האיש האפור

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
האיש האפור
The Gray Man
מידע כללי
מאת מארק גריני עריכת הנתון בוויקינתונים
שפת המקור אנגלית
סוגה מותחן
הוצאה
הוצאה ג'וב ספרים עריכת הנתון בוויקינתונים
תאריך הוצאה 2009 עריכת הנתון בוויקינתונים
סדרה
סדרת ספרים האיש האפור
הספר הבא On Target עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

האיש האפוראנגלית: The Gray Man) הוא רומן הביכורים של מארק גריני, שיצא לאור לראשונה בשנת 2009 בהוצאת ג'וב ספרים (אנ'). זהו גם הרומן הראשון שמציג את "האיש האפור", סוכן CIA לשעבר, קורטלנד "קורט" ג'נטרי. לאחר שהסתבך כנער עם רשויות החוק במיאמי, סייע מכר של אביו לקבלתו לסוכנות. הוא עבר הכשרה ניכרת ושירת שנים רבות כאיש מבצעים באגף לפעולות מיוחדות של הסוכנות.[1]

ג'נטרי לקח חלק בשורה ארוכה של מבצעים חשאיים ומבצעי לוחמה בטרור[2]. אירוע שנותר עמום בספר הביא להדחתו של מהסוכנות ולסימונו כבוגד. פרס הוצב על ראשו והוא נמלט על חייו. מאז שעזב את ה־CIA היה ג'נטרי למתנקש פרילנסר[3], אך תמיד קיבל על עצמו חוזים שנגען להריגתם של ראשי ארגוני פשע וטרור וכיוצא באלו.

הרומן עוקב אחר ג'נטרי במשימה ברחבי אירופה להציל את המפקד שלו, סר דונלד פיצרוי ואת משפחתו בנורמנדי, צרפת מאדם בשם לויד, חבר בתאגיד צרפתי ענק שרוצה לגבור על ג'נטרי כדי לנהל עסקה בשווי מיליארד דולר למען אינטרסים בשדות הנפט בניגריה, שם נשיאה רוצה שג'נטרי ימות בשל רצח אחיו.

הספר תורגם לעברית בשנת 2015 בהוצאת קוראים.

עיבוד קולנועי[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – האיש האפור (סרט)

היו כמה ניסיונות להפוך את הרומן לסרט, בתחילה כשכריסטופר מק'קווארי הוכרז כבמאי בשנת 2016.[4] לאחר שגרסה זו לא התקדמה להפקה ממשית, הפרויקט היה רדום עד יולי 2020, אז הודיעה נטפליקס על תוכניותיה לעבד את הספר. ג'ו ואנתוני רוסו נשכרו לביים, כשג'ו רוסו גם יכתוב את התסריט, כריסטופר מרקוס וסטיבן מק'פילי ביצעו כתיבה מחודשת. אנה דה ארמס, כריס אוונס, ראיין גוסלינג, ואגנר מורה, ג'סיקה הנוויק ודנוש לוהקו לככב וצילומי הסרט החלו בתחילת 2021 בתקציב של 200 מיליון דולר.[5][6][7] הסרט עלה לשידור בנטפליקס ב-22 ביולי 2022.

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ מארק גריני, "האיש האפור", הוצאת קוראים, 2015, עמוד 30, "בכיר ב־CIA שהתאמן במטווח אצל אביו של קורט, הוציא את הילד מהכלא ושלח אותו לעבוד באגף לפעולות מיוחדות של ה־CIA. במשך מספר שנים, עד לאירוע האחד עשר בספטמבר, ההוא עסק בפעילויות מבצעיות חשאיות ברחבי העולם, ואז הצטרף לחולית מבצעי מעצרים חריגים של הסוכנות, כוח גולף סיירה".
  2. ^ מארק גריני, "האיש האפור", הוצאת קוראים, 2015, עמוד 79, "קורט ג'נטרי עבד כסוכן עצמאי זה ארבע שנים. לפני כן השתייך לכוח המשימה גולף סיירה, ולפני כן ביצע מבצעי יחיד עבור ה־CIA".
  3. ^ מארק גריני, "האיש האפור", הוצאת קוראים, 2015, עמוד 9, "הוא היה מתנקש. רוצח שכיר שעובד לפי חוזה".
  4. ^ "Edge of Tomorrow 2 Scores New Scribes". DarkHorizons.com. 2020-04-08.
  5. ^ "Ana De Armas Boards Russo Brothers' 'The Gray Man' for Netflix". Hollywood Reporter.
  6. ^ Justin Kroll (11 בדצמבר 2020). "Ana De Armas Joins Ryan Gosling And Chris Evans ,Tamil Star Dhanush In The Russo Brothers' 'Gray Man' For Netflix". Deadline Hollywood. נבדק ב-11 בדצמבר 2020. {{cite web}}: (עזרה)
  7. ^ "Jessica Henwick, Wagner Moura, Dhanush And Julia Butters Join The Russo Brothers' 'Gray Man' Starring Ryan Gosling". Deadline.com.