לרדת בגדול (תוכנית טלוויזיה אמריקאית)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
לרדת בגדול
The Biggest Loser
מבוסס על לרדת בגדול עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה תוכנית מציאות
מנחים קרוליין ריאה (עונות 1-3)
אליסון סוויני (עונות 4-16)
בוב הרפר (עונה 17)
שחקנים
פרסים 250,000 דולר
פסקול "Looking Good, Feeling Gorgeous" (עונה 1)
"Proud" (עונות 2-9)
"Brand New Book" (עונות 12–13)
ארץ מקור ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
שפות אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר עונות 17
מספר פרקים 247
הפקה
הפצה NBCUniversal הפקות עריכת הנתון בוויקינתונים
אורך פרק 80 דקות
שידור
רשת שידור NBC
רשת שידור בישראל ערוץ הבריאות
פורמט (תמונה) 480i (SDTV) (2004-2010)
1080i (HDTV)(2010-2016)
תקופת שידור מקורית 19 באוקטובר 2004 – 22 בפברואר 2016
קישורים חיצוניים
האתר הרשמי
דף התוכנית ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

לרדת בגדולאנגלית: The Biggest Loser) היא תוכנית מציאות אמריקאית ששודרה לראשונה ב-19 באוקטובר 2004 ברשת NBC. המשתתפים בתוכנית הם אנשים שסובלים מהשמנת יתר חולנית או בעלי משקל כבד המתחרים ביניהם על תואר היורד בגדול, אשר מזכה אותם בפרס בשווי 250,000 דולר. היורד הגדול ביותר מבין המתמודדים המודחים זוכה אף הוא בפרס בשווי 100,000 דולר.

סקירה כללית[עריכת קוד מקור | עריכה]

כל עונה של "לרדת בגדול" נפתחת בשקילה של המתמודדים עם הגיעם לחוות האימונים, זאת על מנת להגדיר את המשקל ההתחלתי איתו הם פותחים את התחרות (נתון זה עוזר בהמשך להכריע מיהו המתמודד שהשיל את המשקל הרב ביותר על ידי חישוב המשקל שהושל באחוזים ביחס למשקל הגוף הכולל). לאחר מכן המתמודדים מחולקים לקבוצות כך שלכל קבוצה צבע החולצה שלה ומאמן משלה, אם כי בחלק מהעונות כל הקבוצות התאמנו עם כל המאמנים. יחד עם צוות רפואי מטעם התוכנית, המאמנים אמונים על בניית תוכניות כושר ותזונה המותאמות אישית לכל משתתף, והם אחראים ליידע את המשתתפים עליהן במטרה שילמדו להטמיע את השינויים בחייהם גם לאחר התוכנית.

מדי שבוע המשתתפים מתאמנים בחדר הכושר על בסיס יומיומי, והם בנוסף מתמודדים עם אתגרים ופיתויים אשר חלקם מזכים אותם בפרסי מותרות, כמו כסף, חלקם מקנים להם בונוסים שיכולים לעזור להם או לקבוצתם להתקדם בתוכנית, וחלקם מאלצים אותם לבחור מבין השניים. בסוף כל שבוע הקבוצות נשקלות ומגלות מיהי הקבוצה שהשילה את המשקל הרב ביותר מבחינת אחוז כולל של המשקל שאיבדה. הקבוצה המפסידה נאלצת לבחור מתמודד אחד שיודח מהתחרות, על אף כי בחלק מההדחות גם לחברי הקבוצה המנצחת יש רשות לבחור את מי הם רוצים להדיח. בעונות מסוימות היורד הגדול ביותר של הקבוצה שהפסידה בשקילה מקבל אוטומטית חסינות מהדחה. כאשר כמות המשתתפים מצטמצמת למספר מסוים מתכונת הקבוצות בטלה, והמתמודדים מתחילים להתחרות אחד נגד השני כך שהשקילה הופכת יחידנית.

שלושת המתמודדים ששרדו את כלל השקילות וההדחות במשך שלושה חודשים עולים לגמר הגדול. הפיינליסטים חוזרים הביתה לתקופה של כחודש במהלכה הם מתבקשים ליישם את העצות והכלים שניתנו להם על ידי המאמנים והצוות הרפואי, ובדומה לשגרה בחווה להמשיך לנהל אורח חיים בריא מבחינה גופנית ותזונתית כאחד גם בבית. כלל המודחים התבקשו אף הם לשמר את השינויים לאחר עזיבתם. בתוכנית הגמר כלל המתמודדים בתחרות נשקלים בפעם האחרונה לעונה; מי מהמודחים שהשיל את המשקל הרב ביותר מבחינת אחוז כולל של המשקל זוכה בפרס משני על סך 100,000 דולר, ואילו מי מבין הפיינליסטים שעשה כן זוכה בתואר "היורד בגדול" (The Biggest Loser) ובפרס הגדול של 250,000 דולר.

מבנה פרק[עריכת קוד מקור | עריכה]

פרק טיפוסי אורך כשעתיים, אם כי לעיתים הפרקים קוצרו על מנת לפנות את משבצת הפריים טיים היוקרתית לתוכנית הבאה.[1] כל פרק מציג חלק או את כל השלבים הבאים:

