של דרום סין. בסיום העונה, בלייק לומד שאלקסיס קנתה את ביתו, ובזעמו, הוא תופס אותה בגרונה ומתחיל לחנוק אותה.

בתחילת העונה השביעית, קריסטל מונעת מבלייק להרוג את אלקסיס, ולאחר מכן, הוא לומד שמלון הנמצא בבעלותו נשרף כליל, ומספר אנשים, כולל קלאודיה, נספו בשרפה. בלייק מואשם בהצתת המלון, אך ההאשמות מתבטלות כאשר הוא מגלה שקלאודיה הייתה אחראית להצתת המלון. בזמן שבלייק ממשיך לנסות ולהשיב לעצמו את האימפריה שלו, הוא מגלה שהקרקע שירש מאמו עשירה בגז טבעי. עם זאת, הוא נאלץ להפסיק באופן זמני את תוכניותיו לפתח את הקרקע כאשר אלקסיס ובן מגלים על קיום הירושה. זמן קצר לאחר מכן, אמילי פלמונט נותן לבלייק מידע מפליל על אלקסיס ובן, והוא משתמש בו כדי לאלץ אותם לוותר על בעלותם של "דנוור-קרינגטון" ולהשיב לו את כל נכסיו, כולל אתר חכירת הנפט הימי בסין. מאוחר יותר, בלייק, אלקסיס ובן נוסעים לדרום סין על מנת לבדוק את אתר החכירה, שמתפוצץ, אך בלייק ניצל על ידי בן והשניים מתפייסים. בבית החולים, בלייק מתעורר בלי שום זיכרונות מ-25 השנים האחרונות, ואלקסיס משחררת אותו מבית החולים ומשכנעת אותו שהם עדיין נשואים. עם זאת, כאשר קריסטל מוצא אותם, זיכרונותיו של בלייק שבים. כשבתם של קריסטל ובלייק, קריסטינה, נופלת למשכב וזקוקה להשתלת לב. נמצא תורם וקריסטינה ניצלת, אבל אמו של התורם, שרה קרטיס, חוטפת את קריסטינה, אך בלייק וקריסטל מצליחים להשיב אותה ללא פגע. בסיום העונה, בלייק ואלקסיס מאמצים בחזרה את אדם באופן חוקי.

עונות 8–9[עריכת קוד מקור | עריכה]

לאורכה של העונה השמינית, בלייק רץ לראשות הממשלה, כשהמתחרה העיקרית שלו היא אלקסיס. אך לאחר קמפיין ארוך ומייגע, גם הוא וגם אלקסיס מפסידים ואף אחד מהם לא נבחר.

בעונה התשיעית, מתגלה שלקריסטל יש גידול מוחי רציני המחייב ניתוח מסוכן, ובעקבות כך בלייק מטיס אותה לשווייץ, שם הניתוח מצליח, אך כותאת לוואי קריסטל נשארת בתרדמת. בהמשך העונה, גופה נמצאת בתחתיתו של אגם הנמצא בשטחו של אחד מנכסיו של קרינגטון. הגופה מתגלה כרוג'ר גריימס, האיש שבעקבות הרומן שלו עם אלקסיס גרם לגירושיה עם בלייק. למרות רוג'ר מת כבר 20 שנה, מתברר שהטמפרטורות הקרות באגם שימרו את גופו. בסופו של דבר, מתגלה שפאלון בת ה-8 ירתה ברוג'ר לאחר שראתה אותו מכה את אלקסיס, ושאביו המנוח של בלייק, טום, החביא את הגופה במכרה מתחת לאגם על מנת להגן על שמה של פאלון. המצב מסתבך כשמתגלה שהמכרה מלאה באוצר נאצי גנוב שהוסתר שם על ידי טום. בפרק האחרון של הסדרה, בלייק מגלה שמפקד המשטרה הנדלר שאחראי לחקירת רציחתו של רוג'ר מחפש את האוצר. בלייק מנסה להוציא ממנו הודאה בכך, אך העימות ביניהם מסלים ולבסוף שניהם יורים אחד בשני.

