להתראות כריסטופר רובין

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
להתראות כריסטופר רובין
Goodbye Christopher Robin
כרזת הסרט בעברית
כרזת הסרט בעברית
בימוי סיימון קרטיס עריכת הנתון בוויקינתונים
הופק בידי סטיב כריסטיאן
דמיאן ג'ונס
תסריט פרנק קוטרל-בויס
סיימון ווהן
עריכה ויקטוריה בוידל
שחקנים ראשיים דונל גליסון
מרגו רובי
קלי מקדונלד
מוזיקה קרטר בורוול[1]
צילום בן סמית'רד עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה הממלכה המאוחדת עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת הפקה DJ Films
Gasworks Media
חברה מפיצה Fox Searchlight Pictures
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 20 בספטמבר 2017 (אודאון לסטר סקוור)
29 בספטמבר 2017 (הממלכה המאוחדת)
משך הקרנה 107 דקות[2]
שפת הסרט אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה סרט ביוגרפי, סרט דרמה, ביוגרפיה עריכת הנתון בוויקינתונים
הכנסות 7.2 מיליון דולר[3]
הכנסות באתר מוג'ו goodbyechristopherrobin
האתר הרשמי
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

להתראות כריסטופר רוביןאנגלית: Goodbye Christopher Robin) הוא סרט דרמה ביוגרפי בריטי משנת 2017 על חייו של הסופר אלן אלכסנדר מילן, יוצר הדמות פו הדב, ועל בני משפחתו, בעיקר בנו כריסטופר רובין. את הסרט ביים סיימון קרטיס וכתבו פרנק קוטרל-בויס וסיימון ווהן. מככבים בו דונל גליסון, מרגו רובי וקלי מקדונלד. הקרנת הבכורה בממלכה המאוחדת הייתה ב-29 בספטמבר 2017. הוא קיבל ביקורות מעורבות, וההכנסות היו בסכום של 7.2 מיליון דולר.

תקציר עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

תחילת הסרט בשנת 1941 במהלך מלחמת העולם השנייה. אלן אלכסנדר מילן, המכונה בפי בני משפחתו וחבריו "בלו", ואשתו דפנה מקבלים לביתם מברק מצער. העלילה עוברת לשנת 1916 בזמן מלחמת העולם הראשונה כשבלו נלחם בקרב על הסום. הוא חוזר לאנגליה וממשיך בחייו עם דפנה, אבל סובל מהלם קרב, ומדי פעם יש לו פלאשבקים מאירועים בקרבות. דפנה יולדת את בנם. היא קיוותה ללדת בת, והתאכזבה שנולד לה בן. שמו של הילד הוא כריסטופר רובין מילן, אבל כולם קוראים לו "בילי מון". הם מעסיקים אומנת בשם אוליב, שבילי מכנה אותה "נו".

בלו מתקשה לחזור לכתיבה הרגילה שלו – הוא רוצה לכתוב מסה כנגד המלחמה – ועובר לגור עם משפחתו בבית בכפר ובסמוך יש שטח מיוער. דפנה מתנגדת למעבר וחוזרת ללונדון לתקופה ממושכת. אחר זמן מה אוליב הולכת לטפל באימה החולה, וגם הטבחית עוזבת באותה עת. בלו ובילי נאלצים להסתדר בעצמם. בתחילה בחוסר רצון בלו לוקח את בילי לסיורים ביער, וממציא סיפורים על הרפתקאותיו של הילד עם חיות הצעצוע שלו, שקנו לו הוריו.

בלו מזמין את ידידו המאייר ארנסט להצטרף אליהם בבית, ויחד הם מתחילים לפתח את ספרי פו הדב. דפנה חוזרת הביתה אחרי שבלו שולח לה שיר שכתב "Vespers", והיא מפרסמת אותו במגזין Vanity Fair. אוליב חוזרת אחרי מות אמה. כש"פו הדוב" הופך להצלחה גדולה, הם הופכים לידוענים ודפנה מתחילה לנהל את חייהם בהתאם. בילי, מרבה להופיע בפני הציבור בדמות כריסטופר רובין, והדבר מבלבל ומתסכל אותו.

כשבילי מגלה שלאוליב יש מחזר, אלפרד, הוא מספר להוריו. דפנה מרגישה נבגדת ומתעמתת עם אוליב ברשעות. אוליב, שמתחילה לכעוס על בלו ודפנה, מתפטרת מתפקידה, ומוכיחה אותם על מה שהם מעוללים לבילי. בלו מחליט להפסיק לכתוב על הילד ועל חבריו הדמיוניים.

