ויקיפדיה:רשימת ערכים במחלוקת/:ספרות ילדים ונוער בישראל

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

דף זה הוא דף ארכיון של דיון או הצבעה שהסתיימו. את המשך הדיון יש לקיים בדף השיחה של הערך או הנושא הנידון. אין לערוך דף זה.

לראש הדף
לתחתית הדף

<:ספרות ילדים ונוער בישראל

  • תאריך תחילת ההצבעה: ~~~~~
  • תאריך סיום ההצבעה: {{ס:#זמןמ:H:i, j xg Y|+6 days +23 hours +59 minutes}} (IDT)

הצעתי לפצל את הערך לשני ערכים נפרדים:

  1. ספרות ילדים
  2. ספרות נוער שהיא המקבילה ל Young adult fiction בויקיפדיה האנגלית, ערך שכיום לא נמצא בויקיפדיה העברית.

לטעמי במרבית המקרים ניתן לבצע הפרדה ברורה, הקטגוריה של (Young adult fiction) היא מגיל 12-18, ואילו הערך של ספרות ילדים הינה עד גיל 12.

ניתן לראות גם אם ההפרדה בספריות (מרבה להשאיל ספרים) בהם יש את הקטגוריה של יסודי, וחטיבה/תיכון (אני לא חושב שנכון לעשות תת קטגוריות ביניהם)

נכון שתמיד יהיו ספרים שעל קו התפר (הארי פוטר מתאים גם לכיתות ה-ו... מכיר זאת מביתי שלי) אבל לרוב ההפרדה ברורה מסדרות שונות שקראתי (דמדומים (רומן), משחקי הרעב, אגדה (ספר)) לגיל החטיבה. יש עוד מאפיינים בין ספרות נוער לספרות מבוגרים, לדוגמה התייחסות מבחינת תיאור אלימות, מין ועוד (כדוגמה, משחקי הרעב שהם סדרה דיסוטפית התאורים שם מאוד עדינים באם משווים לסדרת הספרים של משחקי הכס RonyH73 - שיחה 23:14, 24 באפריל 2019 (IDT)

RonyH73, ההצעה שלך לא ברורה, מאחר וכבר קיים כיום ערך בשם ספרות ילדים. אולי הכוונה היתה ששמות הערכים יהיו ספרות ילדים בישראל וספרות נוער בישראל? יוניון ג'ק - שיחה 22:35, 2 במאי 2019 (IDT)
מה גם שאינני מבין מה הטעם בהצבעה זו. כל מי שרוצה כיום לתרגם את הערך Young adult fiction לספרות נוער - יכול לעשות זאת גם ללא ההצבעה הזו. יוניון ג'ק - שיחה 22:58, 2 במאי 2019 (IDT)
יוניון ג'ק בהמשך להערה שלך חושב על הנושא בשנית, מחקתי בשלב זה את הפיצול RonyH73 - שיחה 18:01, 3 במאי 2019 (IDT)

דיונים קודמים[עריכת קוד מקור]

  • ראו דף שיחה עם נימוקים בעד ונגד

המשך הדיון[עריכת קוד מקור]

עמדת צד א' - לפצל את הערך ספרות ילדים ונוער בישראל לשני ערכים: ספרות ילדים וספרות נוער[עריכת קוד מקור]

אני מסכים עם נימוקי RonyH73 לעיל. אוסיף את הנימוקים שכתבתי בדף השיחה: אני סבור שיש הבחנה ברורה בין ספרות ילדים לספרות נוער. כאשר לוקחים ספר ליד ניתן לזהות זאת גם בלי להתעמק בתוכנו: ספר המיועד לילדים כתוב באותיות גדולות, מנוקד, עשיר בציורים (דוגמאות: מיץ פטל, האריה שאהב תות, תירס חם - איש לא יגיד שאלה ספרי נוער). ספר המיועד לנוער דומה בדרך כלל מבחינה חיצונית לספר המיועד לבוגרים (אם כי לפעמים הוא מנוקד), כלומר יש בו טקסט רב, בגודל אותיות שגרתי. המבדיל בין ספר לנוער לספר לבוגרים הוא תוכן הספר ולא צורתו (דוגמאות: סדרת הארי פוטר, מישהו לרוץ אתו). ספרי ז'ול ורן, ויקטור הוגו, צ'רלס דיקנס הותאמו לנוער, אך בוודאי אינם ספרי ילדים.
למרות שהגבולות מטושטשים לפעמים, ויש ילדים שקוראים ספרים שנועדו לנוער, כפי שנערים, ואפילו מבוגרים, מסוגלים ליהנות מספרי ילדים (מה קרה לקרוקודיל, למשל, גרם לי הנאה רבה כמבוגר), אני סבור שיש מקום להבחנה בין ספרי ילדים לספרי נוער (ובין אלה לספרים המיועדים לבוגרים). דוד שי - שיחה 18:06, 25 באפריל 2019 (IDT)

נשמע יותר כמו אבחנה בין ספרי פעוטות וספרי ילדים ונוער (הרי גם תלמידי יסודי קוראים ספרים כאלה, [אם ההורים לא קנו להם סמארטפון (:]). Ronam20 - שיחה 02:28, 28 באפריל 2019 (IDT)
ראה את ההבדל בערך הלועזי שציינתי, אין דיכוטומיה מושלמת, אבל בגדול קיימות שתי קטגוריות של עד 12 ו 12 עד 18. בברכה, רוניRonyH73 - שיחה 13:08, 28 באפריל 2019 (IDT)

עמדת צד ב' - לא לפצל את הערך ספרות ילדים ונוער בישראל[עריכת קוד מקור]

מתייג את כל המתנגדים שהתייחסו אריה ענבר, יעלי 1, הארי פוטר 73. RonyH73 (שיחה | תרומות | מונה) לא חתם 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)

אני מתייג את קובץ על יד, טוויג, אריה ענבר, Ijon, האלקושי, יעלי 1, Shaun The Sheep, yotamsvoray, Carpatianlynx, yinonk, קפקא, MoriCher, אליגטור, ויקי4800, Danny-w, סיון ל, PurpleBuffalo, IfatE, יעל, Yair BNבעלי הידע בספרות. יוניון ג'ק - שיחה 22:41, 2 במאי 2019 (IDT)

זכות הצבעה ישנה למשתמשים שנרשמו לפחות 30 ימים לפני פתיחת ההצבעה, ביצעו לפחות 100 עריכות במרחב הראשי או במרחבים המשיקים לו במהלך 90 הימים שקדמו לתחילת ההצבעה (כלומר עריכות דפי שיחה, דפי מדיניות וכדומה אינן נספרות) ואינם עורכים בתשלום.

אין להצביע לפני פתיחת ההצבעה ואין לפתוח את ההצבעה עד אשר חלפו 72 שעות מהצגת טיעוני הצדדים. בהתאם לוויקיפדיה:מלחמת עריכה אין להוסיף או לגרוע מאופציות ההצבעה שסוכמו על ידי הצדדים ללא הסכמתם, אלא אם כן הבורר אישר את השינוי.

אפשרות א' – לפצל את הערך ספרות ילדים ונוער בישראל לשני ערכים: ספרות ילדים וספרות נוער[עריכת קוד מקור]

אפשרות ב' – לא לפצל את הערך ספרות ילדים ונוער בישראל[עריכת קוד מקור]