  • פיתוי: בתחילת כל שבוע מוצעת למשתתפים הצעת פיתוי, אותה הם יכולים לדחות, אולם מי מהם שבוחר להיענות לה לרוב מייצג רק את עצמו ולא את קבוצתו. ההצעה בדרך כלל כוללת הימור של המתמודד באמצעות אכילת מזון ו/או שתייה עתירי קלוריות על אפשרות לזכות בפרס אישי או בכוח בלעדי במשחק, שלא תמיד ידועים מראש למתמודד.
  • אתגר הפרס: במהלך השבוע הקבוצות לוקחות חלק באתגר הפרס, שהזכייה בו מקנה לקבוצה המנצחת פרס שיכול לנוע מפרס בונוס, כמו חסינות מהדחה ועד פרס מותרות כמו שיחת טלפון הביתה, אותו הם לעיתים אף יכולים לחלוק או להחליף עם הקבוצה שהפסידה. כשהקבוצות מתפרקות המשתתפים מתחרים על הפרס באופן אישי. בחלק מן האתגרים הפרס לא היה יתרון אלא חיסרון משמעותי לקבוצה או המשתתף המפסידים, כמו למשל גרמים שיוספו אוטומטית לשקילה שלהם. לאחר האתגר מציגים בפרק את האופן שבו הקבוצה או המשתתף הזוכים מימשו את הפרס, או לחלופין את האופן שבו הקבוצה או המשתתף המפסידים מקבלים את ההפסד.
  • אימון: המשתתפים מתאמנים במכון הכושר עם המאמנים על בסיס יומיומי, אולם בפרק מוצגים קטעים מאימון אחד או אוסף קטעים ממספר אימונים. במסגרת קטעים אלו מובלטים יחסי מאמנים-מתמודדים, כאשר אלו המתקשים באימון זוכים למרב תשומת הלב מהמאמנים המובילה כמעט תמיד לשיחות עידוד והעצמה.
  • אימון הזדמנות אחרונה: האימון האחרון שמתבצע לפני השקילה. אימונים אלו מוצגים כאכזריים ומתישים ביותר, הן מצד המתמודדים והן מצד המאמנים שדואגים לדחוק אותם מעבר לאימון הממוצע, לאור העובדה שזוהי ההזדמנות האחרונה של המתמודדים להשפיע על גורלם במשחק.
  • אתגר הזדמנות אחרונה: הוצג מעונה שבע עשרה. אתגר זה הוא שילוב בין שני השלבים הקודמים. הוא מתרחש בתוך מכון הכושר ומערב את המכשירים איתם המתמודדים מתאמנים במסגרת אימון. הקבוצה או המשתתף המנצחים זוכים בפרס רגע לפני השקילה, מה שיכול לעזור לשנות את התמונה ברגע האחרון.
  • שקילה: המתמודדים נשקלים בסוף השבוע בשעות הערב, אם כי מחוץ למצלמה הם נשקלים כבר בשעות הבוקר כאשר תוצאות השקילה אינן ידועות להם. בשקילה המצולמת המתמודדים נשקלים זה אחר זה ומגלים כמה משקל השילו לאחר שבוע ימים בפאונדים (קילוגרמים), אולם האחוז של המשקל שהושל ביחס למשקל הגוף הכולל הוא הקובע. במתכונת הקבוצות, הקבוצה שהשילה את מספר האחוזים הגבוה ביותר זוכה בשקילה ואילו הקבוצה המפסידה מגיעה לשלב ההצבעה ונאלצת לשלוח מתמודד אחד הביתה. במתכונת היחידים מופיע הקו הצהוב, כאשר שני המתמודדים עם אחוזי המשקל הנמוכים ביותר יורדים מתחתיו ומועמדים להדחה. בעונה העשירית הקו הצהוב משנה מיקומו כך שמחצית מהמתמודדים מעליו והחצי השני יורד מתחתיו, ורגע לפני ההצבעה המתמודדים שהפסידו בשקילה משתתפים באתגר הדחה. בפרקים מסוימים הופיע בשקילה הקו האדום, שמי מהמתמודדים שיורד מתחתיו נשלח אוטומטית הביתה ללא הצבעה.
  • אתגר הדחה: הוצג בעונה התשיעית. שני המתמודדים שירדו מתחת לקו הצהוב מגיעים לאתגר ההדחה ומתחרים ביניהם על מקום במשחק. במסגרת האתגר שהוצג פעם אחת בעונה זו, הראשון מבין שני המתמודדים שמצליח להחזיק מעמד זמן רב יותר נשאר ואילו השני נשלח הביתה. בעונה העשירית האתגר הוצג מחדש, כאשר השניים שסיימו אחרונים מבין כל המתמודדים שירדו מתחת לקו הצהוב הם היחידים שמועמדים להדחה.
  • הצבעה: הקבוצה המפסידה נשלחת לחדר ההדחה, ומבין המתמודדים שנפלו אל מתחת לקו הצהוב חברי הקבוצה מצביעים למועמד אותו הם רוצים לשלוח הביתה. כשהקבוצות מתפרקות כלל המתמודדים משתתפים בהצבעה. לאחר ההדחה מציגים את ההתקדמות שעשה המתמודד המודח לבדו מרגע שנשלח הביתה.

ביקורת וסיכונים בריאותיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

לאורך השנים השמיעו מספר רופאים ביקורות על הפורמט של "לרדת בגדול", בטענה שהוא לא מהווה דרך אפקטיבית לירידה במשקל ואף עשוי להיות מסוכן.[2][3] בעוד שקצב בריא לירידה במשקל הוא חצי קילוגרם עד קילוגרם בשבוע,[4] התוכנית מעודדת משתתפים לאבד משקל בקצב גבוה פי עשרה ויותר.[2][3]

משתתפי עבר בסדרה העידו על התנאים הקשים בהם העמידו את עצמם כדי להמשיך בתחרות.[5][6] חלק מהמשתתפים העידו כי הביאו את עצמם להתייבשות באופן מכוון על מנת לאבד משקל מים.[3] קאי היברד, שהגיעה לגמר העונה השלישית, העידה כי מאז התוכנית היא סובלת מהפרעות אכילה.[7] ד"ר צ'ארלס בורנט, מנהל מרכז מישיגן למטבולומיה והשמנה, אמר על התוכנית כי הוא "מחכה לראשון שיחטוף התקף לב" וכי הוא ממליץ נגד תוכנית אימונים דומה עבור מטופליו המעוניינים להרזות.[3]

עלייה מחדש במשקל[עריכת קוד מקור | עריכה]

רבים ממשתתפי התוכנית עולים חזרה במשקל לאחר סיומה.[3][8] חלק מהמשתתפים עלו במשקל אף יותר משירדו במהלך ההשתתפות בתוכנית.[5] מחקר אורך שנעשה על משתתפי העונה השמינית של הסדרה מצא כי רובם עלו חזרה במשקל למשקל המקורי שלהם, וחלקם אף השמינו מעבר לו.[8]

התוכנית לאורך השנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

מנחים ומאמנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

המנחה המקורית והבלעדית של התוכנית הייתה השחקנית הקנדית קרוליין ריאה, אשר החליטה לפרוש בתום העונה השלישית אחרי שנתיים בלבד, והיא הוחלפה על ידי אליסון סוויני.[9] סוויני הנחתה את התוכנית למשך 8 השנים הבאות בין השנים 2007–2015. בסוף העונה ה-16 סוויני בחרה לעזוב מפאת רצונה להתחיל פרק חדש בחייה.[10] סוויני הוחלפה עד ידי בוב הרפר, ששימש עד אותו הרגע כמאמן בתוכנית.[10]

