כדור הרעם (ספר)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
כדור הרעם
Thunderball
מידע כללי
מאת איאן פלמינג
שפת המקור אנגלית
סוגה ריגול
מקום התרחשות איי בהאמה עריכת הנתון בוויקינתונים
הוצאה
הוצאה ג'ונתן קייפ עריכת הנתון בוויקינתונים
הוצאה בשפת המקור ג'ונתן קייפ
תאריך הוצאה 27 במרץ 1961
מספר עמודים 253
סדרה
סדרת ספרים ג'יימס בונד
ספר קודם לעינייך בלבד
הספר הבא המרגל שאהב אותי
קישורים חיצוניים
מסת"ב 978-958-16-0117-2
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

כדור הרעםאנגלית: Thunderball) הוא ספר מאת איאן פלמינג משנת 1961, התשיעי בסדרת ספרי ג'יימס בונד. בספר זה, בונד מנסה להחזיר שתי פצצות אטום שנגנבו בידי ארגון הטרור ספקטרה.

כמו הספרים הקודמים בסדרה, גם יהלומים לנצח התקבל בבריטניה באהדה רבה. המהדורה הראשונה בת ה-50,938 אזלה בתוך שנה. הספר עובד לקומיקס בעיתון דיילי אקספרס, אולם הקומיקס נקטע באיבו בהוראת בעל העיתון הלורד ביברברוק לאחר שפלמינג פרסם סיפור קצר בעיתון המתחרה סאנדיי טיימס. וב-1965 עובד לסרט באותו השם, הרביעי בסדרת הסרטים, בו גילם שון קונרי את דמותו של ג'יימס בונד. ב-1983 יצא לאקרנים סרט נוסף על פי הספר בשם "לעולם אל תאמר לעולם לא". שון קונרי הסכים להשתתף גם בסרט זה לאחר מסע שתדלנות.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בדיקה רפואית מראה שמצבו הבריאותי של ג'יימס בונד אינו טוב בשל שתייה מופרזת ועישון. M מורה לו לקחת חופשה של שבועיים בבית הבראה. בבית ההבראה, פוגש בונד את הרוזן ליפה, ומגלה שיש לו קשרים עם ארגוני פשע בסין. בעקבות הגילוי, ליפה מנסה להרוג את בונד, אולם בונד ניצל ופוצע אותו קשה. הקוראים מגלים עד מהרה שליפה נמצא בבית ההבראה כדי לפקח על ג'וזפה פטאצ'י - טייס חיל האוויר האיטלקי שנמצא בבית ההבראה. פטאצ'י נשכר בידי ארגון הטרור ספקטרה במטרה לגנוב שתי פצצות אטום של נאט"ו מבסיס חיל האוויר שנמצא בסמיכות לבית ההבראה. פטאצ'י משתלט על המטוס שבו נמצאות שתי פצצות האטום ומשליך אותן באוקיינוס ליד איי הבהאמה. לאחר מכן אנשי ספקטרה הורגים את פטאצ'י. מפקד ספקטרה ארנסט סטאברו בלופלד הורג את ליפה בגלל שנקלע לסכסוך המיותר עם בונד. מספר 2 בספקטרה, אמיליו לארגו, שולה את הפצצות מהאוקיינוס ומאכסן אותן על היאכטה הפרטית שלו.

בלופלד דורש מנאט"ו כופר בסך 100,000 פאונד, ולא יפוצץ שתי ערים במערב. האמריקנים והבריטים פותחים ב"מבצע כדור הרעם" במטרה להשיב את הפצצות בטרם יפקע האולטימטום של בלופלד. M חושד שהפצצות נמצאות באזור הבהאמה, ומורה לבונד לצאת לנסאו שם הוא פוגש את ידידו איש ה-CIA פליקס לייטר. בונד פוגש את דומיטיה "דומינו" ויטלי, אחותו של הטייס המת פטאצ'י, ואהובתו של לארגו. בונד מפתה אותה ומספר לה שלארגו מעורב במות אחיה. בעקבות כך, דומינו נחושה לסייע לבונד ולנקום בלארגו. בונד מצייד אותה במונה גייגר כדי לבדוק האם הפצצות נמצאות על היאכטה של לארגו. עם זאת, היא נתפסת עם המונה, ולארגו מענה אותה כדי לדעת מי שלח אותה.

בונד ולייטר מתריעים בפני וושינגטון ולונדון כי הפצצות ככל הנראה נמצאות ביאכטה של לארגו, וצוללת אמריקנית נשלחת במהירות לנסאו במטרה ללכוד את לארגו ואת הפצצות. מתרחש קרב ימי מול האמריקנים לאנשיו של לארגו. לארגו עצמו נמלט עם הפצצות.בונד רודף אחריו, אולם לארגו לוכד אותו במערה תת-ימית וכמעט הורג אותו. הוא ניצל ברגע האחרון בידי דומינו שהצליחה להימלט מכלאה על היאכטה. דומינו הורגת את לארגו והצוללים האמריקנים אוספים את הפצצות.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]