יאניס פולופולוס

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
יאניס פולופולוס
Γιάννης Πουλόπουλος
אין תמונה חופשית
אין תמונה חופשית
לידה 29 ביוני 1941
Mani Peninsula, יוון עריכת הנתון בוויקינתונים
פטירה 23 באוגוסט 2020 (בגיל 79)
University General Hospital Attikon, יוון עריכת הנתון בוויקינתונים
מוקד פעילות יוון עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה לאיקו עריכת הנתון בוויקינתונים
שפה מועדפת יוונית מודרנית עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת תקליטים קולומביה רקורדס עריכת הנתון בוויקינתונים
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

יאניס פולופולוסיוונית: Γιάννης Πουλόπουλος, ידוע גם בתור ג'ון פולופולוס; 29 ביוני 194123 באוגוסט 2020) היה זמר-יוצר יווני, שפעל ביוון במהלך שנות ה-60, ה-70 וה-80. מבחינת סך מכירות האלבומים, הוא הזמר היווני הרביעי הנמכר ביותר בכל הזמנים.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

פולופולוס נולד במאני, יוון. זמן קצר לאחר לידתו עברו הוריו, שמקורם במסיניאה, למחוז סנט אירותאוס שבפריסטרי, ליד אתונה. פולופולוס אהב לשיר מגיל צעיר. בעקבות חברים, הוא חיפש להתקבל ללא הצלחה לאודישן אצל קולומביה רקורדס, ובמקביל עבד כבנאי, שיחק כדורגל בסנט איירותיאוס וצייר ציורים בצבעי שמן.

פולופולוס התפרסם בסוף שנות ה-60 וה-70. הוא שיתף פעולה עם מלחינים וכותבים בולטים, כולל מאנוס לואיזוס, מימיס פלסאס, סטברוס קויומציס ולינה ניקולקופולו. פולופולוס הוציא מספר אלבומים מצליחים והופיע בקונצרטים הן ביוון והן בעולם.

אחד משיריו הידועים הוא "Mi Mou Thimonis Matia Mou" (אל תכעסי עליי, עיניים שלי), שיצא בשנת 1965, ונכתב והולחן על ידי סטאוורוס קויומדזיס (Σταύρος Κουγιουμτζής). מבין הביצועים הנוספים המוכרים לשיר זה מוכרים במיוחד הביצוע של יורגוס דאלארס משנת 1975 ושל הזמר הישראלי יהודה פוליקר באלבומו "עיניים שלי" משנת 1985, שגם נקרא על שם השיר.

פולופולוס נפטר בהיידרי, בגיל 79, בעקבות בעיות לב כרוניות.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]