בוב הרפר וג'יליאן מייקלס שימשו כמאמנים המקוריים של התוכנית. בשנת 2006 מייקלס החליטה לפרוש אחרי שלקחה חלק בשתי עונות בלבד,[11] אולם בחרה לחזור כמאמנת בעונה הרביעית.[12] בעונה השלישית מייקלס הוחלפה על ידי קים ליונס, שהמשיכה גם לעונה הבאה.[13] בעונות 5–10 הרפר ומייקלס חזרו להיות המאמנים הבלעדיים בתוכנית. בעונה 11 הצטרפו באופן חד פעמי המאמנים ברט הובל וקארה קסטרונואובה.[14] בסוף עונה זו מייקלס עזבה בשנית את התוכנית,[15] ובמקומה הצטרפו לעונה ה-12 אנה קורניקובה ודולווט קווינס,[16] כאשר הראשונה נשארה למשך עונה אחת בלבד והשני ממשיך לשמש כמאמן בתוכנית עד היום. מייקלס חזרה שוב לתפקידה כמאמנת בעונה 14 ונשארה עד העונה הבאה, שלאחריה עזבה את התוכנית באופן סופי.[17][18] בעונה 16 המאמנים ג'סי פאבלקה וג'ניפר ויידרסטורם תפסו את מקומה של מייקלס,[19] כאשר הראשון נשאר למשך עונה זו בלבד והשנייה ממשיכה בתפקידה כמאמנת בתוכנית עד היום. בסוף עונה זו ואחרי 16 עונות, בוב הרפר החליף את תפקידו כמאמן בתוכנית לטובת הנחייתה בעונה ה-17.[20]

ציר זמן של המאמנים בתוכנית
מאמן/ת עונות
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17
בוב הרפר
ג'יליאן מייקלס
קים ליונס
ברט הובל
קארה קסטרונואובה
אנה קורניקובה
דולווט קווינס
ג'סי פאבלקה
ג'ניפר ויידרסטורם

סקירת התוכנית[עריכת קוד מקור | עריכה]

