לעינייך בלבד (ספר)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
לעינייך בלבד
For Your Eyes Only
From a View to a Kill עריכת הנתון בוויקינתונים
מידע כללי
מאת איאן פלמינג
שפת המקור אנגלית
סוגה ריגול
מקום התרחשות פריז עריכת הנתון בוויקינתונים
הוצאה
הוצאה ג'ונתן קייפ עריכת הנתון בוויקינתונים
הוצאה בשפת המקור ג'ונתן קייפ
תאריך הוצאה 11 באפריל 1960
מספר עמודים 257
סדרה
סדרת ספרים ג'יימס בונד
ספר קודם גולדפינגר
הספר הבא כדור הרעם
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

לעינייך בלבדאנגלית: For Your Eyes Only) הוא אסופה של חמישה סיפורים קצרים מאת איאן פלמינג משנת 1960. זהו הספר השמיני בסדרת ספרי ג'יימס בונד.

חמשת הסיפורים בקובץ הם "רצח בעיניים" (From a View to a Kill), "לעינייך בלבד" (For Your Eyes Only), "קוונטום של נחמה" (Quantum of Solace), "ריסיקו" (Risico) ו"הנדירות של הילדברנד" (The Hildebrand Rarity). הייתה תוכנית להפוך את הספר למיני-סדרת טלוויזיה, אולם היא לא צולמה מעולם.

ב-1981 עלה לאקרנים הסרט "לעינייך בלבד", אשר שאב השראה מהסיפורים "לעינייך בלבד" ו"ריסיקו". ב-1985 יצא הסרט "רצח בעיניים", אשר קיבל את שמו משם הסיפור של פלמינג, למרות שאין קשר בין שתי העלילות. הסרט "רישיון להרוג" מ-1989 נוצר בהשראת הסיפור "הנדירות של הילדברנד". ב-2008 יצא הסרט "קוונטום של נחמה", אולם אין קשר בין עלילתו לעלילת הסיפור.

הסיפורים[עריכת קוד מקור | עריכה]

רצח בעיניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

מתנקש מקצועי הורג רוכב אופנוע ליד פריז, וגונב ממנו מסמכים חשאיים של נאט"ו. M מטיל על בונד למצוא את המתנקש ולהחזיר את המסמכים.

לעינייך בלבד[עריכת קוד מקור | עריכה]

בני זוג בריטיים בשם האבלוקס נרצחים בידי מתנקשים קובנים לאחר שסירבו למכור את אחוזתם בג'מייקה להר פון המרשטיין, איש גסטאפו לשעבר העומד כיום בראש שירות הריגול הקובני. בונד יוצא בהתנדבות להתנקש בהמרשטיין כנקמה. מהר מאוד הוא מגלה שהוא לא היחיד שמנסה להתחקות אחריו.

קוונטום של נחמה[עריכת קוד מקור | עריכה]

לאחר השלמת משימה מוצלחת באיי בהאמה, בונד משתתף בארוחה חגיגית בבית המושל בנסאו. לאחר הארוחה, בונד מעיר שאם יתחתן אי פעם, יהיה זה עם דיילת אוויר. בעקבות כך, מספר לו המושל את סיפור מערכת היחסים בין עובד המדינה לשעבר, פיליפ מאסטרס ודיילת האוויר רודה לוולין.

ריסיקו[עריכת קוד מקור | עריכה]

בונד נשלח לאיטליה במטרה לחקור הברחת סמים לבריטניה. בונד נפגש עם מודיע של ה-CIA בשם קריסטוס, אשר חושף בפניו שמאחורי הברחת הסמים עומד מנהיג כנופיה בשם אנריקו קולומבו. בונד לוכד את קולומבו שמוכיח לו שקריסטוס רימה אותו ולמעשה הוא זה שעומד בראש מבצע ההברחה. לא זו בלבד, הוא אף עובד עם ברית המועצות.

הנדירות של הילברנד[עריכת קוד מקור | עריכה]

במהלך משימה באיי סיישל, בונד פוגש מיליונר אמריקני מפוקפק בשם מילטון קרסט, שמזמין אותו לשיט במטרה ללכוד דג נדיר המכונה "הילדברנד". מהר מאוד בונד מגלה שקרסט מתעלל מילולית ופיזית בכל מי שמסביבו, ולכן אין זה פלא שהוא נרצח.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]