מועצת המשטרה ומשמר הגבול (אסטוניה)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
מועצת המשטרה ומשמר הגבול
Politsei- ja Piirivalveamet
מועצת המשטרה ומשמר הגבול באסטוניה)
מידע כללי
מדינה אסטוניה עריכת הנתון בוויקינתונים
סוכנות אם משרד הפנים באסטוניה עריכת הנתון בוויקינתונים
תאריך הקמה 2010 עריכת הנתון בוויקינתונים
מטה מרכזי טאלין עריכת הנתון בוויקינתונים
עובדים 5,000 עריכת הנתון בוויקינתונים
www.politsei.ee
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

מועצת המשטרה ומשמר הגבולאסטונית: Politsei- ja Piirivalveamet) היא סוכנות ממשלתית אחידה במשרד הפנים האסטוני האחראית על אכיפת החוק וביטחון המולדת ברפובליקה של אסטוניה.

המשימות העיקריות של הסוכנות הן להבטיח ולהגן על שלמותה של המדינה האסטונית ומאז 1 במאי 2004, גם לאבטח את גבולות המדינה, לפקח על תחום מתן אזרחות, יחד עם הטיפול בתיעוד, שמירת החוק והסדר ההאזרחי בגבולות הרפובליקה של אסטוניה ומניעת פשע.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הקבינט הממשלתי של אנדרוס אנסיפ שהוקם לאחר הבחירות לפרלמנט בשנת 2005, הצהיר בתוכנית הקואליציונית לשנים 2007–2011 את הצורך בסוכנות ביטחון פנים אחידה במטרה להפחית את עלויות התפעול והאחזקה[1] בין משרד הפנים לארגוניו.

ב-13 באפריל 2007 הקים משרד הפנים קבוצת עבודה במטרה להתחיל במחקר על איחוד אפשרי של משטרת אסטוניה עם סוכנויות משמר הגבול האסטוני.[2] ההיסטוריה של המשטרה המאוחדת ומשמר הגבול מתחילה רשמית עם הקמת מועצת המשטרה ומשמר הגבול בשנת 2010.

המחקר הסופי שהציגה קבוצת העבודה הציע לאחד שלושה ארגוני אכיפת חוק עיקריים, ביניהם המשטרה, משמר הגבול ומועצת האזרחות וההגירה למבנה אחד המסוגל לבצע את כל המשימות הללו. באוקטובר 2007 משרד הפנים הקים קבוצת עבודה נוספת עם משימה מבצעית להתחיל בתהליך האיחוד. ב-31 באוגוסט 2008, אישרה הממשלה הקמת ארגון ממשלתי חדש במשרד הפנים עם איחודן של שלוש סוכנויות אלה.[3]

ב-6 במאי 2009, הפרלמנט האסטוני הכיר ברעיון איחוד הסוכנות עם אימוץ "חוק מועצת המשטרה ומשמר הגבול", ושינויים בחוקים אחרים הנוגעים לתחום הכשירות של המשרד. ביוני מינתה הממשלה את ראיבו קוט למנכ"ל הראשון של הארגון. ב-1 בינואר 2010 מועצת המשטרה ומשמר הגבול החלה לעבוד באופן רשמי.

ארגון[עריכת קוד מקור | עריכה]

מועצת המשטרה ומשמר הגבול (Politsei- ja Piirivalveamet) היא סוכנות ממשלתית מרכזית האחראית על שמירת החוק והסדר האזרחי במדינה. בארגון למעלה מ-7,000 אנשי שירות, מתוכם 6,000 בתפקיד פעיל, ועוד 1,000 בתפקידי ניהול.[4]

הסוכנות מחולקת לשלוש מחלקות מבצעיות עיקריות:

  • מועצת המשטרה (Politseiamet)
  • מועצת משמר הגבול (Piirivalveamet)
  • ומועצת האזרחות וההגירה (Kodakondsus- ja Migratsiooniamet)

