ויקיפדיה:הטילדה הרביעית/36

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ביטאונה של קהילת ויקיפדיה העברית
חתמו מינוי לעיתון
מספר גיליון: 36
תאריך הוצאה:30 באפריל 2022
עורך:המקיסט
כותבים: קוונטום דוץ, Saifunny, רויטל פולג- מנכ"לית ויקמדיה ישראל, HaShumai
עזרה מיוחדת: Yoavd
למשוב, הערות ותיקונים, גשו לדף השיחה של הגיליון.
יש לכם רעיונות לכתבות לגיליון הבא של הטילדה הרביעית? ספרו לנו עליהם בדף האדום.

דבר העורך

מאת המקיסט

לוגו לטילדה הרביעית שנוצר הודות לאדיבותו הרבה של קובץ על יד
הפתעה!

מאז הגיליון הקודם שיצא לי להוציא לא חשבתי שאוציא עוד גיליון של הטילדה בשנים הקרובות, אבל שמח לראות שיוצא לי. מאז יציאת הגיליון הקודם בתחילת השנה שעברה היה אמור לצאת גיליון בעריכת Saifunny וקוונטום דוץ, אך באדיבותם הרבה ניתנה לי האפשרות להוציא את הגיליון שלפניכם, ואני מודה להם על כך, כמו גם לכל מי שלקח/ה חלק בהכנת גיליון זה.

אני אמנם פעיל הרבה פחות בוויקיפדיה מזה תקופה בגלל עומס בחיים שמחוץ לוויקיפדיה, אבל בכל מקרה תמיד חשוב למצוא קצת זמן לתחביבים ולפנאי, משהו שכל אחד/ת מהעורכים כאן חווה, ומצליח/ה לשלב תרומה בוויקיפדיה לצד השגרה, שלה קצב ודרישות משלה. חשוב להגיד שהדבר לא מובן מאליו כלל וכלל ואומר רבות על המאמצים הרבים שכל אחד ואחת מכם משקיע/ה על מנת לקדם את הפלטפורמה החשובה הזו, וכמה זה חשוב בעיניכם.

לאחרונה, בעיקר דרך עריכת הגיליון הזה, למדתי שיעור חשוב על שילוב חיים מקצועיים עמוסים יחד עם תחביבים וחיי פנאי, ולרשותכם התוצר. תהנו!

לכבוד הגעתה של ויקיפדיה למעל 300,000 ערכים

מאת HaShumai
גיאורגוס התעורר שטוף זעה. מאז עזב את עיר המדינה בה חי כל חייו, כדי להגן על הגבול מפני הפרסים, רדפו אותו בחלומותיו סיוטים על צבא בני האלמוות האגדי שמגיע להורגו. כאשר חבריו למחנה היו נוהגים להתרברב ולהתגרות אחד בשני, היו לעיתים מספרים אגדות מפחידות על יחידת העילית של הצבא הפרסי, בה תמיד היו 10,000 חיילים, וגם כאשר אחד מהם מת, הוחלף מיד על ידי החייל הטוב ביותר בנמצא. גיאורגוס וחבריו היו מתפארים איך היו מנצחים את כל ה-10,000 לבדם, אולם עמוק בתוך תוכו חשש גיאורגוס הצעיר, שמעולם עוד לא הספיק להיות בקרב של ממש.

לפתע זינק גיאורגוס ממיטתו. האם הקולות ששמע עדיין היו חלק מתעתועי החלום, או שמא מין המציאות? הוא שמע קולות ריצה, קריאות בהולות. הוא מיהר לעבר הקולות ולא היה אפשר לטעות בכיוונן - אלו היו הרצים שצפו על הדרך כדי להזהיר את המחנה מפני חיילים קרבים.

"הם באים!", צעק אחד הרצים, "הם באים!"

"מי בא??", גיאורגוס הבחין שהוא הקרוב ביותר אל הרצים ומיהר אליהם בקריאות. "מי בא, ה-10,000??"

"ה-10,000?!", גיחך הרץ, פרצופו הלום מהתנשפויות. "ה-300,000! ה-300,000 באים!"

"300,000??", אזל הצבע מפניו של גיאורגוס. "ישמור אותנו ארס - לעולם לא נוכל לנצח 300,000 חיילים!"

"חיילים?!", גיחוכו של הרץ כבר הפך לצחקוק עצבני. "להפך - יש תקווה - אנחנו מגיעים ל-300,000 ערכים בוויקיפדיה!"

"ב... מה?"

גיאורגוס התעורר שטוף זיעה. מאז שחלה בקדחת ופונה מהמחנה הסיוטים שלו הלכו והפכו למוזרים יותר ויותר, אבל זה כבר היה השיא.

~ ~ ~ ~

מזל טוב לוויקיפדיה העברית לרגל הגעתה ל-300,000 ערכים.

מאחלים, איש השום, גיאורגוס והרץ

  • נכתב בפברואר 2021


חידת שחמט

מאת Yoavd

תור הלבן לשחק. השחור מאיים מט במסע הבא למשל מה-ז2 או צא1 או מהו1. מה הייתם מציעים לשחקן הלבן לעשות? המשחק הוא משנת 2016 בין רבי-האמנים מגנוס קרלסן מנורווגיה האלוף המכהן לבין הטוען לכתר דאז סרגיי קריאקין מרוסיה.



עדכונים

~ ב-23 ביולי יצויין יום ההולדת לויקיפדיה העברית, שתחגוג 19 קייצים.

~חילופי בירוקרטים: מאז הגיליון הקודם Eldad וערן סיימו את תפקידם כבירוקרטים, ובמקומם מונו Dovno וגארפילד.