עונה פרק ראשון פרק אחרון היורד/ת בגדול מספר צופים
(במיליונים)
תקציר
1 The Biggest Loser: Season 1
(לרדת בגדול: עונה 1)
19 באוקטובר 2004 14 בדצמבר 2004 ראיין בנסון 10.3[21] 12 מתמודדים מתחלקים לשתי קבוצות, הקבוצה האדומה והקבוצה הכחולה. ג'יליאן מייקלס
היא המאמנת של הקבוצה האדומה ואילו בוב הרפר המאמן של הקבוצה הכחולה.
2 The Biggest Loser: Season 2
(לרדת בגדול: עונה 2)
13 בספטמבר 2005 29 בנובמבר 2005 מאט הובר 10.1[22] 14 מתמודדים מתחלקים לשתי קבוצות על פי מין. ג'יליאן היא המאמנת של הגברים ואילו
בוב המאמן של הנשים. מעונה זו והלאה אחוזי הירידה הכוללים הם אלו המכריעים מי הפסיד
או ניצח בשקילה, בשונה מהעונה הראשונה.
3 The Biggest Loser: Season 3
(לרדת בגדול: עונה 3)
20 בספטמבר 2006 29 בנובמבר 2006 אריק צ'ופין 8.3[23] העונה עם מספר המתמודדים ההתחלתי הגבוה ביותר, 50 מתמודדים, המייצגים כל אחד
מהם מדינה בארצות הברית. לאחר השקילה והאימון ההתחלתיים התבצע סינון שלאחריו
נשארו 14 מתמודדים. שאר 36 המתמודדים נשלחים הביתה ומתבקשים להמשיך להתחרות
מהבית, כאשר מי מהם שהוריד את המשקל הרב ביותר זוכה לחזור לחווה. קים ליונס
מחליפה את ג'יליאן בתור המאמנת של הקבוצה האדומה ואילו בוב נשאר בתור המאמן של
הקבוצה הכחולה.
4 The Biggest Loser: Season 4
(לרדת בגדול: עונה 4)
11 בספטמבר 2007 18 בדצמבר 2007 ביל ג'רמנקוס 8.16 אליסון סוויני מחליפה את קרוליין ריאה בתור המנחה. בעונה זו 18 מתמודדים מתחלקים
לשלוש קבוצות; ג'יליאן חוזרת בתור המאמנת של הקבוצה השחורה, בעוד קים ובוב ממשיכים
בתור המאמנים של הקבוצה האדומה והקבוצה הכחולה בהתאמה.
5 The Biggest Loser: Couples
(לרדת בגדול: זוגות)
1 בינואר 2008 15 באפריל 2008 אלי וינסנט 8.96 עונת הצמדים. 20 מתמודדים מגיעים כזוגות מהבית, למעט זוג אחד שצוותו זה אל זה
ללא היכרות מוקדמת. עם זאת הזכייה מגיעה למתמודד אחד. ג'יליאן ובוב נותרים המאמנים
הבלעדיים בתוכנית.
6 The Biggest Loser: Families
(לרדת בגדול: משפחות)
16 בספטמבר 2008 16 בדצמבר 2008 מישל אגילר 8.66 עונת המשפחות. 16 מתמודדים מגיעים כזוגות עם קרבה משפחתית; ארבעה צמדים הם
בעל ואישה וארבעת האחרים הם הורה וילד. הזוגות הנשואים מתאמנים עם בוב ואילו כל
היתר מתאמנים עם ג'יליאן.
7 The Biggest Loser: Couples 2
(לרדת בגדול: זוגות 2)
6 בינואר 2009 12 במאי 2009 הלן פיליפס 10.25 קודמה כ"העונה הגדולה ביותר של לרדת בגדול". בעונה זו התחרו 22 מתמודדים שהגיעו
כזוגות מהבית, כאשר דניאל רייט ששקל 205 ק"ג נחשב למתמודד הגדול ביותר בתולדות
התוכנית עד כה. רופא התוכנית אף ציין כי זוהי קבוצת המתמודדים החולה ביותר, עם סך כל
של 45 תרופות שונות הנלקחות על ידם.
8 The Biggest Loser: Second Chances
(לרדת בגדול: הזדמנות שנייה)
15 בספטמבר 2009 8 בדצמבר 2009 דני סהיל 10.41[24] 16 מתמודדים הזרים זה לזה מצטוותים לזוגות. בעונה זו השתתפה האישה הכבדה
ביותר בתולדות התוכנית, שי סורלס ששקלה 215 ק"ג. בשבוע התשיעי הוצג לראשונה הקו
האדום, שמתמודד אשר נופל מתחתיו נשלח אוטומטית הביתה. שני המאמנים בוב וג'יליאן
מאמנים העונה יחד את כלל המתמודדים.
9 The Biggest Loser: Couples 3
(לרדת בגדול: זוגות 3)
5 בינואר 2010 25 במאי 2010 מייקל ונטרלה 9.41[24] עונת הזוגות השלישית המציגה 22 מתמודדים, כאשר האחד מהם, מייקל ונטרלה הוא הגבר
הכבד ביותר בתולדות התוכנית עם משקל התחלתי של 238 ק"ג. גם בעונה זו בוב וג'יליאן
מאמנים יחד את כלל המתמודדים.
10 The Biggest Loser: Pay It Forward
(לרדת בגדול: תעביר את זה הלאה)
21 בספטמבר 2010 14 בדצמבר 2010 פטריק האוס 8.28[25] בעונה זו המאמנים ביקרו ב-7 ערים בהן התחרו 7 שלישיות על מקום בתחרות. מכל שלישייה
נותרו שני מתמודדים שהבטיחו את מקומם כך שמספר המתמודדים הסופי הוא 14, אם כי
המודחים יקבלו הזדמנות לחזור לתחרות בהמשך. המתמודדים מתחרים באופן אישי על
מקומם למרות שצבע חולצתם זהה. בעונה זו לראשונה מחצית מהמתמודדים נפלו אל מתחת
לקו הצהוב ונאלצו להתחרות באתגר הדחה כדי להינצל. גם בעונה זו בוב וג'יליאן מאמנים יחד
את כלל המתמודדים.
11 The Biggest Loser: Couples 4
(לרדת בגדול: זוגות 4)
4 בינואר 2011 24 בינואר 2011 אוליביה וורד 8.46[25] העונה כללה את מספר המתמודדים הרב ביותר עד כה, 25 מתמודדים. בעונה השתתף
המתמודד השני הכבד ביותר בתולדות התוכנית ששקל 229 ק"ג, כמו גם האלוף האולימפי
רולון גארדנר. בעונה זו הצטרפו שני מאמנים חדשים, ברט הובל וקארה קסטרונואובה,
שזהותם נשמרה בסוד עד לשבוע השלישי.
12 The Biggest Loser: Battle of the Ages
(לרדת בגדול: מאבק הדורות)
20 בספטמבר 2011 13 בדצמבר 2011 ג'ון רוד 6.93[26] לראשונה בתולדות התוכנית, 16 מתמודדים מתחלקים על פי גילם לשלוש קבוצות; 30 ומטה,
30-49 ו-50 ומעלה. את ברט וקארה מחליפים אנה קורניקובה ודולווט קווינס שמצטרפים אל
בוב כמאמנים בתוכנית, בעוד ג'יליאן אינה מאמנת העונה.
13 The Biggest Loser: No Excuses
(לרדת בגדול: בלי תירוצים)
3 בינואר 2012 1 במאי 2012 ג'רמי בריט 7.18[26] בעונה זו משתתפים 20 מתמודדים, שלראשונה בתולדות התוכנית יתחרו כנגד בני הזוג
שלהם. המרד של המשתתפים הוא אולי החלק הזכור ביותר של העונה. בוב ודולווט נותרים
המאמנים היחידים בתוכנית.
14 The Biggest Loser: Challenge America
(לרדת בגדול: לאתגר את אמריקה)
6 בינואר 2013 18 במרץ 2013 דני אלן 7.28[27] 15 מתמודדים מתחרים כשלוש קבוצות; כחולה, אדומה ולבנה. בנוסף ולראשונה בתוכנית
בני נוער בגילאים 13–16 משתתפים בתחרות מהבית. ג'יליאן חוזרת לאמן העונה לצד בוב
ודולווט.
15 The Biggest Loser: Second Chances 2
(לרדת בגדול: הזדמנות שנייה 2)
15 באוקטובר 2013 4 בפברואר 2014 רייצ'ל פרדריקסון 7.36[28] לראשונה בתולדות התוכנית, המאמנים לוקחים חלק בליהוק המתמודדים ומרכיבים את
הנבחרת. בעונה זו הוצג לראשונה "גלגל הצלה של מאמן" בו המאמנים יכולים להשתמש
פעם אחת בלבד כדי להציל מתמודד מהקבוצה שלהם מללכת הביתה. מבין 15
המתמודדים התחרתה האתלטית הולי מנגולד, כמו גם מנצח הריאליטי "אמריקן איידול"
רובן סטאדרד. בוב ג'יליאן ודולווט נותרים המאמנים בתוכנית.
16 The Biggest Loser: Glory Days
(לרדת בגדול: ימי התהילה)
11 בספטמבר 2014 29 בינואר 2015 תומה דוברוסבליז'וויק 5.49[29] עונה זו מציגה 21 מתמודדים עם מכנה משותף; כולם אתלטים לשעבר. לאחר פרישתה
השלישית והסופית של ג'יליאן, המאמנים ג'סי פאבלקה וג'ניפר ויידרסטורם הצטרפו אל בוב
ודולווט.
17 The Biggest Loser: Temptation Nation
(לרדת בגדול: אומת הפיתויים)
4 בינואר 2016 22 בפברואר 2016 רוברטו הרננדז 4.75[30] לאחר 13 עונות אליסון סוויני פורשת מהנחיית התוכנית ומוחלפת על ידי בוב הרפר, ששימש
כמאמן בתוכנית מעונתה הראשונה. בעונה זו מתחרים 16 מתמודדים, אותם מאמנים שני
המאמנים היחידים העונה, דולווט וג'ניפר.

טבלאות הישגים[עריכת קוד מקור | עריכה]

