זיו זק

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
זיו זק
לידה 1 בדצמבר 1988 (בן 35)
באר שבע
תקופת הפעילות מ-2012
מקום לימודים רימון בית ספר למוסיקה
שפה מועדפת עברית, אנגלית
כלי נגינה גיטרה חשמלית, קלידים
חברת תקליטים MishMash - מישמש
שיתופי פעולה בולטים אביגיל קובארי, ילד על הירח
בת זוג אנה לואיז קנון
מספר צאצאים 1
פרסים והוקרה פרס אקו"ם לעידוד היצירה
האתר הרשמי

זיו זק (נולד ב-1 בדצמבר 1988) הוא מוזיקאי, מעבד ומפיק מוזיקלי ישראלי.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

זק נולד בבאר שבע בשנת 1988 לטל ויעקב זק. הוא גדל במיתר. סיים את תיכון מקיף ז' בבאר שבע ושירת בחיל המודיעין. לאחר השחרור למד ב בית ספר למוזיקה רימון במגמת הפקה מוזיקלית.

קריירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

עוד לפני לימודיו ברימון הקים עם מאור אלוש את ההרכב ילד על הירח. בסוף שנת 2012 הוציא ההרכב אלבום בכורה הנושא את אותו שם, ובו ניגן זק על גיטרות וקלידים. שירי האלבום הושמעו בתחנות רדיו רבות וההרכב יצא לסיבוב הופעות בארץ.

בשנת 2014 הפיק את אלבומה של הזמרת-יוצרת אביגיל קובארי "דת, בת, אלוהים, אהבה". אתר וואלה! בחר באלבום לאחד מהאלבומים הטובים ביותר לשנת 2014. שנה לאחר מכן יצא אלבומם השני של ההרכב "ילד על הירח" בשם "כאן ועכשיו" אותו הפיק בשיתוף אלוש ולירן פרידמן. הסינגל "מנגינה מוכרת" הושמע בתחנות רדיו רבות ונכנס לפלייליסט של גלגלצ.[1]

בשנת 2016 הפיק את אלבומה השני של קובארי, "פיל שמן". השיר "פתרונות זמניים", שאותו הפיק נכנס לפלייליסט של גלגלצ והושמע בתחנות רדיו רבות, בהן כאן 88 וגלגלצ.

בשנת 2018 הפיק את אלבום הבכורה "זקנות מדברות על ספורט", של ליאור הולצר.[2] באותה שנה יצא אלבומה השלישי של קובארי "בת זקונים" שגם אותו הפיק מוזיקלית. האלבום זכה בפרס אקו"ם לעידוד היצירה.[3] מתוך האלבום נכנסו השירים "שתיים שתיים", "פסים צהובים" ו-"איילות" לפלייליסט של תחנות הרדיו כמו כאן 88, גלגלצ ועוד.

בשנת 2021 הפיק את אלבומה הרביעי של קובארי "אחת מתוך אחת".[4][5]

בין היתר הפיק לדוד לביא את הסינגל "היכון הכן מתגעגעים", שאותו ביצע עם קובארי. לבניה שאנני שהופיע בתוכנית דה וויס ישראל, הפיק זק כמה שירים.[6]

זק מלווה את קובארי בגיטרה ובקלידים במרבית מהופעותיה. כגיטריסט ניגן בכמה שירים מאלבומיה של רוני פרי "נראתה לאחרונה" ו-"מעברים חדים".

MishMash - מישמש[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 2018 הקים אולפן הקלטות ולייבל עצמאי "MishMash - מישמש", שמלווה אמנים משלב היצירה ועד שלב ההפצה המוזיקלית שהחברה אחראית עליו. על אמני הלייבל נמנים קובארי, מאור אלוש, רוני פרי, איתי כפיר ו-MARBL.

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

זק נשוי לאנה קנון, רקדנית בלט לשעבר בבלט הישראלי ולהם בת אחת. הם מתגוררים בתל אביב.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]