ויקיפדיה:רשימת ערכים במחלוקת/:ועדת שמגר

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

דף זה הוא דף ארכיון של דיון או הצבעה שהסתיימו. את המשך הדיון יש לקיים בדף השיחה של הערך או הנושא הנידון. אין לערוך דף זה.

לראש הדף
לתחתית הדף

<:ועדת שמגר

  • תאריך תחילת ההצבעה: 00:55, 23 במרץ 2024 (IST)
  • תאריך סיום ההצבעה: 00:54, 30 במרץ 2024 (IST)

מוצע לשנות את שמות הערכים הבאים כדלהלן:

  1. ועדת שמגר (רצח רבין) -> ועדת החקירה לעניין רצח ראש הממשלה מר יצחק רבין ז"ל (אסמכתא)
  2. ועדת שמגר (טבח מערת המכפלה) -> ועדת החקירה לעניין הטבח במערת המכפלה בחברון (אסמכתא)
  3. ועדת שמגר (חיל הים) -> ועדת החקירה בעניין ההשלכות של פעילות צבאית בנחל הקישון ומימי הסביבה על בריאותם של חיילי צה"ל שהופעלו במקום (אסמכתא)
  4. ועדת שמגר (היועץ המשפטי לממשלה) --> הוועדה הציבורית לבחינת דרכי המינוי של היועץ המשפטי לממשלה ונושאים הקשורים לכהונתו (אסמכתא)
  5. ועדת שמגר (פדיון שבויים ונעדרים) --> הוועדה לקביעת עקרונות לניהול משא ומתן לפדיון שבויים (אסמכתא).
  • שם הפירושונים ועדת שמגר יישאר כפי שהוא, וכל הדפים ישארו כהפניות.

דיונים קודמים[עריכת קוד מקור]

המשך הדיון[עריכת קוד מקור]

עמדת צד א' - שמות הערכים יהיו השמות הרשמיים במלואם[עריכת קוד מקור]

כאשר ישנן 5 ועדות שמגר. לא ניתן לטעון כי חמישתן מכונות כך.
ולפיכך עלינו להיצמד לשם הרשמי. בברכה, לבלוב📜בתגובתך, נא תייגני • ט' באדר ב' ה'תשפ"ד 14:07, 19 במרץ 2024 (IST)

לא רואה סיבה הגיונית למה לא לקרוא לערך בשם הרשמי בכל מקרה ולכל היותר להפנות מהכינוי העממי. RimonLVשיחה 19:36, 22 במרץ 2024 (IST)

עמדת צד ב' - שמות הערכים יהיו "ועדת שמגר (נושא הוועדה)"[עריכת קוד מקור]

ברוב המקרים הוועדות מוכרת לציבור הרחב בעיקר בשם השופט ופחות בשמן הרשמי, בפרט בחלק מהמקרים כשהשם הרשמי יחסית מסורבל, כפי שיעידו רוב הערכים בקטגוריה:ישראל: ועדות ציבוריות והקטגוריות הבנות שלה. אם שופט כמו שמגר עמד בראש בכמה ועדות - הפתרון של הסוגריים עדיף על פני שימוש בשם הרשמי. Mbkv717שיחה • ט' באדר ב' ה'תשפ"ד • 16:18, 19 במרץ 2024 (IST)