מקרא צבעים - BMI
תת-משקל
(18.5 ומטה)
משקל תקין
(18.5-24.9)
משקל עודף
(25.0-29.9)
השמנה דרגה I
(30.0-34.9)
השמנה דרגה II
(35.0-39.9)
השמנה דרגה III
(40.0 ומעלה)
עונות 1–5
עונה מיקום מתמודד גיל גובה משקל התחלתי משקל סופי ירידה
(בק"ג)
אחוז כולל
1 היורד בגדול ראיין בנסון 36 188 149
(BMI 42.2)
94
(BMI 26.7)
55 37%-
מקום שני גארי דקמן 40 177 102
(BMI 32.6)
70
(BMI 22.4)
32 31.3%-
מקום שלישי קלי מינר 28 165 109
(BMI 40.3)
73
(BMI 27.1)
36 32.6%-
זוכה מהבית דייב פיורוונטי 39 167 113
(BMI 40.4)
81
(BMI 28.9)
32 28.4%-
2 היורד בגדול מאט הובר 28 177 153
(BMI 48.6)
82
(BMI 26.1)
71 46.3%-
מקום שני סת' וורד 28 185 131
(BMI 38.4)
76
(BMI 22.2)
55 42.3%-
מקום שלישי סוזי פרסטון 28 162 102
(BMI 39.0)
59
(BMI 22.7)
43 41.9%-
זוכה מהבית פיט תומאס 36 195 181
(BMI 47.6)
97
(BMI 25.6)
84 46.1%-
3 היורד בגדול אריק צ'ופין 35 187 184
(BMI 52.3)
87
(BMI 24.8)
97 52.6%-
מקום שני קאי היברד 27 165 118
(BMI 43.6)
65
(BMI 24.0)
53 45%-
מקום שלישי מארק וויילי 40 180 139
(BMI 42.8)
80
(BMI 24.8)
59 42%-
זוכה מהבית בריאן סטארקי 33 172 139
(BMI 46.8)
68
(BMI 23.1)
71 50.6%-
4 היורד בגדול ביל ג'רמנקוס 40 172 151
(BMI 50.8)
77
(BMI 25.8)
74 49.1%-
מקום שני ג'ולי האדן 34 157 98
(BMI 39.9)
54
(BMI 22.1)
44 44.5%-
מקום שלישי הולי סלף 28 170 115
(BMI 39.9)
68
(BMI 23.5)
47 41.2%-
זוכה מהבית ג'ים ג'רמנקוס 40 170 163
(BMI 56.5)
79
(BMI 27.4)
84 51.5%-
5 היורד בגדול אלי וינסנט 32 165 106
(BMI 38.9)
55
(BMI 20.3)
51 47.9%-
מקום שני רוג'ר שולץ 40 177 164
(BMI 52.1)
90
(BMI 28.6)
74 45.2%-
מקום שלישי קלי פילדס 38 167 122
(BMI 43.7)
73
(BMI 26.1)
49 40.2%-
זוכה מהבית ברני סאלזר 27 165 128
(BMI 47.1)
69
(BMI 25.5%)
59 45.9%-
עונות 6–10
עונה מיקום מתמודד גיל גובה משקל התחלתי משקל סופי ירידה
(בק"ג)
אחוז כולל
6 היורד בגדול מישל אגילר 26 160 109
(BMI 42.9)
59
(BMI 23.4)
110 45.5%-
מקום שני אד ברנטלי 31 191 151
(BMI 41.9)
88
(BMI 24.5)
139 41.5%-
מקום שלישי ויקי וילקן 37 168 111
(BMI 39.7)
65
(BMI 23.4)
101 41.1%-
זוכה מהבית הבה סלאמה 30 178 133
(BMI 42.2)
70
(BMI 22.4)
138 46.9%-
7 היורד/ת בגדול הלן פיליפס 47 168 116
(BMI 41.5)
53
(BMI 18.9)
63 54.5%-
מקום שני מייק מורלי 18 180 175
(BMI 54.1)
82
(BMI 25.2)
93 53.4%-
מקום שלישי טרה קוסטה 23 175 133
(BMI 43.4)
63
(BMI 20.5)
70 52.7%-
זוכה מהבית ג'רי הייס 63 191 167
(BMI 46.1)
87
(BMI 24.0)
80 48%-
8 היורד בגדול דני סהיל 39 180 195
(BMI 60.0)
86
(BMI 26.6)
109 55.6%-
מקום שני רודי פולס 31 193 200
(BMI 53.8)
94
(BMI 25.3)
106 52.9%-
מקום שלישי אמנדה ארלאוסקס 19 168 113
(BMI 40.4)
73
(BMI 26.3)
40 34.8%-
זוכה מהבית רבקה מאייר 25 168 126
(BMI 45.0)
63
(BMI 22.6)
63 49.8%-
9 היורד בגדול מייקל ונטרלה 30 191 238
(BMI 65.7)
118
(BMI 32.7)
120 50.2%-
מקום שני אשלי ג'ונסון 27 165 169
(BMI 62.2)
86
(BMI 31.8)
83 48.9%-
מקום שלישי דריס ג'ורג' 25 178 156
(BMI 49.6)
80
(BMI 25.5)
76 48.6%-
זוכה מהבית קולי פאלו 29 186 182
(BMI 53.2)
85
(BMI 24.8)
97 53.3%-
10 היורד בגדול פטריק האוס 28 188 181
(BMI 51.4)
99
(BMI 28.1)
82 45.3%-
מקום שני אלפרדו דינטן 43 183 166
(BMI 49.8)
92
(BMI 27.8)
74 44.1%-
מקום שלישי איידה וונג 27 160 117
(BMI 45.7)
72
(BMI 28.2)
45 38.4%-
זוכה מהבית מארק פנחסוביץ' 31 191 190
(BMI 52.6)
94
(BMI 26.0)
96 50.6%-
עונות 11–15
עונה מיקום מתמודד גיל גובה משקל התחלתי משקל סופי ירידה
(בק"ג)
אחוז כולל
11 היורד בגדול אוליביה וורד 35 175 118
(BMI 38.5)
59
(BMI 19.5)
59 49.4%-
מקום שני האנה קרלי 32 172 112
(BMI 37.7)
58
(BMI 19.5)
54 48.4%-
מקום שלישי איירין אלווראדו 26 160 115
(BMI 45.2)
63
(BMI 24.6)
52 45.5%-
זוכה מהבית דני היל 59 167 116
(BMI 41.3)
59
(BMI 21.1)
57 48.8%-
12 היורד בגדול ג'ון רוד 40 193 201
(BMI 54.2)
102
(BMI 27.4)
99 49.4%-
מקום שני אנטון דייוויס 44 195 202
(BMI 53.0)
111
(BMI 29.1)
91 45.2%-
מקום שלישי ריימון מדיירוס 27 180 161
(BMI 49.5)
91
(BMI 28.0)
70 43.4%-
זוכה מהבית ג'ניפר ראמפל 39 170 149
(BMI 51.7)
83
(BMI 29.0)
66 43.9%-
13 היורד בגדול ג'רמי בריט 21 172 176
(BMI 59.1)
86
(BMI 28.9)
90 51.2%-
מקום שני קים נילסן 38 172 114
(BMI 38.3)
60
(BMI 20.4)
54 46.8%-
מקום שלישי קונדה בריט 23 167 133
(BMI 47.5)
81
(BMI 28.9)
52 39.1%-
זוכה מהבית מייק מסינה 41 187 162
(BMI 46.0)
89
(BMI 25.4)
73 44.7%-
14 היורד בגדול דני אלן 26 167 117
(BMI 41.6)
62
(BMI 22.1)
55 46.9%-
מקום שני ג'ף ניקולס 24 180 175
(BMI 54.1)
93
(BMI 28.9)
82 46.6%-
מקום שלישי ג'קסון קרטר 21 167 148
(BMI 52.9)
86
(BMI 30.7)
62 42.1%-
זוכה מהבית ג'ינה מק'דונלד 47 154 111
(BMI 46.3)
59
(BMI 24.9)
52 46.1%-
15 היורד בגדול רייצ'ל פרדריקסון 24 162 117
(BMI 44.6)
47
(BMI 18.0)
70 59.6%-
מקום שני דייוויד בראון 43 187 185
(BMI 52.5)
84
(BMI 24.0)
101 54.3%-
מקום שלישי בובי סלים 28 190 162
(BMI 44.7)
77
(BMI 21.2)
85 52.5%-
זוכה מהבית תומי אוגונטאלה 41 172 144
(BMI 48.5)
65
(BMI 21.9)
79 54.9%-
עונות 16–17
עונה מיקום מתמודד גיל גובה משקל התחלתי משקל סופי ירידה
(בק"ג)
אחוז כולל
16 היורד בגדול תומה דוברוסבליז'וויק 33 180 152
(BMI 46.9)
74
(BMI 23.0)
78 50.9%-
מקום שני סוניה ג'ונס 40 167 128
(BMI 45.7)
63
(BMI 22.4)
65 50.9%-
מקום שלישי רוב גירי 26 193 219
(BMI 58.8)
111
(BMI 29.8)
108 49.3%-
זוכה מהבית ג'ורדן אליקנדרו 32 177 146
(BMI 46.3)
81
(BMI 25.8)
65 44.3%-
17 היורד בגדול רוברטו הרננדז 36 177 157
(BMI 49.9)
85
(BMI 27.0)
72 46%-
מקום שני סטפן קמט 43 180 140
(BMI 43.1)
79
(BMI 24.5)
61 43%-
מקום שלישי קולבי רייט 31 182 153
(BMI 46.0)
98
(BMI 29.4)
55 36%-
זוכה מהבית לואיס הרננדז 36 177 139
(BMI 44.2)
76
(BMI 24.2)
63 45.1%-

