ואדים אננייב

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ואדים אננייב
Вадим Ананьев
לידה 21 במרץ 1959 (בן 65)
סמרה, ברה"מ עריכת הנתון בוויקינתונים
שם במה «Мистер Калинка» עריכת הנתון בוויקינתונים
מוקד פעילות ברית המועצות, רוסיה עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-1987 עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום לימודים האקדמיה הרוסית למוזיקה על שם גנסין עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה מוזיקה צבאית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוג קול טנור עריכת הנתון בוויקינתונים
שפה מועדפת רוסית עריכת הנתון בוויקינתונים
פרסים והוקרה
redarmychorus.ru
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

ואדים פטרוביץ' אננייב (נולד ב-21 במרץ 1959, קויבישב, רוסיה הסובייטית, ברית המועצות) הוא זמר סובייטי-רוסי, סולן מוביל של מקהלת של הצבא הרוסי על שם א' אלכסנדרוב. אמן העם של הפדרציה הרוסית (2005). בעל קול טנור לירי רך, מה שמאפשר לו במשך עשורים לבצע שירים כמו "קלינקה" ו-"קטיושה" באנסמבל של המקהלה.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בקונצרט המוקדש לציון 90 שנה לאנסמבל אלכסנדרוב. מוסקבה, בולשוי, 15 באוקטובר 2018

ואדים נולד ב-21 במרץ 1959 באזור קויבישב. אביו היה וטרינר כפרי, אמו הייתה טבחית. הוא סיים את לימודיו בהצטיינות בבית ספר למוזיקה בפסנתר. בשנים 1977 עד 1979 שירת בצבא הסובייטי בכוחות הטילים האסטרטגיים בבלארוס, במהלכו ניגן בלהקה צבאית.

לאחר שירותו בצבא סיים את לימודיו במחלקה לניצוח ומקהלה במכון התרבות הממלכתי של קאזאן ושירת כסולן בתיאטרון המוזיקלי של יושקר-אולה. בשנת 1984 הוא נכנס למחלקה הקולית של המכון הממלכתי למוזיקה ופדגוגיה על שם גנסין, תחת פרופסור קונסטנטין פאבלוביץ' ליסובסקי[1], שייעץ לו, בסתיו 1987 להשתתף באודישנים למקהלת הצבא האדום.

מאז 1999 הוא סולן מוביל של המקהלה. הוא השתתף בקונצרטים חגיגיים ויצא לסיבוב הופעות בערים הגדולות והקטנות ברוסיה, אירופה, אסיה ואמריקה לאורך כל שנות שירותו, תוך שהוא מופיע גם באזורי סכסוך ביוגוסלביה, צ'צ'ניה וסוריה. ברבים מכלי תקשורת מקומיים וזרים מכונה בשם "מר קלינקה" בשל היותו המבצע היחיד במקהלה של השיר הרוסי המפורסם.

בשנת 2004, ואדים ביצע את "קלינקה" ושירים מפורסמים אחרים עבור האפיפיור יוחנן פאולוס השני בקונצרט אקסקלוסיבי לכבוד יום השנה ה-26 לחייו בארמון האפוסטולי בוותיקן וזכה לשבחים רבים על כישורי הביצוע שלו - הוא זכה במדליית כסף של המועצה הפונטיפית[2][3]. בהזמנת יו"ר המועצה הפונטיפית לתרבות, הקרדינל ג'אנפרנקו רבאזי, ואדים אנאנייב השתתף בישיבה שנערכ עם האפיפיור בנדיקטוס השישה עשר עם אמנים בקפלה הסיסטינית ב-21 בנובמבר 2009. בפגישה השתתפו 250 אמנים, פסלים, אדריכלים, סופרים, מוזיקאים, זמרים, במאי תיאטרון וקולנוע מרחבי העולם.

ב-25 בדצמבר 2016, בשל לידתו בנו, אנאנייב לא טס עם ההרכב להופעה בבסיס האוויר חמיימים להופיע בסוריה. באותו יום המטוס התרסק ורוב הרכב אנסמבל אלכסנדרוב מתו[4] .

משפחתו[עריכת קוד מקור | עריכה]

נשוי ואב לארבעה ילדים (שלושה בנים ובת). הוא גר במוסקבה עם משפחתו.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא ואדים אננייב בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]