הקיסרית (קלף טארוט)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
קלף הקיסרית

הקיסרית הוא קלף מספר 3 בארקנה הגדולה של קלפי הטארוט. ישנן חפיסות בהן הקלף לא נקרא הקיסרית, אלא האישה הירוקה.[1]

הקלף מתאר אישה נאה היושבת על כס המלכות. מקיף אותה טבע שופע המייצג את ארכיטיפ האדמה, ואת אלת הפיריון ונוס. הסמל של ונוס חוזר בצורות רבות בציור, והמוטיב שלה מופיע באופן חזק וברור בקלף. גרסה אחרת שלה מתארת שהיא יושבת מכונפת כשהיא מחזיקה שרביט בידה השמאלית ומגן עם עיט שראשו פונה ימינה בידה הימנית, כשלעיתים היא מבוססת על אשת קץ הימים מחזון יוחנן כשהיא מתוארת עם השמש בצורת הילה עם תריסר כוכבים וסהר מונח לרגליה. בחבילת "השחר המוזהב" מופיע לצידה יונה שמסמלת את ונוס ואת רוח הקודש.

משמעות הקלף[עריכת קוד מקור | עריכה]

הקיסרית מייצגת את האם הארצית. החמה, העוטפת, אמא אדמה. היא מסמלת אהבה, פריון, אושר ועושר, הצלחה, שגשוג, שפע, ופרויקטים בהתהוות.[2]

ארתור אדוארד וייט גרס כי קלף הקיסרית מייצג בין היתר פרודקטיביות, עשייה, יוזמה, אור ואמת.[3]

אחרים טוענים כי הקלף מסמל יצירה, אמנות, רומנטיקה, ואף עסקים.[4]

יש האומרים שקלף הקיסרית הוא קלף של מימוש, אהבה ללא תנאי. היכולת לתת ולקבל בצורה מאוזנת. היכולת לחוות את השפע ללא פחד מתוך מודעות והבנה כי השפע נועד לנו, הוא זמין ומחכה שנקבל אותו. הקלף מייצג מיניות כחלק מהיצירתיות של האדם. בנושא זוגיות הקלף מייצג, אהבה נישואין הריון פוריות ואושר. בנושא קריירה, הקלף מייצג הישגים עתידיים. בנושא כספים, הקלף מייצג שפע.

אם הקוראים בקלף בוחרים להתייחס להיפוך הקלפים, קלף הקיסרית בהיפוך מייצג חוסר ביטחון, שתלטנות, רשלנות, חוסר צמיחה והתקדמות. [5]

לפי אליפז לוי, הקלף מקושר לאות העברית ג'. לפי תפיסת השחר המוזהב, קלף הקיסרית נקשר לאות ד' ולכוכב ונוס.[6] ונוס מסמלת אף היא את האדמה, אהבה, קשרים זוגיים ופיריון. האות ד' מסמלת דלת, ובפרט האם כדלת הכניסה של התינוק אל העולם, ונקשרת לספירת חסד, המסמלת אף היא שפע. השחר המוזהב קישר אותה גם לאשת קץ הימים, ממנה השאיל ארתור אדוארד ווייט את כתר הכוכבים.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא הקיסרית בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Greenwood images according to the Artist, The Voice within the Cards, ‏3 ביוני 2013 (באנגלית)
  2. ^ הילה טארוט, פשוטארוט
  3. ^ The Empress Art and Meaning: Rider Waite Smith Tarot Deck Deck, Queen of Tarot (באנגלית)
  4. ^ The Empress Tarot Card Meanings, Simply Tarot (באנגלית)
  5. ^ הקיסרית, באתר מודרן טארוט - מיסטיקה במאה ה-21
  6. ^ טארוט - קלף הקיסרית, באתר www.mr-kaplan.com