המפגש (1991)[עריכת קוד מקור | עריכה]

שלוש שנים לאחר אירועי העונה התשיעית, בלייק התאושש לחלוטין מפציעת הירי והוא משוחרר מהכלא לאחר זוכה מרציחתו של המפקד הנדלר. יחד עם בניו, סטיבן ואדם, וחתנו לשעבר ג'ף קולבי, בלייק מנסה להחזיר את השליטה על "דנוור-קרינגטון" מקונסורציום בינלאומי. קריסטל שבה לאחר שיצאה בשלום מהתרדמת, אך שלא במודע תוכנתה על ידי הקונסורציום להתנקש בבלייק. עם זאת, אהבתה לבלייק מוכיחה שהיא חזקה מדי, והיא מנתקת את קשריה לקונסורציום. הסדרה מסתיימת כשבלייק רוקד יחד עם קריסטל בביתם.

באתחול המחודש[עריכת קוד מקור | עריכה]

בלייק קרינגטון, בגילומו של גראנט שואו.

בספטמבר 2016, רשת "The CW" הכריזה על הפקת פיילוט לאתחול מחודש עבור "שושלת",[6][7] במרץ 2017, השחקן גראנט שואו לוהק לגילום דמותו של בלייק.[8]

אפיון[עריכת קוד מקור | עריכה]

המפיק בפועל, ג'וש שוורץ, אמר כי לפי היוצרת אסתר שפירו, "בלייק קרינגטון היה אדם שיכול לנהל את החברה המדהימה הזו, אבל המקום היחיד שהוא באמת מנהל עליו מאבק, הוא על ניהול המשפחה שלו".[9] המפיקה בפועל סאלי פטריק תיארה את בלייק כ"פטריארך לבן שנמצא בעולם משתנה".[10] פטריק אמרה: "אני אוהבת את החמימות של גראנט שואו כשהוא משקר ישירות בפניו של בנו על כך שהחזיר לו טלפון, וזה רק אחד הכישורים שהופכים את בלייק קרינגטון למולטי-מיליארדר שהוא".[11] שואו אמר על גילום דמותו של בלייק ש"הוא לא רק דמות מאופרת הסבון הממוצעת שלך, הוא מאוד מורכב, הוא גיבור, אבל גיבור פגום מאוד. זה מה שעניין אותי."[12]

ביקורת[עריכת קוד מקור | עריכה]

הכתבת מורין ראיין מ"וראייטי" כינתה את גראנט שואו "מנטלי וכריזמטי" בתפקיד, אך ציינה בביקורתיות כי "מספר מהלכים ארגוניים שנועדו לגרום לבלייק להיראות מבריק בצורה מעורפלת, גורמים לו להיראות כמו כל דבר אחר חוץ מגאון". ראיין הוסיפה ש"אם אתה עומד לבסס סדרה סביב מזימותיו של מוח מבריק וחסר רחמים, פרץ הגאונות שלו צריך להיראות מהיר וגאוני באופן שטני, אך לא להיראות צפוי או אפילו תמוה".[13]

אילן יוחסין[עריכת קוד מקור | עריכה]

טוען את הלשוניות...
 
 
לורה מתיוס
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
טום קרינגטון
 
אלן קרינגטון
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
גארט בוידסטון
 
דומיניק דוורו
 
בריידי לויד
 
 
 
 
דניאל ריס
 
איריס דין
 
קריסטל גרנט
 
בלייק קרינגטון
 
אלקסיס מורל
 
דקס דקסטר
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
ג'קי דוורו
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
קריסטינה קרינגטון
 
 
 
 
 
 
 
ססיל קולבי
 
 
קונסטנס קולבי
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
מליסה סנדרס
 
בן קרינגטון
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
לזלי קרינגטון
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
פיליפ קולבי
 
פרנצ'סקה קולבי
 
ג'ייסון קולבי
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
סאמי ג'ו קרינגטון
 
