בן טמפלסמית

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
בן טמפלסמית
Ben Templesmith
לידה 7 במרץ 1984 (בן 40)
פרת', אוסטרליה עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה אוסטרליה עריכת הנתון בוויקינתונים
לאום אוסטרלי ובריטי
שפות היצירה אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה רומן גרפי, מדע בדיוני, אימה
פרסים והוקרה פרס איגל, פרס סקרים (אנ'), פרס IHG (אנ')
www.templesmith.com
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

בן טמפלסמית'אנגלית: Ben Templesmith; נולד ב-7 במרץ 1984) הוא קומיקסאי אוסטרלי עטור פרסים המוכר בעיקר בזכות עבודותיו בתעשיית הקומיקס האמריקאית, שהבולטות בהן הן הסדרות "Fell" עם הסופר וורן אליס בהוצאת אימג' קומיקס, ו-"‎30 Days of Night" עם הסופר סטיב ניילס בהוצאת IDW שעובד גם לסרט באותו השם. טמפלסמית יצר גם כריכות ספרים, כרזות סרטים, קלפי אספנים ועבודות קונספט לסרטי קולנוע.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

טמפלסמית נולד ב-7 במרץ 1984 בפרת' שבאוסטרליה המערבית.[1] הוא סיים תואר ראשון בעיצוב באוניברסיטת קורטין ובעל תעודת בוגר בקריקטורה ואמנות גרפית מהמכללה האוסטרלית לעיתונאות.[2]

קריירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

טמפלסמית הוציא לאור את עבודת הקומיקס האמריקנית המסחרית הראשונה שלו בשנת 2001, כאשר יצר את האמנות עבור "Hellspawn" מהסטודיו של טוד מקפרליין הפקות, אשר פורסם על ידי אימג'. הוא המשיך ליצור עבודות מקוריות משלו וכן לתרום לזיכיונות מורשים רבים אצל מפרסמים שונים, בעיקר IDW, עמה היה לו הסכם בלעדיות בשנים 2008–2009 לפני שחזר להיות פרילנסר.

ב-2002 השיק יחד עם הסופר סטיב ניילס את סדרת הקומיקס הראשונה שפורסמה בהוצאת IDW - קומיקס הערפדים "‎30 Days of Night" המספר על עלילות עיירה צפונית באלסקה המותקפת בערפדים במהלך חודש רצוף של חושך. הסדרה בבעלות משותפת של היוצרים ו-IDW, והובילה למספר רב של סדרות המשך וסרט קולנועי.

זיכיונות אחרים שעליהם עבד טמפלסמית כוללים אמנות בסדרת האנתולוגיה של דארק הורס לסיפורי מלחמת הכוכבים בשנת 2003, העטיפות לסדרת "Ashes to Ashes" של זיכיון צבא האופל בהוצאת Devil's Due בשנת 2004, וג'י. איי. ג'ו בהוצאת IDW בשנת 2008.

יצירות מקוריות טמפלסמית כוללות את המיני סדרות "Welcome to Hoxford", רב-מכר של הניו יורק טיימס "Wormwood: Gentleman Corpse",‏[3]‏ "Choker"‏, "Conluvio",‏ "The Squidder",‏ "Singularity 7" ועוד. הוא גם סיפק מספר שערים לסדרת "Wasteland" בהוצאת אוני פרס.

ב-2005 יצר יחד עם וורן אליס את "Fell", סדרת קומיקס עם מאפיינים צורניים מעניינים - כל גיליון עומד בפני עצמו, החוברות מעט קצרות מחוברות קומיקס קונבנציונליות (16 עמודי סיפור עם תוספות מעניינות בסוף החוברת), ומאמצות חלוקה גרידית פשוטה של הדף. מחיר החוברת היה אף הוא זול מרגיל, $1.99.

באפריל 2012 הודיעה DC Entertainment כי טמפלסמית יהיה אחד האמנים המאיירים סדרת באטמן דיגיטלית חדשה שסיפוריה יוגדרו מחוץ להמשכיות הרגילה של DC.[4]

ב-2013 צייר את ארבעת הגליונות הראשונים של הסדרה "Ten Grand" מאת הסופר ג'יי מייקל סטרזינסקי. הוא הוחלף בידי האמן סי.פי. סמית לאחר שנתגלו חילוקי דעות בינו לבין סטרזינסקי.[5]

החל מנובמבר 2014, טמפלסמית השיק את "Gotham by Midnight" בהוצאת DC Comics עם הסופר ריי פוקס.[דרוש מקור]

טמפלסמית מרבה להשתמש בפלטפורמות מימון המונים כדי להוציא את יצירותיו המקוריות. הוא ניהל מספר קמפיינים בקיקסטארטר מוצלחים, וכיום משתמש בפלטפורמה פטראון.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא בן טמפלסמית בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ "[Untitled "About" page]". Ben Templesmith official website. אורכב מ-המקור ב-23 ביוני 2017. נבדק ב-5 במאי 2012. {{cite web}}: (עזרה)
  2. ^ Giles, Keith (31 August 2001). "Artists on the Verge: Ben Templesmith". Comic Book Resources.
  3. ^ Gustines, George Gene (20 March 2009). "Graphic Books Best Seller Lists: March 14"/ הניו יורק טיימס.
  4. ^ Truitt, Brian (13 April 2012). "Batman, 'Smallville' lead DC Comics' digital charge" USA Today.
  5. ^ JMS and Ben Templesmith Split On "Ten Grand", CBR, ‏2013-09-05