בלו מפסיק את הופעותיו הפומביות של בילי ורושם אותו לפנימייה. אבל התלמידים מתעמרים ב"כריסטופר רובין" וכשהוא מסיים את בית הספר, הוא רוחש טינה לאביו. בפרוץ מלחמת העולם השנייה, הוא נפסל בבדיקות רפואיות ולא גויס, אבל דרש מאביו – שחשש לשלומו של בנו – שיפעיל את השפעתו כדי שיתקבל לצבא. בילי עוזב לקראת הגיוס שלו ומפנה את גבו אל אביו ומתכחש לספרים ולכסף שהם מביאים.

סצנת הפתיחה מוקרנת שוב. הפעם עם הסבר שבילי נעדר ונחשב למת. הוריו מוסרים את החדשות הרעות לאוליב. עם זאת בילי שרד את המלחמה וחוזר לבית בכפר ללא הודעה מוקדמת. בלו ובילי מתפייסים ובסצנת הסיום הם מהלכים יחד בתוך היער, כשרואים את בילי כילד וכאיש צעיר לסירוגין.

צוות השחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הפקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

פיתוח הסרט החל ב-2010, עם המפיקים סטיב כריסטיאן ונואלה קווין-ברטון, ובהמשך דניאל ג'ונס. סיימון ווהן כתב את התסריט.[4][5]

באפריל 2016 לוהק דונל גליסון לככב בתפקיד א. א. מילן.[6] ביוני 2016 אושר שבסרט יככבו גליסון ומרגו רובי, בתפקיד דפנה אשתו.[7] בהמשך לוהקה קלי מקדונלד לגלם את דמותה של אוליב, האומנת של כריסטופר רובין.[8]

צילומי הסרט החלו בספטמבר 2016.[9]

יציאה לאקרנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הקרנת הבכורה בממלכה המאוחדת הייתה ב-29 בספטמבר 2017. בארצות הברית הוקרן הסרט לראשונה ב-13 באוקטובר 2017.

פרסים[עריכת קוד מקור | עריכה]

פרס תאריך הטקס קטגוריה זוכים ומועמדים תוצאה הערות
פרסי הקולנוע הבריטי העצמאי 10 בדצמבר 2017 שחקנית המשנה הטובה ביותר קלי מקדונלד מועמדות [10]
פסטיבל הסרטים של הרטלנד 20 בנובמבר 2017 פרס Truly Moving Picture "להתראות כריסטופר רובין" זכייה [11]
פסטיבל הסרטים של מיל ואלי 16 באוקטובר 2017 Audience Award — World Cinema זכייה [12]

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ "Carter Burwell to Score Simon Curtis' 'Goodbye Christopher Robin'". Film Music Reporter. 1 באוגוסט 2017. {{cite web}}: (עזרה)
  2. ^ "Goodbye Christopher Robin". British Board of Film Classification. נבדק ב-19 בספטמבר 2017. {{cite web}}: (עזרה)
  3. ^ "Goodbye Christopher Robin (2017)". The Numbers. נבדק ב-3 בינואר 2018. {{cite web}}: (עזרה)
  4. ^ "U.K. sets Pooh scribe saga". Variety. Dave McNary. 7 במאי 2010. {{cite web}}: (עזרה)
  5. ^ "Winnie the Pooh creator biopic hits Cannes". Screen Daily. נבדק ב-29 בספטמבר 2016. {{cite web}}: (עזרה)
  6. ^ Jaafar, Ali (13 באפריל 2016). "'Star Wars' Domhnall Gleeson in Talks To Play Winnie The Pooh Creator AA Milne In 'Goodbye Christopher Robin'". Deadline. נבדק ב-29 בספטמבר 2016. {{cite web}}: (עזרה)
  7. ^ Jaafar, Ali (14 ביוני 2016). "Fox Searchlight Confirms Domhnall Gleeson And Margot Robbie To Star in Winnie The Pooh Creator Pic 'Goodbye Christopher Robin'". Deadline. נבדק ב-29 בספטמבר 2016. {{cite web}}: (עזרה)
  8. ^ "Kelly Macdonald Joins 'Goodbye Christopher Robin' (Exclusive)". The Hollywood Reporter. נבדק ב-29 בספטמבר 2016. {{cite web}}: (עזרה)
  9. ^ "Check out Domhnall Gleeson and Margot Robbie in a new A. A. Milne & Christopher Robin film | Live for Films". Live for Films. נבדק ב-29 בספטמבר 2016. {{cite web}}: (עזרה)
  10. ^ "'Lady Macbeth' Leads British Independent Film Awards Nominations – Full List". Deadline Hollywood.
  11. ^ "Truly Moving Picture Award". Heartlandfilm.org.
  12. ^ "Mudbound Wins 2017 Mill Valley Film Festival Audience Award". AwardsWatch.com. אורכב מ-המקור ב-2018-08-22. נבדק ב-2019-02-20.