ליריקה (אתר שירה)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ליריקה
סוג אתר אינטרנט עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות 2013–הווה (כ־11 שנים) עריכת הנתון בוויקינתונים
מייסדים ענת קוריאל עריכת הנתון בוויקינתונים
lyrica.org.il/blog/
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

ליריקה הוא אתר מקוון לשירה וסיפור קצר.

כללי[עריכת קוד מקור | עריכה]

אתר השירה המקוון ליריקה עלה למרשתת בשנת 2013 כהמשך של האתר כאוס שהקים המשורר ועורך הלשון שי אריה מזרחי (שא"מ). את האתר הקימו ענת קוריאל ורונית ליברמנש כמחווה לפעילות באתר כאוס של שא"מ ששם קץ לחייו באוקטובר 2012.

מיום הקמתו מפורסמים בו מדי שבוע בשבוע שני שירים בימים קבועים (שלישי ושבת) עם אפשרות לתגובות, ועד שנת 2018 העיר צוות האתר הערות על השירים המפורסמים. בנובמבר 2020 עבר האתר למתכונת תלת-שבועית ומפרסם יצירות בימי שני, חמישי ושבת.

בשנת 2015 הצטרף לצוות ליריקה העורך והמשורר יאיר בן-חור, ומאז הוא משמש נקדן הבית של האתר והעיר הערות על השירים עד שנת 2018.

את האתר הקים ומפעיל טכנית גיא חצרוני, בן זוגה של קוריאל.

בשנת 2019 עבר אתר ליריקה שינוי, שעד אז היה אתר שירה בלבד. במסגרת השינוי נפתחה פינת הסיפור הקצר בעריכתו של יאיר בן-חור, שמזמין את הקוראים לשלוח סיפורים קצרים שיעברו את עריכתו לפרסום באתר. כמו כן, נפתח מדור של המלצות הקריאה בעריכתו של גיא חצרוני – המלצות לספרי שירה ופרוזה. המדור קורא לגולשים לשלוח את המלצות הקריאה שלהם לפרסום במדור.

המשורר דוד אדלר פרסם כמה מאמרים באתר לזכרו של שי אריה מזרחי וכן מאמר על האתר עצמו. שיריו של אדלר מתפרסמים מעת לעת בליריקה.

משוררים בולטים שפרסמו בליריקה: דוד אדלר, אביחי קמחי, דפנה שחורי, טל ניצן, עודד פלד, עודד בן-דורי, יובל גלעד, איתן קלינסקי, שירה סתיו, חנה טואג ואורנה ריבלין.

צוות האתר[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]