Mbkv717, ראשית, ההצבעה הנוכחית איננה על רוב המקרים, אלא אך ורק על שמות 5 הערכים שלפנינו. שנית, עבור כל אחד מ-5 הערכים - אני בספק רב אם הן מוכרות לציבור הרחב בכלל, ללא קשר לשם הרשמי או לשם הלא רשמי. יוניון ג'קשיחה 22:05, 19 במרץ 2024 (IST)
יוניון ג'ק, כמו שאמרתי - אני לא חושב שהפעלתנות של שמגר צריכה להיות סיבה לחריגה פרטנית במקרים שלו. גם אם בוחנים כל אחד מהמקרים לגופו במבחן גוגל, יש לרוב מיעוט תוצאות בכל מקרה אבל עדיין יתרון לוועדת שמגר בהפרשים ניכרים. למשל 56 תוצאות לשם הרשמי של מקרה הקישון לעומת יותר מ-300 תוצאות ל"ועדת שמגר" + "קישון", והפרשים בסדרי גודל דומים במקרים האחרים. Mbkv717שיחה • ט' באדר ב' ה'תשפ"ד • 22:13, 19 במרץ 2024 (IST)
אני מסכים שייתכן כי בעת כהונת הוועדה וסמוך לאחר מסקנותיה, כל אחת מן הועדות נקראה בשם "ועדת שמגר". אך כעת, בחלוף שנים רוב הציבור לא זוכר מי עמד בראש איזו ועדה, אלא (אם בכלל כאמור לעיל...) מחפש את נשוא הוועדה ולא את הפרסנוליזציה... בברכה, לבלוב📜בתגובתך, נא תייגני • י' באדר ב' ה'תשפ"ד 23:17, 19 במרץ 2024 (IST)
אם נסתכל על כמה מוועדות החקירה המפורסמות ביותר בישראל, ברור שגם כיום יחפשו את ועדת אגרנט, ועדת וינוגרד וועדת אור תחת השם המקוצר ולא תחת השם הרשמי, אפילו שבאגרנט עברנו כבר יובל ומעטים יודעים מי היה אגרנט עצמו ומה היה תפקידו. באופן אישי שמעתי על ועדת שמגר של פדיון השבויים תחת השם המקוצר, ואם הייתי רוצה למצוא מידע עליה כנראה הייתי מחפש בשם הזה. Mbkv717שיחה • י' באדר ב' ה'תשפ"ד • 02:30, 20 במרץ 2024 (IST)
לגבי:
  • אגרנט אני מסכים.
  • טירקל היה 2 ועדות (המלחמה; המרמרה) שתיהם ידועות מאוד.
בברכה, לבלוב📜בתגובתך, נא תייגני • י' באדר ב' ה'תשפ"ד 11:55, 20 במרץ 2024 (IST)
לבלוב: ועדת טירקל (המשט לעזה) היא כרגע הפניה כי אין ערך נפרד לוועדה, אם היה ערך כזה לדעתי היה צריך להיקרא כמו ההפניה; הוועדה המייעצת למינוי בכירים בשירות המדינה אמנם הייתה עם טירקל בשלב מסוים וארוך יחסית (ואכן היא מוזכרת בפירושונים ועדת טירקל), אבל היא ועדה קבועה ללא תאריך סיום שכבר עמדו בראשה ארבעה שופטים בדימוס, ובחלוף הזמן השם הרשמי (והלא מאוד מסורבל שלה) גובר על פני כל אחד מהכינויים הזמניים כמו ועדת טירקל, ועדת בך וכו'. למשל גם במקרה של ועדת החקירה הממלכתית לחקר אסון הר מירון שהחליפה ראש בנסיבות מצערות ואין כינוי אחר שתפס שם אני לא חושב שעדיף להתעקש על צורה כמו "ועדת נאור-ברלינר" על פני השם הנוכחי. Mbkv717שיחה • י' באדר ב' ה'תשפ"ד • 12:55, 20 במרץ 2024 (IST)
כמו שהגבת:
לכל ועדה נתונים אחרים ולכן הדיון הנוכחי הוא רק על ועדות שמגר לגביהם התקיים הדיון המקדים.
ולכן להכניס לדיון את טירקל או אגרנט זה לא נכון. בברכה, לבלוב📜בתגובתך, נא תייגני • י' באדר ב' ה'תשפ"ד 13:32, 20 במרץ 2024 (IST)
כמו שאמרתי - הטיעון שיש כמה ועדות שמגר ולכן חייבים להשתמש בשם הרשמי לא רלוונטי לטעמי. Mbkv717שיחה • י' באדר ב' ה'תשפ"ד • 13:36, 20 במרץ 2024 (IST)
יראה הציבור וישפוט בברכה, לבלוב📜בתגובתך, נא תייגני • י' באדר ב' ה'תשפ"ד 13:59, 20 במרץ 2024 (IST)

עמדת צד ג' - מתן שמות שיתחילו עם "ועדת שמגר ל..."[עריכת קוד מקור]

