לינה מדינה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
לינה מדינה
לידה 27 בספטמבר 1933 (בת 90)
Ticrapo District, פרו עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה פרו עריכת הנתון בוויקינתונים
ידועה בשל היולדת הצעירה ביותר הידועה בהיסטוריה
בן או בת זוג Raúl Jurado עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר צאצאים 2 עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

לינה מדינה (Lina Vanessa Medina Vásquez ; נולדה ב-27 בספטמבר 1933) היא פרואנית שילדה בגיל חמש שנים, שבעה חודשים ו-17 ימים ובכך הייתה ליולדת הצעירה ביותר הידועה בהיסטוריה.

הילדה התחילה לקבל את המחזור החודשי בגיל שמונה חודשים. היו לה שחלות של אישה בוגרת, כנראה כתוצאה ממחלה הורמונלית. בגיל ארבע היו לה שדיים מפותחים ושער ערווה.

עם התנפחות הבטן בשלבים המוקדמים של הריונה החשש היה לגידול בבטנה, והיא הובאה לבית-החולים על ידי הוריה כשהייתה בת 5. אך בבית החולים קבעו שמדובר בהריון וכי מדינה אוחזת כבר בחודש השביעי להריונה. ד"ר חררדו לוזדה גם לקח את מדינה ללימה, בירת פרו, כדי שמומחים אחרים יוודאו שהיא אכן בהריון. ב-14 במאי 1939, חודש וחצי לאחר האבחון הראשוני, היא ילדה בן בניתוח קיסרי שבוצע על ידי המנתחים ד"ר חראדו לוסאדה (Lozada) וד"ר בוסלו (Busalleu) והמרדים ד"ר קולרטה (Colareta).

בתחילה, הואשם אביה בכך שהוא אבי התינוק ונכלא בעוון גילוי עריות; הוא שוחרר לאחר מכן מחוסר ראיות. זהות אבי התינוק אינה ידועה. הבן, חררדו (נקרא על שם הרופא שלה), שקל בלידה 2.7 קילוגרם. בשנות ילדותו המוקדמות גדל הילד באשליה שמדינה היא אחותו, אך בגיל 10 נודע לו שהיא למעשה אמו. הוא גדל והיה בריא, ומת ב-1979 בגיל 40 כתוצאה ממחלה שפוגעת במח העצם. אין קשר מוכח בין מחלתו לבין הגיל הצעיר של אמו כשילדה אותו.

לכשבגרה, נישאה לינה לראול חוראדו, והביאה איתו ילד ב-1972. הזוג מתגורר במחוז עני בלימה שנקרא "שיקגו הקטנה". מדינה איננה מדברת על הנושא בפומבי וסירבה לריאיון עם רויטרס בשנת 2002.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]