סדרות-בת[עריכת קוד מקור | עריכה]

The Biggest Loser: Special Edition[עריכת קוד מקור | עריכה]

הספין-אוף הראשון של התוכנית "The Biggest Loser: Special Edition" (בתרגום חופשי: "לרדת בגדול: מהדורה מיוחדת") שודר לראשונה ב-4 בינואר 2006, בהנחייתה של קרוליין ריאה ובהשתתפות המאמנים בוב הרפר וג'יליאן מייקלס, וכלל 6[א] פרקים. להבדיל מהפורמט המקורי בו המשתתפים זרים זה לזה, במהדורה המיוחדת חברי הקבוצה מכירים זה את זה. יתר על כן המתמודדים מגיעים לחוות האימונים לתקופה של 11 ימים בלבד במקום 3 חודשים כמו בפורמט המקורי. לאחר השהייה בחווה הקבוצות חוזרות הביתה לפרק זמן מסוים שלאחריו הן נשקלות בזו אחר זו בפעם האחרונה ומגלות מיהי הקבוצה שירדה בגדול וזוכה ב-50,000 דולר.

פרק נושא קבוצה אדומה
(ג'יליאן מייקלס)
קבוצה כחולה
(בוב הרפר)
היורדת הגדולה
1 משפחה נגד משפחה משפחת מואה משפחת סמואל משפחת מואה
2 זוג מאורס נגד זוג מאורס סטיב ושרה אדווין וראשה סטיב ושרה
3 מסעדה נגד מסעדה משפחת ספיאנזס (ליטל איטלי) משפחת סנטי (דיינר) משפחת סנטי
4 זוג מאורס נגד זוג מאורס ברוס וקימברלי ניק ולאל ברוס וקימברלי
5 נשות המארינס נגד נשות הנייבי נשות המארינס נשות הנייבי נשות הנייבי
6 משפחה נגד משפחה משפחת טופאנליס משפחת סטפן משפחת טופאנליס

הערות

  1. ^ הפרק השישי מעולם לא שודר והיה זמין לצפייה באינטרנט בלבד

Losing It with Jillian[עריכת קוד מקור | עריכה]

הספין-אוף השני של התוכנית "Losing It with Jillian" (בתרגום חופשי: "להוריד את זה עם ג'יליאן") שודר לראשונה ב-1 ביוני 2010 ברשת NBC וכלל 8 פרקים. במסגרת כל פרק מייקלס שוהה בבית משפחה למשך שבוע אשר במהלכו היא משמשת הן כמאמנת כושר והן כמדריכה לחיים; תוך מתן עצות וכלים לקיום אורח חיים בריא יותר, היא חושפת את שורשי הבעיות של בני המשפחה המשפיעים על בריאותם ורגשותיהם, זאת על מנת שאלו לא יעשו שוב בחירות שגויות. לאחר מספר חודשים מייקלס חוזרת אל בתי המשפחות ומגלה עד כמה השינויים השפיעו על חייהם.[31]