נראה לי שהוצגו פה שני קצוות, שאפשר לגשר בינהם, וליצור משניהם משהו יותר טוב.
צד אחד רוצא להמשיך לקרוא לכל הערכים "ועדת שמגר", וכמו כשיש כמה ערכים עם אותו שם, לשים סוגריים עם כיתוב מינימלי שיבדיל בינהם.
צד שני רוצה להצמד לשם הרשמי, והלפעמים אכני, של הוועדות השונות, בלי שהשם שמגר יופיע בהם. מה שאני מציע זה שמות שכולם יתחילו ב"ועדת שמגר", וימשיכו בחלקים העיקריים מתוך השם הרשמי. למשל:

  • ועדת שמגר (רצח רבין) / ועדת החקירה לעניין רצח ראש הממשלה מר יצחק רבין ז"ל -> ועדת שמגר לחקירת רצח רבין
  • ועדת שמגר (טבח מערת המכפלה) / ועדת החקירה לעניין הטבח במערת המכפלה בחברון - > ועדת שמגר לחקירת טבח מערת המכפלה
  • ועדת שמגר (חיל הים) / ועדת החקירה בעניין ההשלכות של פעילות צבאית בנחל הקישון ומימי הסביבה על בריאותם של חיילי צה"ל שהופעלו במקום -> ועדת שמגר לחקירת פרשת הקישון
  • ועדת שמגר (היועץ המשפטי לממשלה) / הוועדה הציבורית לבחינת דרכי המינוי של היועץ המשפטי לממשלה ונושאים הקשורים לכה - > ועדת שמגר לבחינת דרכי המינוי של היועץ המשפטי לממשלה
  • ועדת שמגר (פדיון שבויים ונעדרים) / הוועדה לקביעת עקרונות לניהול משא ומתן לפדיון שבויים -> ועדת שמגר לקביעת עקרונות לניהול משא ומתן לפדיון שבויים

לא חייבים להתחייב על הניסוח המדוייק של השם, אבל אני מציע לקבל את הפורמט.

לבלוב, Mbkv717 - מה דעתכם? emanשיחה 00:55, 20 במרץ 2024 (IST)

אם תעמוד מאחורי האפשרות הזו אבחר אותה כאפשרות במיקום השני בשולצה, אבל לדעתי האישית איני חושב שהיא עדיפה על פני שיטת הסוגריים. Mbkv717שיחה • י' באדר ב' ה'תשפ"ד • 02:33, 20 במרץ 2024 (IST)
eman האם תוכל להציג מקום אחד שבו נעשה שימוש בפורמט הזה, דהיינו שמות נרדפים בשם הערך? בברכה, לבלוב📜בתגובתך, נא תייגני • י' באדר ב' ה'תשפ"ד 08:11, 20 במרץ 2024 (IST)
@לבלוב - למה אתה מתכוון ב"שמות נרדפים"? לא בשם הרשמי של הוועדה? האמת שבכל פעם שאנחנו קוראים לוועדה למשל ועדת אור, זה לא השם הרשמי.
אבל אין שום חובה להשתמש דווקא בשם רשמי. למעשה הרבה פעמים אנחנו לא עושים את זה. כולל בשמות של אנשים. emanשיחה 16:10, 20 במרץ 2024 (IST)

אני אוסיף משוה לגבי השימוש בסוגריים. יש מקרים שבהם אין שום ברירה אחרת. שאי אפשר להרחיב את שם הערך באופן "אורגני". למשל כשיש כמה אנשים עם אוו שם. אז הפתרון הכי טוב הוא לשים סוגרים. אבל אם אנחנו יכולים לתת שם קצת יורת מורחב, זה נראה לי עידף על שימוש בסוגריים. emanשיחה 16:12, 20 במרץ 2024 (IST)

