מארק דקלין

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
מארק דקלין
Mark Deklin
דקלין, 2008
דקלין, 2008
לידה 3 בדצמבר 1967 (בן 56)
פיטסבורג, ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-1994 עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום לימודים
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

מארק דקליןאנגלית: Mark Deklin; נולד ב-3 בדצמבר 1967) הוא שחקן ובמאי אמריקאי.[1] הוא כיכב בדרמה של פוקס בפריים טיים "Lone Star", בקומדיה "GCB", בדרמה הקומית עוזרות בית נחושות, ובשנת 2017 הצטרף לדרמה הפוליטית, "השורד המיועד" כסנטור ג'ק באומן. הוא נתן את קולו כדיימוס במשחק הווידאו "God of War: Ghost of Sparta".

ראשית חיים וחינוך[עריכת קוד מקור | עריכה]

דקלין נולד בפיטסבורג, פנסילבניה.[1] הוא סיים את לימודיו בבית הספר התיכון תומאס ג'פרסון בשנת 1986.[2] הוא בעל תואר ראשון באנגלית והיסטוריה מאוניברסיטת המדינה של פנסילבניה, תואר שני במשחק מאוניברסיטת וושינגטון בסיאטל, וחבר באגודת מנהלי קרבות האמריקאים.

קריירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

כשחקן תיאטרון קלאסי, דקלין עבד רבות בברודוויי ובאוף לברודוויי. בטלוויזיה הוא מילא תפקידים חוזרים כמו ד"ר מתיו שו בסדרת הטלוויזיה של רשת פוקס "צדק", בין השנים 2006–2007. הוא שיחק בסיטקום "רשימת האקסים", בשנת 2008.

דקלין גילם את סטאן אדוארדס בדרמה של רשת CBS הוואי חמש אפס מ 2011 עד 2012. הוא שיחק בתור ג'ו נזריו בדרמה של משטרת "Shades of Blue" בשנת 2015.

דקלין גילם את הסוכן קמרון דייוויס בסדרת הטלוויזיה "Rizzoli & Isles" בשנת 2016. שנה לאחר מכן שיחק בתפקיד ד"ר ויליאם לנדון בסדרה Major Crimes. בין בשנים 2019-2018 שיחק בקומדיה גרייס ופרנקי.

כמו כן, היו לו תפקידים קוליים בכמה משחקי וידאו, כולל "Call of Duty 3" ,"Metal Gear Solid: Peace Walker", "God of War: Ghost of Sparta", ו-"Halo Wars 2", . בקולנוע שיחק בין היתר בסרטים Riverworld", "Tarzan"," "The Wish" "לעולם אל תגיד מקבת", "התשובה" ו"הפעם הראשונה של מיני".

דקלין כיכב בדרמה של רשת פוקס בפריים טיים "כוכב בודד" בתפקיד טרמל תאצ'ר. באופרת הסבון שיחק בתפקיד בלייק ריילי,[3] ובדרמה הקומית עוזרות בית נחושות[4] בתפקיד ניקולס דירינג.

היו לו גם מספר תפקידי אורח בסדרות טלוויזיה, בין היתר בסקס והעיר הגדולה, מכושפות, פרייז'ר, CSI, עקרות בית נואשות, ניפ/טאק, שני גברים וחצי, החיים על מאדים, המנטליסט, מחסן סודי 13, "שוות בקליבלנד", "אהבה גדולה", "פשעים גדולים", קאסל, מחשבות פליליות, הרשימה השחורה והשורד המיועד.

בשנת 2023 שיחק בתפקיד חוזר בסדרת הטלוויזיה "גלאם" של נטפליקס.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא מארק דקלין בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ 1 2 "Mark Deklin biography". TVguide.com. נבדק ב-28 בינואר 2014. {{cite web}}: (עזרה)
  2. ^ Owen, Rob (19 בספטמבר 2010). "Fox's "Lone Star" gives Mark Deklin steady role". Pittsburgh Post-Gazette. {{cite news}}: (עזרה)
  3. ^ Schillaci, Sophie (22 באפריל 2012). "'GCB's' Mark Deklin, Miriam Shor on Their 'White Marriage,' Babies and Whether Blake Will Ever Come Out (Video)". Hollywood Reporter. נבדק ב-19 באפריל 2014. {{cite web}}: (עזרה)
  4. ^ Andreeva, Nellie (9 בינואר 2014). "Harry Lloyd Cast In WGN's 'Manhattan', Mark Deklin Joins 'Devious Maids' As Regular". Deadline.com. נבדק ב-28 בינואר 2014. {{cite web}}: (עזרה)