דניאלה רוסטיוני

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
דניאלה רוסטיוני
אין תמונה חופשית
אין תמונה חופשית
לידה 18 באפריל 1983 (בן 41)
מילאנו, איטליה עריכת הנתון בוויקינתונים
מוקד פעילות איטליה עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום לימודים הקונסרבטוריון של מילאנו
עיסוק מנצח
סוגה מוזיקה קלאסית
שפה מועדפת איטלקית עריכת הנתון בוויקינתונים
כלי נגינה פסנתר, עוגב
www.danielerustioni.com
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

דניאלה רוסטיוניאיטלקית: Daniele Rustioni; נולד ב-18 באפריל 1983) הוא מנצח איטלקי.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

רוסטיוני נולד במילאנו, ולמד פסנתר, עוגב וקומפוזיציה בקונסרבטוריון של מילאנו. הוא שר במקהלת הבנים של לה סקאלה בצעירותו. הוא למד נגינה בצ'לו במשך 3 שנים, ולאחר מכן פסנתר ועוגב.

רוסטיוני למד ניצוח אצל ג'ילברטו סרמבה בקונסרבטוריון של מילאנו ותחת ג'אנלואיג'י גלמטי באקדמיה מוזיקאלה צ'יג'יאנה. בהיותו באקדמיה המלכותית למוזיקה בלונדון, בין המנטורים שלו היה ג'נאנדראה נוזדה, שנתן לו את ההזדמנות לעשות את הופעת הבכורה שלו כמנצח עם התזמורת של תיאטרו רג'יו בטורינו בשנת 2007. בשנים 2008–2009, רוסטיוני היה אמן צעיר בבית האופרה המלכותית, קובנט גארדן. לאחר מכן הפך לעוזר המנצח של אנטוניו פאפאנו בקובנט גארדן, וכיהן בתפקיד במשך 3 שנים. רוסטיוני ערך את הופעת הבכורה שלו בארצות הברית ביולי 2011 בניצוחו על האופרה מדיאה של לואיג'י כרוביני בפסטיבל גלימרגלאס.

רוסטיוני הפך למנצח אורח ראשי של תזמורת לה טוסקנה בשנת 2011. ביוני 2014 הפך רוסטיוני למנצח הראשי של התזמורת. הוא התפטר כמנצח הראשי של התזמורת בתום עונת 2019–2020. הוא שומר על תפקידו כמנהל אמנותי של התזמורת.

במרץ 2015, האופרה הלאומית של ליון הודיעה על מינויו של רוסטיוני למנצח הראשי הבא שלה, החל מספטמבר 2017. בינואר 2019, תזמורת אלסטר הודיעה על מינויו של רוסטיוני למנצח הראשי הבא שלה, החל מספטמבר 2019, לאחר 3 הופעות קודמות כמנצח אורח בתזמורת. בספטמבר 2022, הודיעה התזמורת במקביל על הארכת חוזהו של רוסטיוני ל-2024 ועל העלאה מיידית של התואר למנהל מוזיקלי.

רוסטיוני נשוי לכנרת האיטלקייה-אמריקאית פרנצ'סקה דגו. בני הזוג הקליטו יחד קונצ'רטו לכינור של פאגאניני וולף-פרארי עבור דויטשה גרמופון, שם ההקלטה של הקונצ'רטו לכינור וולף-פרארי נלקחה מהופעת הבכורה בבריטניה בברמינגהאם, עם התזמורת הסימפונית של ברמינגהאם. עבור סוני קלאסיק, רוסטיוני הקליט מוזיקה של ג'ורג'יו פדריקו גדיני, ואלבום של אריות אופרה עם ארווין שרוט.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]