התזמורת הסימפונית של מדיסון

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
התזמורת הסימפונית של מדיסון
Madison Symphony Orchestra
תאריך ייסוד 1925 עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
מיקום מדיסון, ויסקונסין
אולם קונצרטים אולם אוברטור במרכז אוברטור לאמנויות
מנצח ג'ון דה מיין עריכת הנתון בוויקינתונים
http://www.madisonsymphony.org/
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

התזמורת הסימפונית של מדיסוןאנגלית: Madison Symphony Orchestra) שוכנת דרך קבע במדיסון, ויסקונסין, ארצות הברית. מנצחה הוא ג'ון דה מיין, המכהן בתפקיד זה מאז שנת 1993. התזמורת נוסדה ב-1925 כהרכב קהילתי קטן והתפתחה לתזמורת בגודל מלא.

אולם אוברטור[עריכת קוד מקור | עריכה]

תזמורת מדיסון מופיעה באוברטור הול במדיסון, אחד משני תיאטראות במרכז אוברטור לאמנויות במדיסון, מתנה שהעניקו למדיסון פטרוניה מזה שנים של התזמורת, ג'רום פראוטצ'י ורעייתו. מתנת הזוג פראוטצ'י בולטת בייחודה כאחת הגדולות ביותר שניתנו אי-פעם לאמנויות הבמה מתורם יחיד בהיסטוריה האמריקאית,[1] יותר, למעשה, מכלל התקציב של "המענק הלאומי לאמנויות".[2] תרומתם נתנה השראה לגל של מתנות לאמנויות הבמה ברחבי ארצות הברית.

אוברטור הול מתואר כ"אחד האולמות המעולים ביותר מבחינה אקוסטית בארצות הברית" בפי אמנים אורחים, מנצחים ומופעי אורח כאחד; בין שאר מאפייניו הראויים לציון נהנה האולם מעוגב קונצרטים מפואר, שנבנה במיוחד בשביל מרכז אורבטור בידי בונה העוגבים יוהנס קלייס מבון, גרמניה. העוגב של קלייס, שמשקלו 20 טון, הוא החפץ הנייד הגדול ביותר מכל אולם תיאטרון אחר באמריקה, העוגב מורכב באופן שאפשר להזיזו לשם אחסונו ושינועו על מסילות רכבת. העוגב מעניק לתזמורת צליל מרהיב בעוצמתו ביצירות כגון "כה אמר זרתוסטרא" של ריכרד שטראוס או "סוויטת כוכבי הלכת" של גוסטב הולסט.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]