ליגת הכדורגל המקצוענית של אוקראינה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית


שגיאות פרמטריות בתבנית:חברה מסחרית

שימוש בפרמטרים מיושנים [ אנשי מפתח ]

ליגת הכדורגל המקצוענית
נתונים כלליים
סוג מלכ"ר
תקופת הפעילות 26 במאי 1996 – הווה (28 שנים)
מיקום המטה House of Football עריכת הנתון בוויקינתונים
משרד ראשי קייב, אוקראינה
אנשי מפתח סרהיי מקארוב (נשיא)
 
pfl.ua
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית
סמל הארגון בשנים 1996-2016.

ליגת הכדורגל המקצועניתאוקראינית: Професіональна футбольна ліга) הוא ארגון האחראי לניהול הליגה האוקראינית הראשונה והליגה האוקראינית השנייה בכדורגל. הארגון הוקם בשנת 1996 בשיתוף עם התאחדות הכדורגל האוקראינית, לאחר הקמת הליגה האוקראינית השנייה. זוהי אגודה של מועדוני כדורגל מקצועניים, שפעילותו מכוונת לפיתוח וקידום הכדורגל באוקראינה והוא מנהל את הרמות הנמוכות יותר של מערכת הליגות הכדורגל המקצועניות באוקראינה. הגוף היה מרכז את פעילותן של כל ליגות הכדורגל המקצועניות באוקראינה עד הקמת הפרמייר ליג האוקראיני בכדורגל.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הארגון נוסד במאי 1996 ביוזמת בכירי מועדון דינמו קייב וחברי מועצת ליגת העל האוקראינית ומועדוני כדורגל מקצועניים במדינה. לנשיא הארגון נבחר הריהורי סורקיס. ב-17 ביולי אותה שנה הארגון הוסמך על ידי התאחדות הכדורגל האוקראינית לערוך את כלל טורנירי הכדורגל המקצועניים במדינה.

באוגוסט 2000, סורקיס נבחר לנשיא ההתאחדות לכדורגל ובמקומו נבחר ב-22 בדצמבר סגן נשיא מועדון שחטאר דונצק, ראוויל סאפיולין. שנבחר בהמשך לקדנציה שנייה. בקיץ 2008 נערכה רפורמה בליגת העל האוקראינית בכדורגל עם הקמת ארגון נפרד לניהול הליגה, מה שהותיר לליגה המקצוענית לנהל רק את הליגה הראשונה והשנייה. הארגון עצמו עבר אף הוא רפורמה עם יצירת מועצה לכל ליגה: מועצת הליגה הראשונה ומועצת הליגה השנייה שפעילותן מתואמת עם הליגה המקצוענית.

לקראת עונת 2013/2014 ארוגנה הנהלת הארגון ובה גוף ניהול עליון בשם "מועצת הליגות של ליגת הכדורגל המקצוענית של אוקראינה" (באוקראינית: Рада ліг ПФЛ), שהחליפה גוף קודם בשם המועצה המרכזית. מועצת הליגה מתכנסת מדי רבעון, שזה ארבעה פעמים בשנה.

בשנת 2017 הוועד המנהל של התאחדות הכדורגל החלה ברפורמה רחבת היקף בכדורגל האוקראיני. ב-2 באוקטובר 2017 מנהלת הליגה הציגה את הרפורמה, במהלכה נערך מיתוג מחדש לכלל הליגות, לרבות שינויי לוגו.

הליגה חברה מן המניין בארגון הליגות האירופיות.

נשיאים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]