הפרפר הכחול

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
הפרפר הכחול
The Blue Butterfly
כרזת הסרט
כרזת הסרט
כרזת הסרט
מבוסס על מקרה אמיתי
בימוי ליא פו עריכת הנתון בוויקינתונים
הופק בידי Alliance Atlantis
תסריט פיט מק'קורמק עריכת הנתון בוויקינתונים
עריכה מייקל ארסנד עריכת הנתון בוויקינתונים
שחקנים ראשיים ויליאם הרט
מרק דונאטו
פסקאל בוסיירס
מוזיקה סטפן אנדלמן עריכת הנתון בוויקינתונים
צילום פייר מיגנוט עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה קנדהקנדה קנדה
חברה מפיצה Monterey Media
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 20 בפברואר 2004
משך הקרנה 91 דקות
שפת הסרט אנגלית
ספרדית
סוגה סרט דרמה עריכת הנתון בוויקינתונים
הכנסות באתר מוג'ו bluebutterfly
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

הפרפר הכחולאנגלית: The Blue Butterfly) הוא סרט קולנוע קנדי משנת 2004 בבימויה של ליא פול (אנ'), עם ויליאם הרט, פרק דונאטי ופסקאל בוסיירס בתפקידים הראשיים.

העלילה מבוססת על סיפורו האמיתי של דייוויד מרנג'ר שחלה בסרטן המוח והבריא לאחר שנסע ליערות הגשם במרכז אמריקה עם האנטמולוג ג'ורנ' בוסארד (אנ') ומצא את פרפר המורפו הכחול.[1]

תקציר העלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

פיט קרלטון (מרק דונאטו) הוא ילד בן 10 שגר במונטריאול עם אמו תרזה (פסקאל ברוסיירס) שמגדלת אותו לבד מאז מת בעלה כשמרק היה בן חמש. מרק סובל מגידול מוחי ורופאיו נתנו לו 3–6 חודשים לחיות. הוא מתקשה בהליכה ונזקק לכסא גלגלים.

מרק הוא חובב חרקים נמרץ ויש לו אוסף גדול של חרקים. לאוסף שלו חסר פרפר מורפו כחול והוא מאמין כי אם ימצא אחד כזה, הדבר ירפא את מחלתו.

במוזיאון החרקים במונטריאול ניתנת הרצאה על ידי האנטמולוג המפורסם אלן אוסבורן (ויליאם הרט). מרק ואמו נפגשים אתו לאחר ההרצאה ומבקשים ממנו כי ייסע אתם לג'ונגל בקוסטה ריקה למצוא את הפרפר הכחול. אוסבורן דוחה אותם בתחילה אך מרק מתעקש ולאחר שאוסבורן מבקר אצלם ורואה את האוסף הגדול של מרק ודבקותו במטרה הוא מסכים למרות שלדעתו זה כבר סוף העונה של הפרפר הזה.

הם טסים לקוסטה ריקה שטים בנהר ומגיעים לכפר בלב היער שם נמצא אלחו (ראול טרוחיו), ידיד ותיק של אוסבורן שמציג להם את בתו יאנה (מריאנלה חימנז) שהיא בגילו של מרק.

הם יוצאים למסע בג'ונגל עם כיסא גלגלים. אוסבורן נושא את מרק על כתפיו והם צועדים בנהר אך תרזה אינה סובלת זאת, עלוקות נדבקות לרגליה, היא זועקת והם חוזרים בלי הפרפר הכחול.

מרק כמעט מיואש אך משכנע את אמו לתת לו לצאת שוב למסע בלעדיה כי צעקותיה מרחיקות כנראה את הפרפר הכחול. לאחר היסוסים היא מסכימה. אלחו בונה לו מתקן לנשיאה ובו נושא אוסבורן את מרק על גבו. במרדף אחרי הפרפר הם נופלים למערה. אוסבורן נפצע ולא יכול להמשיך ומרק זוחל כדי להזעיק עזרה אך שוקע בהזיות ולבסוף הוא נמצא על ידי אלחו ותרזה.

אוסבורן מובל לבית חולים ויאנה נותנת למרק מתנה - מורפו כחול שלכדה בכפר. מרק מתכוון להזריק לו זריקת מוות כדי לצרפו לאוסף שלו אך לבסוף מחליט לשחרר אותו כדי שייצור עוד פרפרים כאלה שיגבירו בקסמם את התקווה שלו להחלמה.

לבסוף מספר מרק כי הגידול שלו נעלם.

צוות השחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

שם השחקן/ית שם הדמות הערות
ויליאם הרט אלן אוסבורן
מרק דונאטו פיט קרלטון
פאסקל ברוסיירס תרזה קרלטון
ראול טרוחיו אלחו
מריאנלה חימנז יאנה בתו של אלחו

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]