~מפעילי מערכת: מאז הגיליון הקודם נבחרו חמישה משתמשים חדשים למפעילי מערכת בפעם הראשונה: דגש, HaShumai, העיתונאי המנטר, Barak a, GHA. שבעה מפעילי מערכת נבחרו לתפקיד פעם נוספת: אופק כחול, Corvus, היידן, ערן, דולב, Matanya, DGtal.

שילוב גמלאים בוויקיפדיה: לפתוח אוצרות בלומים של ידע

מאת Saifunny וקוונטום דוץ
קורס הגמלאים של ויקיפדיה הוא פרי יוזמה של עמותת ויקימדיה ישראל, המוציאה והמביאה של פעילויות החינוך וההתנדבות הקשורות לוויקיפדיה העברית ולמיזמי האחות שלה. מאז החלה הפעלת הקורס לפני כחמש שנים, עברו בו מאות משתתפים בני הגיל השלישי. אלה כתבו והרחיבו אלפים רבים של ערכים לרווחת הכלל. באחרונה הסתיים המחזור ה-25 של הקורס, ובו כ-15 משתתפים. מדהים לראות את המגוון האנושי שהגיע להשתתף – בין המשתתפים ניתן היה למצוא שחמטאי בכיר, רב ורבה רפורמיים, פרופסור לביולוגיה, בכיר במערכת הביטחון, דיאטנית, תרפיסטית באמנות, מומחה לטכנולוגיות רפואיות ועוד ועוד. כולם הגיעו מתוך רצון לתרום ולחלוק ידע שנצבר במשך עשרות שנים בשלל תחומי עשייה מרתקים. את הקורס מוביל מזה כשנה מר גיל כהן-גל (משתמש:Gillco-WMIL), מנחה קבוצות ויזם חברתי, ויחד עמו צוות ההדרכה המסור: Yoavd, Amikamraz, קוונטום דוץ ו-Saifunny.

לקריאת המשך הכתבה לחצו כאן

מעניין אתכם להשתתף בקורס הגמלאים כלומדים או כחונכים? אתם מכירים גמלאים שהקורס "תפור עליהם"? מוזמנים לפנות במייל לכתובת office-at-wikimedia.org.il

למידע כללי על הקורס לחצו כאן

מפגש החורף 2022

מאת רויטל פולג, מנכ"לית ויקימדיה ישראל
יום ההולדת ה- 21 של ויקיפדיה נחגג גם השנה באמצעות הזום, בשל מגיפת האומיקרון שהייתה בשיאה באותה התקופה. למרות זאת, לא נתנו לכך כדי לפגום בשמחת המפגש והחברותא הקהילתית.

ב- 23 בינואר התכנסו על פני המסך כ- 85 חברות וחברי קהילה, צעירים ומבוגרים, עורכים ועורכות ותיקים וכאלו שזה מקרוב הצטרפו לקהילה, מכל קצוות הארץ, למפגש שאורגן על ידי עמותת ויקימדיה ישראל בשיתוף עם מספר בלתי מבוטל של מתנדבות ומתנדבים. אנו, בעמותה, מייחסים חשיבות רבה למפגש זה, המתרחש פעמיים בשנה (בינואר - לרגל חגה של ויקיפדיה העולמית, וביולי - לרגל החג שהוא הכי שלנו – חג ויקיפדיה העברית). זוהי הזדמנות עבורנו לפגוש חברי וחברות קהילה, להדק קשרים קיימים ולייצר חדשים, להנות מזמן איכות משותף ומגוון, ומהאינטראקציה הנעימה והבין אישית, שבאופן טבעי פחות מתקיימת במרחבי ויקיפדיה בימים רגילים.

התכנית השנה התארגנה רובה ככולה סביב פעילות המתנדבות והמתנדבים וזו הזדמנות לשוב ולהודות לכל אחד ואחת מהם על ההיענות המדהימה לקריאתנו לכל משימה שנדרשנו לה, גדולה כקטנה, ולזמן הרב שהוקדש לכך, כל אחד ואחת כמידת יכולתו: החל מהנחיית האירוע עצמו ופיתוח שעשועונים ייעודיים שהתמקדו בתכני הוויקיפדיה (אלא מה?), המשך בהרצאות בזק מרתקות, שעוררו עניין רב ובקשה להמשך בהזדמנות אחרת (וזה יקרה), הובלת חדרי שיח בהם דנו בקבוצות קטנות ואינטימיות יותר בשאלות הקשורות לקהילה ולוויקיפדיה, ועוד. לנו, כעמותה, זו הייתה גם הזדמנות לשתף אתכם, ולו בקצרה, בעיקרי פעילותנו השוטפת, והמשימות עליהן אנו שוקדים ביום יום.

ימי ההולדת הללו מהווים עוגני קשר ומפגש לכולנו. מעבר לכך, ולאורך השנה, מתקיימות פעילויות נוספות, פרי יוזמת העמותה או שיתופי פעולה המתרקמים יחד עם גופים נוספים או עם מתנדבים מקרב הקהילה, בין אם מדובר בהרצאות בנושאים נבחרים, תחרויות כתיבת ערכים ועוד, אותם אנו מביאים לידיעתכם בכיכר העיר. השתתפותכם חשובה לנו, ובהתאם, אנו מקווים להרחיב ולגוון את סל הפעילויות הללו ונשמח לראות יותר ויותר חברי וחברות קהילה מצטרפים ופעילים בעשייה זאת, כל אחד ואחת בפעילות הקרובה לליבו וליבה. להשתמע!


תמונות חדשות

מאת המקיסט

ישנן 6 תמונות בגלריה. ניתן להקיש על תמונה להגדלתה