הבעיה היא שאתה ממציא פה שמות. תחפש בגוגל ולא תמצא מופע אחד ל-"ועדת שמגר לחקירת פרשת הקישון" או ל-"ועדת שמגר לחקירת טבח מערת המכפלה". יורי - שיחה 23:18, 23 במרץ 2024 (IST)
יש לי חדשות בשבילך: אנחנו כל הזמן ממציאים שמות! שמות ערכים (כולם ערכים מומלצים) כמו "גורדי שחקים מוקדמים", חלוקה מנהלית של האימפריה העות'מאנית, מדיניות הפנים של ממשל ג'ורג' ווקר בוש, נגמ"שים כבדים בצה"ל, פרשת הרצח בחולות תל נוף, הם לא שמות שהמצאנו?
כשיש שמות של אנשים, מקומות או יצירות אומנות, ברור שבאופן אוטומטי אלו יהיו שמות הערכים. ואם יש כמה שמות זהים, נוסיף סוגריים.
אבל הרבה פעמים אין לנו ברירה, אלא להמציא שמות. לפעמים מהתחלה, ולפעמים רק איזו תוספת. או קיצור.
רצוי לתת עדיפות לשמות רשמיים, אבל כשהם מאוד מסורבלים אנחנו לא עושים את זה (אפילו בשמות בני אדם). ובמקרה שלפננו, לפחות חלק מהשמות הרשמיים מסורבלים ולא מוכרים
רצוי לתת עדיפות לשמות מוכרים, אבל במקרה הזה זה לא עוזר לנו, בגלל ריבוי ועדות שמגר.
רצוי לתת שמות יחסית קצרים. אבל צריך להזהר לא לקצר יותר מידי.
ולגבי השימוש בסוגרים - גם זו המצאת שם על ידינו! כאמור, יש מקרים שבהם אין ברירה (למשל כשיש אנשים עם אותו שם). אבל לטעמי, במקרים כמו שלפננו, עדיף שיהיה שם קצת מומצא, אבל שמובן ושנשמע כמו שם, מאשר לדבוק בכל מחיר בקדושת הסוגריים. emanשיחה 13:21, 24 במרץ 2024 (IST)
לא השתכנעתי. המקרה הנ"ל לא דומה לדעתי לדוגמאות שנתת, ואפילו אם כן, אני חושב שצריך להמעיט כמה שיותר בלהמציא שמות אלא אם ממש אין ברירה, וכאן לדעתי יש ברירות אחרות.
במקרה הנ"ל אני מעדיף או ועדת שמגר שהוא שם מקובל שנעשה בו שימוש תוך הבהרה בסוגריים את נושא הועדה כמקובל בויקיפדיה או (בעדיפות יותר נמוכה) בשם המלא הרשמי. כשאפשר לקצר מקצרים, כמו למשל במקרה של פבלו פיקסו. איפה שלא ניתן לקצר (כי אף קיצור לא השתרש או מסיבה אחרת) אז אין מקום לקצר. יורי - שיחה 13:39, 24 במרץ 2024 (IST)

בלי כל עמדה, כי כל ההצבעה הזאת נראית לי מיותרת[עריכת קוד מקור]

אבל שם ערך ועדת החקירה לעניין רצח ראש הממשלה מר יצחק רבין ז"ל עם המילה ז"ל? זה בניגוד לכללים בוויקיפדיה. יש בוטים שמסירים את המילה ז"ל מערכים, וכאן מציעים שם ערך עם המילה ז"ל. חנה Hanayשיחה זוכרת את ה-7/10/2023 ואת החטופים לעזה בכל רגע 21:46, 24 במרץ 2024 (IST)

אשמח אם תקשרי לבוט כזה כדי שאבקש לנטרל אותו. "ועדת החקירה לעניין רצח ראש הממשלה מר יצחק רבין ז"ל" זה השם הרשמי של הועדה (כולל הז"ל). להסיר את הז"ל משמעותו לשבש את השם הרשמי. יורי - שיחה 21:50, 24 במרץ 2024 (IST)
1. זה קיים בצ'קטי אבל לא מחליף באופן אוטמטי אלא נתון לשיקול דעת.
2. זה השם הרשמי שהמדינה בחרה. מה לעשות? בברכה, לבלוב📜בתגובתך, נא תייגני • ט"ו באדר ב' ה'תשפ"ד 13:01, 25 במרץ 2024 (IST)

על פי מדיניות ההצבעה, רשאים להצביע משתמשים שנרשמו לפחות 30 ימים לפני פתיחת ההצבעה, ביצעו לפחות 100 עריכות במרחב הראשי או במרחבים המשיקים לו במהלך 90 הימים שקדמו לתחילת ההצבעה (כלומר עריכות דפי שיחה, דפי מדיניות וכדומה אינן נספרות) ואינם עורכים בתשלום.