שיאי כל הזמנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

תואר שיאן/שיאנית/שיאנים עונה שיא
הירידה הגדולה ביותר של גבר מייקל ונטרלה לרדת בגדול: זוגות 3 (עונה 9) 120 ק"ג
הירידת הגדולה ביותר של אישה אשלי ג'ונסון לרדת בגדול: זוגות 3 (עונה 9) 83 ק"ג
המשקל ההתחלתי הגבוה ביותר של גבר מייקל ונטרלה לרדת בגדול: זוגות 3 (עונה 9) 238 ק"ג
המשקל ההתחלתי הגבוה ביותר של אישה שי סורלס לרדת בגדול: הזדמנות שנייה (עונה 8) 215 ק"ג
המשקל ההתחלתי הגבוה ביותר של קבוצה ג'ון וג'יימס קרוצ'פילד לרדת בגדול: זוגות 3 (עונה 9) 439 ק"ג
ה-BMI ההתחלתי הגבוה ביותר של גבר ארתור וונהאם לרדת בגדול: זוגות 4 (עונה 11) 77.1
ה-BMI ההתחלתי הגבוה ביותר של אישה שי סורלס לרדת בגדול: הזדמנות שנייה (עונה 8) 72.4
ה-BMI ההתחלתי הנמוך ביותר של גבר ארון מילר לרדת בגדול: עונה 1 30.9
ה-BMI ההתחלתי הנמוך ביותר של אישה ליזת' רוז לרדת בגדול: עונה 1 27.8
ה-BMI הסופי הגבוה ביותר של גבר מוריס ווקר לרדת בגדול: עונה 1 58.9
ה-BMI הסופי הגבוה ביותר של אישה שי סורלס לרדת בגדול: הזדמנות שנייה (עונה 8) 46.2
ה-BMI הסופי הנמוך ביותר של גבר מארק קרוגר לרדת בגדול: זוגות (עונה 5) 20.6
ה-BMI הסופי הנמוך ביותר של אישה רייצ'ל פרדריקסון לרדת בגדול: הזדמנות שנייה 2 (עונה 15) 18.0
אחוזי הירידה הגבוהים ביותר של גבר בעונה (מבין הפיינליסטים) דני סהיל לרדת בגדול: הזדמנות שנייה (עונה 8) 55.58%
אחוזי הירידה הגבוהים ביותר של אישה בעונה (מבין הפיינליסטיות) רייצ'ל פרדריקסון לרדת בגדול: הזדמנות שנייה 2 (עונה 15) 59.62%
אחוזי הירידה הגבוהים ביותר של גבר בעונה (מבין הזוכים מהבית) קולי פאלו לרדת בגדול: זוגות 3 (עונה 9) 53.35%
אחוזי הירידה הגבוהים ביותר של אישה בעונה (מבין הזוכות מהבית) תומי אוגונטאלה לרדת בגדול: הזדמנות שנייה 2 (עונה 15) 54.86%
הירידה הגבוהה ביותר של גבר בשבוע הראשון מוזס קיניקיני לרדת בגדול: זוגות 4 (עונה 11) 18 ק"ג
הירידה הגבוהה ביותר של אישה בשבוע הראשון פטי אנדרסון
סוניה ג'ונס
לרדת בגדול: זוגות 3 (עונה 9)
לרדת בגדול: ימי התהילה (עונה 16)
10 ק"ג
אחוזי הירידה הגבוהים ביותר של גבר בשבוע הראשון ג'רי ליסנבי לרדת בגדול: עונה 4 10.44%
אחוזי הירידה הגבוהים ביותר של אישה בשבוע הראשון פטי אנדרסון לרדת בגדול: זוגות 3 (עונה 9) 9.47%
אחוזי הירידה הנמוכים ביותר של גבר בשבוע הראשון דמיאן וודי לרדת בגדול: ימי התהילה (עונה 16) 1.80%
אחוזי הירידה הנמוכים ביותר של אישה בשבוע הראשון ג'ולי האדן לרדת בגדול: עונה 4 0.92%
הירידה הגבוהה ביותר של גבר בשבוע (לא הראשון) ניל טג'וואני לרדת בגדול: עונה 4 14 ק"ג
הירידה הגבוהה ביותר של אישה בשבוע (לא הראשון) שי סורלס לרדת בגדול: הזדמנות שנייה (עונה 8) 7 ק"ג
אחוזי הירידה הגבוהים ביותר של גבר בשבוע (לא הראשון) מאט הובר לרדת בגדול: עונה 2 9.77%
אחוזי הירידה הגבוהים ביותר של אישה בשבוע (לא הראשון) קים נילסן לרדת בגדול: בלי תירוצים (עונה 13) 9.26%
העלייה במשקל הגבוהה ביותר של גבר בשבוע (לא הראשון) ניל טג'וואני לרדת בגדול: עונה 4 7 ק"ג
העלייה במשקל הגבוהה ביותר של אישה בשבוע (לא הראשון) דני היל לרדת בגדול: זוגות 4 (עונה 11) 3 ק"ג
הראשון להוריד 45 ק"ג מוזס קיניקיני
ג'ון רוד
לרדת בגדול: זוגות 4 (עונה 11)
לרדת בגדול: מאבק הדורות (עונה 12)
תוך 6 שבועות
הראשונה להוריד 45 ק"ג שי סורלס לרדת בגדול: הזדמנות שנייה (עונה 8) תוך 9 שבועות
הירידה הגדולה ביותר של גבר לאחר שהודח ג'רי הייז לרדת בגדול: זוגות 2 (עונה 7) 68 ק"ג
הירידה הגדולה ביותר של אישה לאחר שהודחה אנה אלווראדו לרדת בגדול: זוגות 4 (עונה 11) 45 ק"ג
אחוזי הירידה הגבוהים ביותר של גבר לאחר שהודח ג'רי הייז לרדת בגדול: זוגות 2 (עונה 7) 44.02%
אחוזי הירידה הגבוהים ביותר של אישה לאחר שהודחה אנה אלווראדו לרדת בגדול: זוגות 4 (עונה 11) 40.65%
המתמודד הצעיר ביותר מייק מורלי לרדת בגדול: זוגות 2 (עונה 7) 18
המתמודדת הצעירה ביותר בלייק בנג' לרדת בגדול: ימי התהילה (עונה 16) 18
המתמודד המבוגר ביותר ג'וני פורגר לרדת בגדול: מאבק הדורות (עונה 12) 66
המתמודדת המבוגרת ביותר אסטלה הייז
בוני גריפין
ננסי רג'אלה
לרדת בגדול: זוגות 2 (עונה 7)
לרדת בגדול: מאבק הדורות (עונה 12)
לרדת בגדול: בלי תירוצים (עונה 13)
63
הירידה הגדולה ביותר של גבר בחווה מייקל ונטרלה לרדת בגדול: זוגות 3 (עונה 9) 92 ק"ג
הירידה הגדולה ביותר של אישה בחווה אשלי ג'ונסון לרדת בגדול: זוגות 3 (עונה 9) 64 ק"ג
אחוזי הירידה הגבוהים ביותר של גבר בחווה דריס ג'ורג' לרדת בגדול: זוגות 3 (עונה 9) 43.64%
אחוזי הירידה הגבוהים ביותר של אישה בחווה איירין אלווראדו לרדת בגדול: זוגות 4 (עונה 11) 43.53%
הזמן הארוך ביותר ללא נפילה מתחת לקו הצהוב טרה קוסטה
אשלי ג'ונסון
אוסטין אנדרוס
לרדת בגדול: זוגות 2 (עונה 7)
לרדת בגדול: זוגות 3 (עונה 9)
לרדת בגדול: זוגות 4 (עונה 11)
18 שבועות
הזמן הארוך ביותר של נפילה אל מתחת לקו הצהוב אליזבת' רויז לרדת בגדול: תעביר את זה הלאה (עונה 10) 8 שבועות
הזמן הארוך ביותר במהלכו גבר הוריד מספרים דו-ספרתיים ברצף דני סהיל
מייקל ונטרלה
לרדת בגדול: הזדמנות שנייה (עונה 8)
לרדת בגדול: זוגות 3 (עונה 9)
7 שבועות
הזמן הארוך ביותר במהלכו אישה הורידה מספרים דו-ספרתיים ברצף טרה קוסטה
טרייסי יוקיץ'
דני אלן
לרדת בגדול: זוגות 2 (עונה 7)
לרדת בגדול: הזדמנות שנייה (עונה 8)
לרדת בגדול: לאתגר את אמריקה (עונה 14)
3 שבועות
מספר ההורדות הדו-ספרתיות הגבוה ביותר של גבר בעונה ניל טג'וואני
מייקל ונטרלה
לרדת בגדול: עונה 4
לרדת בגדול: זוגות 3 (עונה 9)
10 שבועות
מספר ההורדות הדו-ספרתיות הגבוה ביותר של אישה בעונה טרה קוסטה
קריסטין סטיד
לרדת בגדול: זוגות 2 (עונה 7) 6 שבועות
המשקל הסופי הנמוך ביותר של גבר בריאן סטארקי לרדת בגדול: עונה 3 68 ק"ג
המשקל הסופי הנמוך ביותר של אישה רייצ'ל פרדריקסון לרדת בגדול: הזדמנות שנייה 2 (עונה 15) 47 ק"ג
המשקל הסופי הגבוה ביותר של גבר מוריס ווקר לרדת בגדול: עונה 1 165 ק"ג
המשקל הסופי הגבוה ביותר של אישה שי סורלס לרדת בגדול: הזדמנות שנייה (עונה 8) 137 ק"ג
זוגות שזכו בכסף הרב ביותר בגמר ביל וג'ים ג'רמנאקוס
רוברטו ולואי הרננדז
לרדת בגדול: עונה 4
לרדת בגדול: אומת הפיתויים (עונה 17)
350,000 דולר
הזוג הגברי שהגיע הכי רחוק (עד הגמר) מייק ורון מורלי לרדת בגדול: זוגות 2 (עונה 7) 18 שבועות
הזוג הנשי שהגיע הכי רחוק (עד הגמר) אוליביה וורד והאנה קרלי לרדת בגדול: זוגות 4 (עונה 11) 20 שבועות
הזוג המעורב שהגיע הכי רחוק (עד הגמר) קונדה וג'רמי בריט לרדת בגדול: בלי תירוצים (עונה 13) 15 שבועות
הזמן הארוך ביותר ללא העמדה להדחה טרה קוסטה לרדת בגדול: זוגות 2 (עונה 7) 18 שבועות
מספר הזכיות הרב ביותר באתגרים טרה קוסטה לרדת בגדול: זוגות 2 (עונה 7) 11
מספר הזכיות הרב ביותר בחסינות רולון גארדנר לרדת בגדול: זוגות 4 (עונה 11) 6
מספר הפעמים הרב ביותר להיות היורד הגדול ביותר של השבוע טרה קוסטה לרדת בגדול: זוגות 2 (עונה 7) 6