סטיבן קרינגטון
 
אמנדה קרינגטון
 
אדם קרינגטון
 
קארן אטקינסון
 
פאלון קרינגטון
 
ג'ף קולבי
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
דני קרינגטון
 
 
 
 
 
 
 
 
 
ילד ללא-שם
 
 
 
ל. ב. קולבי
 
לורן קולבי
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
אוולין קרינגטון
 
טום קרינגטון
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
לו קוקס
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
דקס דקסטר
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
אלחנדרו ראיה
 
איריס מצ'אדו
 
דניאל רואיז
 
 
קריסטל פלורס
 
בלייק קרינגטון
 
אלקסיס מורל
 
 
 
 
 
ססיל קולבי
 
דומיניק דוורו
 
בריידי לויד
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
בן קרינגטון
 
אישה לא ידועה
 
 
 
 
 
 
בטו פלורס
 
 
קריסטל פלורס
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
ג'ף קולבי
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
מוניקה קולבי
 
 
 
 
ז'ולייט קרינגטון
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
ג'וזף אנדרס
 
אישה לא ידועה
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
אדם קרינגטון
 
אמנדה קרינגטון
 
ליאם רידלי
 
פאלון קרינגטון
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
קירבי אנדרס
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
לורן קרינגטון-רידלי
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
סאמי ג'ו קרינגטון
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
סטיבן קרינגטון
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
100%
#DDA0DD
#DDA0DD


הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Schemering, Christopher (September 1985). The Soap Opera Encyclopedia. pp. 80–81. ISBN 0-345-32459-5.
  2. ^ Gates, Anita (April 2, 2010). "John Forsythe,Dynasty Actor, Is Dead at 92". The New York Times. Retrieved February 6, 2019.
  3. ^ Bernstein, Adam (April 3, 2010). "John Forsythe dead; starred in Dynasty, Bachelor Father". The Washington Post. Retrieved December 9, 2017.
  4. ^ Gliatto, Tom; Sheff, Vicki (August 5, 1991). "Alexis Strikes Again!". People. Vol. 36, No. 4. pp. 66–68. Retrieved February 21, 2009.
  5. ^ Hack, Richard. "Portraying of Characters: Casting (Excerpt of Aaron Spelling/Douglas S. Cramer interview)". The Hollywood Reporter. UltimateDynasty.net. Archived from the original on March 28, 2010. Retrieved February 25, 2009.
  6. ^ Goldberg, Lesley; O'Connell, Michael (September 30, 2016). "Dynasty Reboot in the Works at The CW". The Hollywood Reporter. Retrieved October 6,2016.
  7. ^ Andreeva, Nellie (September 30, 2016). "Dynasty Reboot Set At the CW With Josh Schwartz & Stephanie Savage". Deadline Hollywood. Retrieved October 2, 2016.
  8. ^ Andreeva, Nellie (March 2, 2017). "Dynasty: Grant Show To Star As Blake Carrington In The CW Reboot Pilot". Deadline Hollywood. Retrieved March 3,2017.
  9. ^ Highfill, Samantha (October 11, 2017). "Dynasty producers talk reimagining the beloved primetime soap". Entertainment Weekly. Retrieved November 15, 2018.
  10. ^ Villarreal, Yvonne (September 8, 2017). "The do's and don'ts of reboots: Dynasty edition". Los Angeles Times. Retrieved October 19, 2017.
  11. ^ Patrick, Sallie (October 25, 2017). "Dynasty showrunner takes you behind the scenes of that drama-filled gala". Entertainment Weekly. Retrieved November 9, 2017.
  12. ^ Falcone, Dana Rose (October 6, 2017). "'90s Heartthrob Grant Show Reveals Which Melrose Place Costar He'd Love to Reunite with". People. Retrieved October 28, 2018.
  13. ^ Ryan, Maureen (October 9, 2017). "TV Review:Dynasty Reboot on The CW". Variety. Retrieved October 31, 2017.