לפי מדיניות הצבעת מחלוקת, אין להצביע לפני פתיחת ההצבעה ואין לפתוח את ההצבעה עד אשר חלפו 72 שעות מהצגת טיעוני הצדדים. בהתאם להוראות בדבר מלחמת עריכה אין להוסיף או לגרוע מאפשרויות ההצבעה שסוכמו על ידי הצדדים ללא הסכמתם, אלא אם כן הבורר אישר את השינוי.

שיטת ההצבעה[עריכת קוד מקור]

יש לדרג את כל האפשרויות העומדות להצבעה. אפשרויות שתתעלמו מהן ייחשבו לאחרונות בתור. הדירוג יכול להיות חלקי, ואסור לו לכלול סתירות פנימיות.

את ההעדפות אפשר לנסח באופן מילולי, למשל "אפשרות א', ואם לא אז ב' או ג', ואם לא אז ד'". אפשר גם להשתמש בקיצורים המקובלים:

  • ד – העדפת אפשרות ד' על פני כל אפשרות אחרת.
  • בגא - העדפת אפשרות ב', ואם לא אז ג' ואם לא אז א' ואם לא אז כל אפשרות אחרת.
  • ב(גא) - העדפת אפשרות ב' כאפשרות ראשונה ולאחר מכן א' או ג' ללא העדפה ביניהן ואותן על פני כל אפשרות אחרת.
  • גד(אב) – העדפת האפשרויות ג' ו-ד' על פני אפשרויות א' ו-ב', כשאפשרות ג' עדיפה על פני ד' ולאחריהן א' ו-ב' ללא ההעדפה ביניהן ואותן על פני כל אפשרות אחרת.
  • (דה)(אבג) – העדפת אפשרויות ד' או ה' (ללא העדפה ביניהן) על פני אפשרויות א', ב' או ג' (ללא העדפה ביניהן) ואותן על פני כל אפשרות אחרת.

הקולות ישוקללו לפי שיטת שולצה למציאת זוכה יחיד.

אפשרויות ההצבעה[עריכת קוד מקור]

  • אפשרות א' – שמות הערכים יהיו השמות הרשמיים במלואם
  • אפשרות ב' – שמות הערכים יהיו "ועדת שמגר (נושא הוועדה)"
  • אפשרות ג' – מתן שמות שיתחילו עם "ועדת שמגר ל..."

ההצבעה[עריכת קוד מקור]