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ביקורות

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ NBC’s ‘The Biggest Loser’ Shortened and Moved for ‘The Voice’
  2. ^ 1 2 Stephanie Pappas, 'The Biggest Loser' Has Big Problems, Health Experts Say, Live Science, ‏21 בפברואר 2010 (באנגלית)
  3. ^ 1 2 3 4 5 Edward Wyatt, On ‘The Biggest Loser,’ Health Can Take Back Seat, הניו יורק טיימס, ‏24 בנובמבר 2009 (באנגלית)
  4. ^ Weight loss: 6 strategies for success, מאיו קליניק (באנגלית)
  5. ^ 1 2 פאולה וליאון, ‏"רצתי 15 קילומטר ביום ורק בכיתי מתי זה ייגמר", באתר ‏מאקו‏, 5 בפברואר 2023
  6. ^ מיכל ישראלי, ‏ירידה לצורך עלייה מחדש, באתר ‏מאקו‏, 13 בינואר 2020
  7. ^ Golda Poretsky, Bigger Loser Finalist Says Show Gave Her An Eating Disorder, Jezebel, ‏16 ביוני 2010 (באנגלית)
  8. ^ 1 2 Gina Kolata, After ‘The Biggest Loser,’ Their Bodies Fought to Regain Weight, הניו יורק טיימס, ‏2 במאי 2016 (באנגלית)
  9. ^ Rhea Calls It A Day As Host Of ‘Biggest Loser’
  10. ^ 1 2 Alison Sweeney on Her 'Biggest Loser' Replacement Bob Harper: 'I Think He'll Be Great'
  11. ^ Why did Jillian leave ‘Biggest Loser’?
  12. ^ Jillian Michaels returns to ‘Biggest Loser’
  13. ^ Their Loss Is Her Gain - Kim Lyons Finds Fame On 'Biggest Loser'
  14. ^ Jillian Michaels Confirms Identities of New Biggest Loser Trainers as "Cara and Brett"
  15. ^ Jillian Michaels Leaving 'Biggest Loser,' Two New Trainers Added
  16. ^ 'Biggest Loser' trainers Anna Kournikova and Dolvett Quince share their own diet and workout regimens
  17. ^ Jillian Michaels Returns to 'The Biggest Loser' in January 2013; Series to Feature Teen Participants
  18. ^ 'Biggest Loser' trainer Jillian Michaels won't return for season 16
  19. ^ The Biggest Loser: Meet New Trainers Jessie Pavelka and Jennifer Widerstrom
  20. ^ Bob Harper Turns to Hosting Duties in 'Biggest Loser' Season 17
  21. ^ Primetime Series
  22. ^ Primetime Series
  23. ^ 2006-07 primetime wrap
  24. ^ 1 2 Full Series Rankings For The 2009-10 Broadcast Season
  25. ^ 1 2 Full 2010-2011 TV Season Series Rankings
  26. ^ 1 2 Full 2011-2012 TV Season Series Rankings
  27. ^ Full 2012-2013 TV Season Series Rankings
  28. ^ Primetime Ratings
  29. ^ Full 2014-15 TV Season Series Rankings: Football & ‘Empire’ Ruled
  30. ^ Full 2015-16 TV Season Series Rankings: ‘Blindspot’, ‘Life In Pieces’ & ‘Quantico’ Lead Newcomers
  31. ^ Losing It with Jillian