מבנה הארגון מחולק עוד יותר לארבעה מחוזות אזוריים (prefektuur), בהם כל החובות של הסוכנויות השונות מופעלות ומבוצעות. כל אחת מארבעת המחוזות משולבת עם מספר תחנות משטרה ומשרדי שירות לקוחות.[5]

מועצת המשטרה (Politseiamet)[עריכת קוד מקור | עריכה]

המשטרה האסטונית (באסטונית: Eesti Politsei) היא סוכנות אכיפת החוק של אסטוניה. למשטרת אסטוניה שלוש יחידות לאומיות: המשטרה הפלילית המרכזית, אכיפת החוק המרכזית ומרכז השירות הפלילי. ישנן ארבע יחידות משטרה טריטוריאליות הנקראות מחוזות משטרה. מפקדי המשטרה המקומיים נקראים פרפקטים.

  • מחלקת המשטרה המזרחית
  • מחלקת משטרת דרום
  • מחלקת המשטרה המערבית
  • מחלקת משטרת צפון

כיום (2019) יש עשרים תחנות משטרה ומתקנים מבצעיים באסטוניה.[6]

מועצת משמר הגבול (Piirivalveamet)[עריכת קוד מקור | עריכה]

מועצת משמר הגבול היא ארגון ממשלתי מזוין הפועל מאז ינואר 2010 במשרד הפנים. המשימות העיקריות של הסוכנות הן שמירה והגנה על גבולות המדינה של אסטוניה ביבשה ובים, למנוע שינוי בגבולות ומעברי גבולות בלתי חוקיים ולמנוע מעבר סחורות בלתי חוקיות. בנוסף, על מועצת משמר הגבול יש אחריות נוספת הכוללת גם ביצוע סיורים לביקורת הגבולות; סיוע לשירותי המכס ונקודות מעבר גבולות בהן אין בקרת מכס קבועה; לדאוג לאיתור וחיסול זיהום בשיתוף עם סוכנויות מדינה אחרות; להשתתף בפעולות חיפוש והצלה, הבטחת הניהול התקין של ההליכים המשפטיים והכלכליים בנוגע לניווט, דיג ויישום חוק ציד בעלי חיים במרחב האווירי ולסייע למשטרה.

פעילויות ותכנון מועצת משמר הגבול מבוססות על ההשקפות באשר לסכנות לביטחון לאומי ויציבות פנימית, היחסים עם מדינות שכנות והבטחת היציבות של הרפובליקה של אסטוניה מבחוץ ושמירת גבולות.

ישנם 28 מחסומי גבול ימיים, שישה מחסומי שדות תעופה, שלושה מחסומי גבול לאוטוסטרדה הבינמדינתית, שני מחסומי רכבת ושני מחסומי גבול מיוחדים שנועדו להשתמש רק בגבול שבין אסטוניה לפדרציה הרוסית. בנוסף למתקני גבול אלה, ישנן שש תחנות גבול שמורות המוכנות להפעלה במקרה שאסטוניה תעזוב את הסכם שנג'ן בין האיחוד האירופי לאסטוניה. מתקנים אלה ממוקמים רק בדרום בגבול אסטוניה-לטביה.[7]

מועצת ההגירה והאזרחות (Kodakondsus-ja Migratsiooniamet)[עריכת קוד מקור | עריכה]

מועצת האזרחות וההגירה היא סוכנות ממשלתית האחראית על ארגון ענייני האזרחות האסטונית וזיהוי; הנפקת תעודות זהות ו-ויזות; מתן אישור תנועה חופשית של כוח עבודה במדינה ובין ארגונים אחרים. הסוכנות אחראית גם לארגון ושיתוף פעולה במסגרת פרוטוקולי ההגנה הבינלאומיים.[8] המועצה גם מסדירה את מצב ההגירה ובמקרה של הפרה חמורה של חוקי המדינות יכולה גם לבטל תושבות של אנשים ולגרש נטולי-אזרחות מאסטוניה אם נדרשת לכך.[9]

ישנם 18 משרדים ומתקני שירות לקוחות באסטוניה.[10]

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]