הפדרציה הבין-לאומית של פיתוח הגוף

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
הפדרציה הבין-לאומית של פיתוח הגוף
International Federation of BodyBuilding & Fitness
תחום פיתוח גוף, כושר גופני עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה קנדה עריכת הנתון בוויקינתונים
מטה הארגון Las Rozas de Madrid עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות 1946–הווה (כ־78 שנים) עריכת הנתון בוויקינתונים
www.ifbb.com
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

הפדרציה הבין-לאומית של פיתוח הגוף (או בקיצור: IFBB) הוא ארגון בין-לאומי של פיתוח גוף שיוסד בשנת 1946 על ידי ג'ו ובן וידר. הארגון אחראי לקיומם של התחרויות מר אולימפיה, מיס אולימפיה, מר יוניברס ועוד. הארגון ערך גם את התחרות מאסטרס אולימפיה בין בשנים 1994-2003. כמו כן מקיים הארגון את תחרות מר ישראל.

בנובמבר 2004 קונגרס הארגון החליט על שינוי השם ל-"הפדרציה הבין-לאומית של פיתוח הגוף והכושר" (באנגלית: "International Federation of Bodybuilding & Fitness") אך הלוגו IFBB נשאר ללא שינוי.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

עד שנות ה-40 של המאה העשרים סצנת פיתוח הגוף באמריקה נשלטה על ידי איחוד אתלטים חובבים (AAU) האחים וידר החליטו להקים את ארגון ה IFBB אחרי שסברו שארגון ה AAU מעוניין יותר בקידום ענף הרמת המשקולות במשחקים האולימפיים מאשר בפיתוח גוף. הארגון הוקם כדי לתת במה למפתחי גוף. התחרות הראשונה של הארגון נערכה בשנת 1949 ונקראה "מר אמריקה" (Mr. America) מאז יוסדו עשרות תחרויות על ידי הארגון כמו מר אולימפיה, מיס אולימפיה, לילה של אלופים, המקצוען של ניו יורק, ארנולד קלאסיק, איש הברזל, הפגנת כוח ועוד.

אולימפיאדה[עריכת קוד מקור | עריכה]

מאז שנות השמונים עתר נשיא הארגון לוועד האולימפי הבין-לאומי בניסיון להכניס את ענף פיתוח הגוף למשחקים האולימפיים. במשך שנים רבות לא הצליח בכך וידר אך בינואר 1998 הפך הארגון לחבר זמני באולימפיאדה. החברות הפכה לקבועה באוגוסט 2000. אז פנה ארגון IFBB לוועדה היוונית המארגנת (באולימפיאדת אתונה 2004) במטרה להדגים את הספורט באולימפיאדת אתונה, יוון. הארגון נכשל בהשגת ההדגמה ומצבו במשחקים האולימפיים כרגע הוא לא ידוע.

פעילות בישראל[עריכת קוד מקור | עריכה]

מחזור הראשון בישראל של גופנאות (פיתוח גוף) נערך בשנת 1991 במכון וינגייט על ידי המרצה ד"ר בוב גולדמן מארצות הברית וד"ר אורי שפר. מאותה שנה נערכות תחרויות שנתיות בישראל לעוסקים בענף. בשנת 2013 זכה בתואר מר ישראל עזרא רג'ואן ובתואר מרת ישראל זכתה שגית אייזנמן. בשנת 2012 זכה בתואר מר ישראל אסי דגש בקטגוריה מעל 90 קילו ואלוף האלופים לשנת 2012 חפיז סעיד עלי מיס פיטנס לשנת 2012 (טרם נוצרה קטגוריה של מרת ישראל) היא טטיאנה קורבצקי וסגנתה דריה שובייב. בשנת 2006 זכה בתואר מר ישראל ליבנה שביט.

תחרויות מר ישראל של איגוד IFBB

תחרות מר ישראל 2007 IFBB, התחרות נערכה במרכז הספורט הלאומי תל אביב - הדר יוסף.

תחרות מר ישראל 2012 IFBB, התחרות נערכה בוינגייט, נתניה.

תחרות מר ישראל 2019 IFBB, מר ישראל לנוער, מר ישראל מעל גיל 65, ואלוף האלופים, התחרות נערכה בוינגייט, נתניה.

תחרות מר ישראל 2021 IFBB, התחרות נערכה בבית המלון אורכידאה שברחוב הירקון 79 תל אביב,

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ליבנה שביט בתחרות מר ישראל 2009