הרוע שבפנים: הדלת האדומה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
הרוע שבפנים: הדלת האדומה
Insidious: The Red Door
כרזת הסרט בעברית
כרזת הסרט בעברית
כרזת הסרט בעברית
מבוסס על דמויות מאת לי ונל
בימוי פטריק וילסון
הופק בידי ג'ייסון בלאם, לי וונל, ג'יימס וואן, אורן פלי עריכת הנתון בוויקינתונים
תסריט סקוט טימס
שחקנים ראשיים טיי סימפקינס
פטריק וילסון
היאם עבאס
סינקלייר דניאל
אנדרו אסטור
רוז ביירן
מוזיקה ג'וסף בישרה עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית
חברת הפקה בלאמהאוס הפקות
חברה מפיצה סרטי סוני
הקרנת בכורה 7 ביולי 2023
משך הקרנה 107 דק' עריכת הנתון בוויקינתונים
שפת הסרט אנגלית
סוגה סרט אימה, סרט בסוגת ספרות עלילה ספקולטיבית, סרט אימה על־טבעי עריכת הנתון בוויקינתונים
הכנסות 182.4 מיליון דולר
סרט קודם
www.insidious.movie
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

הרוע שבפנים: הדלת האדומהאנגלית: Insidious: The Red Door) הוא סרט אימה על-טבעי אמריקאי שיצא ב-7 ביולי 2023, בבימויו של פטריק וילסון מאת יוצר הסדרת סרטים לי ונל שביים את (הרוע שבפנים, הרוע שבפנים 2, הרוע שבפנים 3), הסרט הוא המשך ישיר לסרטים (הרוע שבפנים, הרוע שבפנים 2). הסרט הוא החמישי בסדרת סרטי הרוע שבפנים, אסטור ורוז ביירן חוזרים על תפקידיהם מהסרטים. היאם עבאס וגם סינקלייר דניאל מצטרפים לקאסט. לאחר יציאת הסרט "הרוע שפנים: המפתח האחרון" בלאמהאוס הפקות בחרה להפיק סרטים עתידיים, באוקטובר 2020 הודיעה בלאמהאוס שפטריק וילסון יביים את הסרט ויככב בו.

הרוע שבפנים: הדלת האדומה עלה לאקרנים בארצות הברית ב-7 ביולי 2023, ובישראל ב-6 ביולי 2023.

עלילת הסרט[עריכת קוד מקור | עריכה]

9 שנים לאחר שאחז בדיבוק, הורחק מהתודעה של ג'וש למברט את זיכרונותיו במימד הלימבו (The Further). הוא גרוש מאשתו, רנאי, ואמו, לוריין, הלכה בדרכה האחרונה. מערכת יחסיו עם בנו, דלטון, מתוחה, ומנסה לתקן זאת ביניהם, אך הסתכסו שוב בזמן שליווה אותו למכללה.

בשיעור האומנות הראשון שלו, דלטון מצייר דלת אדומה הפותחת ללימבו, ובינתיים, ג'וש רדוף על ידי רוחו של אדם, ומגלה שאביו נטש את משפחתו כשהיה צעיר. דלטון משתתף במסיבה עם שותפו לחדר, כריס, שם הוא רואה רוח רפאים של תלמיד שמקיאה ללא עצירה. לאחר שנכנס שוב בטעות ללימבו, כריס מראה לדלטון סרטון יוטיוב של ספקס וטאקר, שמסבירים כיצד פועלת מסע אסטראלי, מה שמוביל לקליפ של אליז ריינאייר שמסבירה מהו הלימבו. דלטון מנסה שוב את פעולת אסטראלי בזמן שכריס משגיחה על גופו, לאחר מכן כריס מותקפת על ידי ישות בלתי נראית והצרחות שלה מתריעות את דלטון, שממהר חזרה לגופו ורואה שזהו השד אדום-הפנים שעינה אותו בילדותו. לאחר שהוזהר על ידי כריס להפסיק להשתמש ביכולותיו, דלטון מקבל טלפון מאחיו, פוסטר, שמספר על חלום חוזר שהיה לו על ג'וש שמנסה להרוג אותם. זה מדרבן את זכרו של דלטון והוא מסיים את ציורו, שבו נראה את ג'וש האחוז בדיבוק מול הדלת האדומה. דלטון במצוקה נמשך ללימבו, וחוזר לרגע שבו ג'וש האחוז בדיבוק תקף אותם במרתף. הוא מתמודד עם ג'וש כשהוא מנסה להרוג את עצמו כצעיר, ובסופו של דבר מועבר חזרה למאורת השדים אדומי-הפנים.

כאשר דלטון לכוד במאורה, השד אחוז בגופו ומנסה להרוג את כריס אך נעצר כאשר ג'וש מצליח למצוא ולשחרר את דלטון. השד רודף אחריהם דרך הדלת האדומה וג'וש נשאר מאחור כדי לסגור אותה כדי שדלטון יהיה בטוח, דלטון חוזר לגופו ומצייר מעל הדלת האדומה שלו את הציור בצבע שחור, אשר בתורו אוטם את הדלת האמיתית ואת מימד הלימבו לצמיתות.

ג'וש פוגש את רוח אביו, שמנחה אותו בחזרה לעולם החי. כשחזר, ג'וש מסכים לאכול ארוחת ערב עם רנאי והילדים, ורומז על מפגש אפשרי. כשהוא עוזב, הוא פוגש ללא ידיעתו את רוחה של אליז, שאומרת לו שיש לו עתיד מזהיר לפניו. לאחר מכן, ג'וש נוסע למכללה של דלטון, שם אב ובנו מתפייסים כאשר דלטון מציג ציור של ג'וש נושא את דלטון הצעיר מהמקום בהיותם בורחים מהשדים.

שחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

בנוסף, היאם עבאס, סינקלייר דניאל, פיטר דאג'ר וג'רקז מקלנדון מופיעים בסרט בתפקידים לא ידועים.[2]

הפקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

סרט המשך נכנס לפיתוח, ג'ייסון בלום הצהיר כי בעקבות הצלחת סדרת הסרטים של הרוע שבפנים, הוכרז סרט חמישי בסדרה ב-29 באוקטובר 2020 אשר הוא המשך ישיר לסרט השני ("הרוע שבפנים 2").[5] פטריק וילסון ביים את הסרט מתוך תסריט שכתב סקוט טימס על פי סיפור הסרט של לי ונל. וילסון וטי חזרו לגלם את דמותם משני הסרטים הראשונים.[1]

המקור שם הסרט היה אמור להיות קרוי "Insidious: Fear the Dark" – ("הרוע שבפנים: פחד מהחושך"), אך שינו זאת ל"Insidious: The Red Door" – ("הרוע שבפנים: הדלת האדומה").

צילום[עריכת קוד מקור | עריכה]

בפברואר 2022, וילסון הצהיר שהצילומים החלו באביב באותה שנה. הצילום הראשי החל באוגוסט 2022, באותו הזמן הצטרפו השחקנים פיטר דאגר, ג'ארקס מקלנדון, סינקלייר דניאל, רוז בירן והיאם עבאס לצוות. ב־22 באוגוסט וילסון חשף זאת שהצילומים הסתיימו.[6]

הפצה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הרוע שבפנים: הדלת האדומה עלה לאקרנים ב-7 ביולי 2023.[7]

פרסים ומועמדויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

פרס קטגוריה תוצאה
פרס סאטורן[8] סרט האימה הטוב ביותר מועמדות

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]