האיש מטורונטו

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
האיש מטורונטו
The Man From Toronto
בימוי פטריק יוז
הופק בידי טוד בלאק
ג'ייסון בלומנטל
סטיב טיש
תסריט רובי פוקס
ג'ייסון בלומנטל
עריכה קרייג אלפרט
שחקנים ראשיים קווין הארט, וודי הארלסון, קיילי קווקו, ג'סמין מתיוז, לילה לורן, פירסון פודה, ג'נקרלוס קנלה, אלן בארקין
מוזיקה ראמין ג'אודי
צילום רוב הארדי עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת הפקה סרטי סוני
אולפני ברון
אסקייפ ארטיסטס
חברה מפיצה נטפליקס
הקרנת בכורה 24 ביוני 2022
משך הקרנה 112 דקות
שפת הסרט אנגלית
סוגה סרט קומדיית פעולה עריכת הנתון בוויקינתונים
תקציב 75 מיליון דולר
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

האיש מטורונטואנגלית: The Man From Toronto) הוא סרט קומדיית אקשן אמריקאי שהופץ על ידי נטפליקס ב-24 ביוני 2022. בסרט מככבים קווין הארט, וודי הארלסון, קיילי קווקו, ג'סמין מתיוז, לילה לורן, פירסון פודה, ג'נקרלוס קנלה ואלן בארקין.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

טדי (קווין הארט), יזם כושל שמשדר אימונים גופניים מיורקטאון שבווירג'יניה מפוטר מעבודתו בחדר כושר מקומי. הוא מחליט להסתיר זאת מאשתו לורי (ג'סמין מתיוז) ולקחת אותה לכבוד יום הולדתה לבקתה באוננקוק. אחרי שהוריד אותה בספא, הוא ממשיך ומגיע לבקתה שגויה, שם אדם בשם קולין מוחזק כבן ערובה. כשטועים לחשוב שהוא "האיש מטורונטו", מתנקש אלמוני ואכזר, טדי מצליח להוציא במקרה מקולין את הקוד בו החזיק.

על הבקתה פושט ה-FBI, שמשכנע את טדי להעמיד פנים שהוא האיש מטורונטו כדי ללכוד קולונל מוונצואלה בשם קולונל מארין (אלחנדרו דה הויוז) שרוצה לבצע הפיכה. לשם כך מוצמד סוכן לאשתו של טדי ולחברתה אן (קיילי קווקו) ליום בילוי בוושינגטון. בטורונטו פוגש טדי את אשתו של הקולונל, דניאלה (לילה לורן), שמטיסה אותו לסן חואן בפוארטו ריקו לזהות את גרין, שותפו של קולין, ולהביאו לקולונל בוושינגטון.

בדרכו, אורב לטדי האיש מטורונטו האמיתי (וודי הארלסון), ששמו רנדי. כדי להשלים את החוזה בשווי 2 מיליון דולר, רנדי משתף פעולה ומציג את טדי כאיש מטורונטו ומודיע על כך למפעילה שלו ששולחת את האיש ממיאמי. רנדי וטדי מגיעים לכנס בו אנשיו של הקולונל לכדו את הצוות של גרין. רנדי מדריך את טדי בחקירה, ואחרי שזה חותך בטעות את אחד הגברים ומקיא עליו ועל בן ערובה נוסף, גרין מתוודה. רנדי מחסל את השומרים של הקולונל.

גרין מסביר שהוא וקולין עבדו למען DARPA, סוכנות אמריקאית, בפיתוח נשק עם מנגנון כפול, שכולל את הקוד של קולין וטביעת האצבע של גרין, אך הבינו שמטרת הנשק היא לחסל את נשיא ונצואלה. טדי עוזב בזמן שרנדי חותך את האצבע של גרין והם מותקפים על ידי האיש ממיאמי שמנסה לגנוב את האצבע, אך מצליחים לברוח.

הם חוזרים לוושינגטון ליום הולדתה של לורי, שם רנדי מתחבר עם אן. האיש ממיאמי מצליח לגנוב את האצבע של גרין, והוא והמפעילה מוסרים אותה לקולונל. טדי ורנדי מפרים את ההסכם, ורנדי בורח עם הכסף כשהמפעילה והאיש ממיאמי בורחים. לאחר מכן מגלה ה-FBI שהאצבע שנמסרה שייכת לשומר של הקולונל, ושרנדי החליט לא לאפשר לו להחזיק בנשק.

טדי חוזר הביתה ומגלה שלורי עזבה ונסעה לאמה אחרי שהבינה שהוא פוטר. הוא מנסה להחזיר אותה אליו אך כמעט ומחוסל על ידי האיש ממיאמי, אולם רנדי מציל אותו. אחרי שהם נלחמים בכמה מתנקשים, הם פוגשים את המפעילה במפעל, שם טדי גורם בטעות לנפילתה למיכל שמן רותח.

טדי מתעמת עם המתנקש האחרון, האיש מטוקיו, ורנדי שולח לו את "דבורה", המכונית מדגם דודג' צ'ארג'ר משנת 1969 שאהובה על רנדי כדי שיצליח להחזיר את לורי שעולה על הרכבת, אולם רנדי חונה על הפסים והרכבת מרסקת את המכונית.

שנה מאוחר יותר, רנדי מגשים את חלומו לפתוח מסעדה ונמצא בזוגיות עם אן. טדי מציג אותו כשותף שלו לחדר הכושר המקוון שלו, ונותן לרנדי תשלום ראשון על המכונית שהרס. הסרט מסתיים כשרנדי מתקשר לשידור החי של טדי כדי לאיים עליו.

דמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • קווין הארט – טדי
  • וודי הרלסון – רנדי, "האיש מטורונטו"
  • ג'סמין מתיוז – לורי, אשתו של טדי
  • קיילי קווקו – אן, חברתה של לורי
  • קייט דרמונד – הסוכנת לורנס מה-FBI
  • רוני רו – הסוכן דיווויס מה-FBI
  • אלחנדרו דה הויוז – קולונל מארין
  • לילה לורן – דניאלה, אשתו של קולונל מארין
  • אלן בארקין – המפעילה
  • פירסון פודה – "האיש ממיאמי"
  • טומוהיזה ימשיטה – "האיש מטוקיו"

ביקורות[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסרט קיבל ביקורות שליליות למדי, ובאתר Rotten Tomatoes זכה ל-23% ביקורות אוהדות מתוך 73 ולציון של 4/10.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]