  1. בגא. Mbkv717שיחה • י"ג באדר ב' ה'תשפ"ד • 22:29, 23 במרץ 2024 (IST)
  2. בגא. איילשיחה 22:48, 23 במרץ 2024 (IST)
  3. ב. Eladtiשיחה 22:49, 23 במרץ 2024 (IST)
  4. באג. יורי - שיחה 23:19, 23 במרץ 2024 (IST)
  5. א. יוניון ג'קשיחה 01:23, 24 במרץ 2024 (IST)
  6. אגב. ALPRשיחה 07:48, 24 במרץ 2024 (IST)
  7. בגא. MakingItSimpleשיחה 08:14, 24 במרץ 2024 (IST)
  8. בגא.Sofiblumשיחה 11:36, 24 במרץ 2024 (IST)
  9. ג emanשיחה 13:21, 24 במרץ 2024 (IST)
  10. גב. Danny Gershoniשיחה 14:21, 24 במרץ 2024 (IST)
  11. בגא ‏ - - Crocodile2020‏ • שיחה 18:50, 24 במרץ 2024 (IST)
  12. בג Rosielevשיחה 19:38, 24 במרץ 2024 (IST)
  13. אבג RimonLVשיחה 21:31, 24 במרץ 2024 (IST)
  14. בגא - להשאיר כמו שזה עכשיו Hila Livneשיחה 21:44, 24 במרץ 2024 (IST)
  15. בגא NilsHolgersson2שיחה 21:57, 24 במרץ 2024 (IST)
  16. גא הצעת הביניים של Eman יוצרת שמות קריאים וקצרים, שניתן לשלב בקלות בתוך טקס. השמות הרשמיים - גם רעיון מצויין. כרגיל, דפי ההפניות פותרים את בעיית ה"חיפשתי לפי השם שאני מכיר". בברכה, איתמראֶשפָּר - דברו אלי - איפה הייתי ומה עשיתי - "אין לי צורך בהיפותזה הזאת" - 05:58, 25 במרץ 2024 (IST)
  17. בגא.Elinaavig (שיחה | תרומות | מונה) לא חתם 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)
  18. אגב איש עיטי - הבה נשיחה 09:33, 25 במרץ 2024 (IST)
  19. בגא מטרונוםשיחה 10:46, 25 במרץ 2024 (IST)
  20. בגא בן-צורשיחה 11:35, 25 במרץ 2024 (IST)
  21. ב חושב שחושבשיחה 11:37, 25 במרץ 2024 (IST)
  22. בגא. לא הופתעתי לראות שיש מי שממשיכחם לבזבז את זמן הקהילה על דיוני סרק מיותרים ומגוכחים, במקום לעבוד על כתיבת ערכים חדשים ושיפור ערכים קיימים. מו סיזלאקהטברנהאין ניצחון בלי חזרה הביתה של החטופים והחטופות 🎗️ 11:42, 25 במרץ 2024 (IST)
    שוב אתה מפר את כה לעיני כל.
    אם היית קורא את דפי השיחה הרלוונטיים היית מבין, שלא ניתן לקבל הכרעה ללא הצבעה. בברכה, לבלוב📜בתגובתך, נא תייגני • ט"ו באדר ב' ה'תשפ"ד 12:57, 25 במרץ 2024 (IST)
  23. אגב בברכה, לבלוב📜בתגובתך, נא תייגני • ט"ו באדר ב' ה'תשפ"ד 12:58, 25 במרץ 2024 (IST)
  24. בגא עמישרשיחה 13:34, 25 במרץ 2024 (IST)
  25. גאב Toseftaשיחה 23:17, 25 במרץ 2024 (IST)
  26. בגא עידו כהן 🎗 דברו איתי 🎗 ט"ו באדר ב' ה'תשפ"ד 🎗 23:41, 25 במרץ 2024 (IST)
  27. אג Shmoranשיחה 10:59, 26 במרץ 2024 (IST)
  28. בגא גיל פרידמן - פיסיקאישיחה 11:16, 26 במרץ 2024 (IST)
  29. אבג ניבשיחה 11:49, 26 במרץ 2024 (IST)
  30. בא פיטר פן - שיחה 14:11, 26 במרץ 2024 (IST)
  31. (אבג), מחלוקת תפלה, מה שחשוב הוא ההפניות ושאף ועדה לא תושמט. ‏ La Nave🎗 14:23, 26 במרץ 2024 (IST)
  32. אגב מר נוסטלגיה🥇 14:37, 26 במרץ 2024 (IST).
  33. בגא HanochPשיחה 22:11, 26 במרץ 2024 (IST)
  34. בג Ldorfmanשיחה 01:49, 27 במרץ 2024 (IST)
  35. בגא יואב ר. - שיחה - 14:43, 28 במרץ 2024 (IST)
  36. בגא Lyra silvertoungeשיחה 16:50, 28 במרץ 2024 (IST)
  37. אבג אמיר מלכי-אורשיחה 17:33, 28 במרץ 2024 (IST)
  38. בגא אוצולשיחה 18:18, 28 במרץ 2024 (IST)
  39. א ידך-הגדושהשיחה 00:23, 29 במרץ 2024 (IST)
  40. בגא AMI LEERAMI LEERשיחה 07:36, 29 במרץ 2024 (IDT)
  41. באג Avronjשיחה 22:31, 29 במרץ 2024 (IDT)


דעתם של כותבים שאינם בעלי זכות הצבעה בעת הזאת[עריכת קוד מקור]

  1. בגא Riyo123שיחה 14:07, 27 במרץ 2024 (IST)

תוצאות ההצבעה[עריכת קוד מקור]

26 עורכים המהווים למעלה מ-50% מבין המצביעים. בעלי הדעה וזכות הצבעה תמכו באפשרות ב' כאפשרות ראשונה ולפיכך היא האפשרות הזוכה בברכה, לבלוב📜בתגובתך, נא תייגני • כ"א באדר ב' ה'תשפ"ד 00:35, 31 במרץ 2024 (IDT)