דינמו ברנאול

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
דינמו ברנאול
Динамо-Барнаул
מידע כללי
שם מלא מועדון הכדורגל המקצועני דינמו ברנאול
כינוי Волки (הזאבים)
תאריך ייסוד 2 ביוני 1957
אצטדיון דינמו, ברנאול
(תכולה: 16,000)
בעלים עיריית ברנאול
נשיא אלכסיי מינין
מאמן בוגדן קריוקין
ליגה הליגה השנייה
fcdb.ru
תלבושת
תלבושת בית
תלבושת חוץ
מבט ליציע המזרחי של אצטדיון "דינמו".
אוהדי דינמו ברנאול

מועדון הכדורגל המקצועני דינמו ברנאולרוסית: Профессиональный футбольный клуб Динамо-Барнаул) הוא מועדון כדורגל רוסי מהעיר ברנאול. הוקם בשנת 1957.

אצטדיון הקבוצה[עריכת קוד מקור | עריכה]

מגרש הבית של המועדון הוא אצטדיון "דינמו", הממוקם בלב הרובע המרכזי של העיר, בין רחוב ניקיטין לשדרות לנין ושדרות הקומסומול (ברחוב ניקיטין 55). לאצטדיון קיבולת של 16,000 מושבים.

האצטדיון קיים מאז 1927. בשנים 19401941 שופץ: נבנו יציעים לצופים, מגרש כדורגל חדש ומסלול הליכה. בשנות הששים של המאה העשרים בוצע שיפוץ נוסף: נבנו חדרי הלבשה, מקלחות, מגרש אימונים, חדר לשופטים, חדר הדרכה, מגרש טניס והותקנה תאורה מלאכותית.

סמל[עריכת קוד מקור | עריכה]

עד 1998 סמל המועדון היה הלוגו קלאסי של האות D של אגודת הספורט "דינמו" עם שם העיר בתוך מלבן אופקי. בשנים 1999-2014 הסמל כלל האות D כשהיא ממוסגרת משני צדדיה בשיבולי חיטה. קווי המתאר של האות כוללים סמלי כוכבים, ובמרכז מלך השערים של הקבוצה — בוריס בריקין, שהבקיע 168 שערים. ברקע הסמל, אחד מסמלי העיר: בית תחת צריח.

עם חזרתה ב-2014 לליגה המקצוענית, המועדון עדכן את הלוגו שהורכב מהאות "D" מוקפת בשלושה יהלומים בצבעי המועדון. לקבוצה גם לוגו חלופי שמשמש כסמל האוהדים והוא מעוין ובתוכו דמות זאב. על פי האגדה, "ברנאול" פירושו "זאב הנהר" ולכן הזאב מופיע על הלוגו. מוטו המועדון והאוהדים הוא: "אנחנו קבוצה אחת. אנחנו עדר". בשל הסמל החלופי, הקבוצה מכונה: "הזאבים".

הישגים[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא דינמו ברנאול בוויקישיתוף
ערך זה הוא קצרמר בנושא כדורגל רוסי ובנושא מועדוני כדורגל. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.